زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتشار عکس های خصوصی دختر جوان در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری جوانی که با انتقام گیری اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابق خود در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.
19 بهمن 1400
شناسه : 84053
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84053
411+
بالا
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری جوانی که با انتقام گیری اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابق خود در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری جوانی که با انتقام گیری اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابق خود در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

سامع خورشاد در تشریح این خبر اعلام کرد: خانم جوانی به اداره پلیس مراجعه و عنوان کرد که فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فحاشی، انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرد که رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم، نامزد سابق شاکی بوده که با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابقش کرده است که این اقدام سبب هتک حیثیت شاکیه شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با اشاره به اینکه این مجرم سایبری با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به مرجع قانونی تحویل داده شد، تصریح کرد: متهم ۲۴ ساله پرونده در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اعتراف کرد.

خورشاد در ادامه بیان کرد: متهم با توجه به اختلافات قبلی با نامزد سابقش و دسترسی داشتن به گوشی شاکیه، تصاویر خصوصی موجود در گوشی را سرقت و در نهایت به منظور انتقام گیری با ایجاد پروفایلی جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی از مصادیق جرم محسوب می باشد و با خاطیان در اینگونه جرائم به شدت برخورد می‌شود، یادآور شد: شهروندان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضمن رعایت آداب اجتماعی و حقوق شهروندی نسبت به حفظ حریم خصوصی سایر افراد اهتمام ویژه داشته باشند و از بیان هر گونه دعاوی و مسائل انتقام جویی در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان کرد: پلیس فتا با هر گونه فعالیت سوء و هنجارشکن برخورد کرده و در این خصوص هیچگونه ملایمتی نخواهد داشت، همچنین شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست، در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر