زمان مطالعه: 3 دقیقه

جزئیات سقوط هواپیمای جنگی در تبریز+ عکس دو خلبان شهید

یک فروند هواپیمای جنگی اف پنج صبح امروز در تبریز سقوط کرد و هر دو خبان آن به نام های سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد به شهادت رسیدند.
02 اسفند 1400
شناسه : 84481
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84481
587+
بالا
یک فروند هواپیمای جنگی اف پنج صبح امروز در تبریز سقوط کرد و هر دو خبان آن به نام های سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد به شهادت رسیدند.

حادثه 24 - یک فروند هواپیمای جنگی اف پنج صبح امروز در تبریز سقوط کرد و هر دو خبان آن به نام های سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد به شهادت رسیدند.

به نقل از روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز، این هواپیما F5  آموزشی صبح امروز دوشنبه، 2 اسفندماه، در مقابل فرهنگسرای الغدیر تبریز سقوط کرد.

مسئول روابط عمومی پایگاه دوم شکاری تبریز ضمن تایید این خبر اظهار کرد: یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ دقایقی قبل در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر سقوط کرد.

وی ادامه داد: این هواپیما که دقایقی قبل در فراز آسمان  تبریز پرواز می کرد، در یکی از محلات شمالغرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) و فرهنگسرای الغدیر (کشتارگاه قدیمی تبریز سقوط کرده و فعلا در محل حادثه در حال بررسی سایر موارد هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر تبریز  گفته است که هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده است که خوشبختانه مدرسه تعطیل بود. دو نیروی هوانیروز و یک هم‌وطن در اتومبیل شخصی خود از فوتی‌ها هستند.

هنرور؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی می‌گوید: خلبان با تبحر و شجاعت از برخورد با اماکن مسکونی و ایجاد تلفات کثیر جلوگیری کرده است.  اطفاء حریق صورت گرفته و نیروهای امدادی در محل حضور دارند. وضعیت خلبان ها نیز در دست بررسی است.

دقایقی بعد نیز امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی؛ فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در همین زمینه با تسلیت شهادت دو خلبان این هواپیما که در ماموریت آموزشی بودند، گفت: با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده است و جان خود را فدا کرده است.

 

در همین حال امیر تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی اسامی گفت: حدود ساعت ٨ صبح یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می شود و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی  هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت می کنند.

وی افزود: سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

از سوی دیگر محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی روز  دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این حادثه با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است.

هنربر خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

گفتنی است، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز دوشنبه، دوم اسفند ماه، در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه یکه‌دکان تبریز، در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

ارسال نظر