زمان مطالعه: 7 دقیقه

محاکمه قاتل سریالی مخوف به اتهام قتل 4 زن

رابرت هیز، مردی که متهم است 4زن را در فاصله سال‌های 2005 تا 2016 در فلوریدای آمریکا به قتل رسانده است پای میز محاکمه قرار گرفت. در صورتی که او حتی به یکی از این قتل‌ها متهم شود، دادستان‌ها به دنبال مجازات اعدام برای وی خواهند بود.
27 بهمن 1400
شناسه : 84310
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84310
353+
بالا
رابرت هیز، مردی که متهم است 4زن را در فاصله سال‌های 2005 تا 2016 در فلوریدای آمریکا به قتل رسانده است پای میز محاکمه قرار گرفت. در صورتی که او حتی به یکی از این قتل‌ها متهم شود، دادستان‌ها به دنبال مجازات اعدام برای وی خواهند بود.

حادثه 24 -  رابرت هیز، مردی که متهم است 4زن را در فاصله سال‌های 2005 تا 2016 در فلوریدای آمریکا به قتل رسانده است پای میز محاکمه قرار گرفت. در صورتی که او حتی به یکی از این قتل‌ها متهم شود، دادستان‌ها به دنبال مجازات اعدام برای وی خواهند بود.

به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، این قاتل سریالی نخستین بار به جرم قتل زنی به نام راشل بی‌ در فلوریدای جنوبی دستگیر شد. راشل بی، هفتم مارس 2016درحالی‌که ساعت 2صبح در حال قدم زدن در یکی از خیابان‌ها بود، توسط دوستانش دیده و پس از آن ناپدید شد تا اینکه چند ساعت بعد جسد بی‌جانش کنار یکی از بزرگراه‌ها پیدا شد. وقتی مأموران پلیس در محل جنایت حاضر شدند معلوم شد که وی خفه شده اما پیش از مرگ به او تجاوز شده است.

از همان زمان تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول زنی 32ساله بوده که با تن‌فروشی هزینه زندگی‌اش را تامین می‌کرده است. ماموران با توجه به دی‌ان‌ای به دست آمده از قاتل در محل جنایت، تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه در بانک اطلاعاتی پلیس به اطلاعات مهمی دست یافتند. دی‌ا‌ن‌ای قاتل نزدیکی زیادی به دی‌ان‌ای یک زن داشت که اطلاعات او در بانک اطلاعاتی پلیس ثبت شده بود. در ادامه مشخص شد که این زن 3برادر ناتنی دارد که احتمالا یکی از آنها همان قاتل تحت تعقیب است.  ماموران در ادامه تحقیقات روی یکی از برادران ناتنی به نام رابرت هیز تمرکز کردند. آنها با کمین کردن در حوالی خانه وی موفق شدند تعدادی فیلتر سیگار و یک قوطی نوشابه که وی آنها را دور انداخته بود، پیدا کنند. آنها به آزمایشگاه جنایی پلیس انتقال یافتند و بعد از بررسی‌های تخصصی دی‌ان‌ای معلوم شد که دی‌ان‌ای رابرت همانی است که در محل قتل زن 32ساله به دست آمده بود.

جنایت‌های قدیمی

در حالی که رابرت قتل راشل بی‌ را انکار می‌کرد، وی به زندان منتقل شد و تحقیقات برای به دست آوردن مدارک بیشتر درباره این جنایت ادامه یافت.

یکی از کارآگاهان بازنشسته پلیس که برای پیگیری این پرونده فراخوانده شده بود، پس از بررسی‌های بسیار به این نتیجه رسید که شاید رابرت هیز قتل‌های دیگری هم مرتکب شده باشد. پرونده قتل راشل‌بی شباهت‌هایی به 3جنایت داشت که چند سال قبل‌تر یعنی بین سال‌های 2005و 2006در ساحل دیتونا در فلوریدا رخ داده بود و ماموران هرگز نتوانسته بودند که عامل این جنایت‌ها را شناسایی کنند.  در جریان این قتل‌ها جسد 3زن که هدف گلوله قرار گرفته بودند، درحالی‌که برهنه بودند در نقاط مختلف ساحل دیتونا پیدا شده بود و نکته مهم این بود که بررسی‌ها نشان می‌داد که تمامی قربانیان زنان روسپی بودند که با تن‌فروشی امرار معاش می‌کردند.  با این اطلاعات، فرضیه اینکه ممکن است قتل راشل بی‌، با قتل‌هایی که بین سال‌های 2005و 2006رخ داده بود در ارتباط باشد مدنظر قرار گرفت. در این شرایط بررسی‌ها ادامه یافت و معلوم شد سلاحی که زنان مورد نظر به وسیله آن به قتل رسیده بودند، یک کلت کمری بوده که از یکی از فروشگاه‌های شهر خریداری شده است. ماموران راهی این فروشگاه شدند و در بررسی مدارک به‌جا مانده از سال‌های قبل متوجه شدند که خریدار این سلاح کسی نبوده جز رابرت هیز. این اطلاعات نشان می‌داد که قاتل دستگیر شده جنایتکاری سریالی است که دست‌کم 4زن را به قتل رسانده است. در این شرایط ماموران به بازجویی از او پرداختند اما وی مدعی شد سلاحی که پلیس از آن حرف می‌زند را سال‌ها قبل به مادرش داده بود. این در حالی بود که مادر وی مدعی شد که هرگز سلاحی از رابرت نگرفته است.

محاکمه

هر اطلاعاتی که پلیس به دست می‌آورد آنها را بیشتر مطمئن می‌کرد که مجرم دستگیر شده یک قاتل سریالی است. با این حال وی همه جنایت‌‌ها را انکار می‌کرد و در این شرایط اوایل هفته جاری محاکمه او در دادگاه فلوریدا آغاز شد. در طول محاکمه هیز در کنار 2 وکیل خود نشسته و این در حالی بود که شاهدان از جمله افسران پلیس و صاحب فروشگاه اسلحه یکی پس از دیگری اظهارات خود را نزد اعضای هیات منصفه دادگاه بیان می‌کردند.

پس از اظهارات آنها، وکلای متهم به دفاع از او پرداختند و با رد همه اتهامات، مدعی شدند که رابرت هیچ‌یک از زنان را به قتل نرسانده است. محاکمه رابرت هیز در حالی ادامه دارد که دادستان‌ها به دنبال آن هستند که ثابت کنند وی گناهکار است و در صورتی که برای هیات منصفه ثابت شود که او حتی در یکی از قتل‌ها نقش داشته است، مجازات اعدام در انتظارش خواهد بود.

تازه ترین رویدادهای جهان را در صفحه اخبار جهان حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر