زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری فروشنده اینستاگرامی در مازندران

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش لباس در اینستاگرام از ۴۲ شهروندان مازندرانی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
23 بهمن 1400
شناسه : 84188
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84188
241+
بالا
رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش لباس در اینستاگرام از ۴۲ شهروندان مازندرانی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش لباس در اینستاگرام از ۴۲ شهروندان مازندرانی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سامع خورشاد با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در پی مراجعه چندین نفر به این مرکز با در دست داشتن مرجوعه قضایی و درخواست رسیدگی به شکوائیه‌های خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش لباس در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

خورشاد گفت: افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش لباس در فضای مجازی کلاهبرداری شده که ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی کلاهبردار این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در یکی شهرهای استان مازندران دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب ۴۲ شهروندان مازندرانی در پوشش شبکه‎‌های اجتماعی اینستاگرام بنام یک گالری معروف اعتراف کرد که مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا این لحظه ۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برآورد شده است.

خورشاد تاکید کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نیست، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.

وی خطاب به هموطنان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر