زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایست قلبی سرباز جوان در مرخصی/ ایمان منجی بیماران نیازمند شد

خانواده سرباز جوانی که در مرخصی دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردند تا آخرین ماموریت او، نجات انسان‌ها باشد.
17 بهمن 1400
شناسه : 83945
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83945
397+
بالا
خانواده سرباز جوانی که در مرخصی دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردند تا آخرین ماموریت او، نجات انسان‌ها باشد.

حادثه 24 -  خانواده سرباز جوانی که در مرخصی دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردند تا آخرین ماموریت او، نجات انسان‌ها باشد.

این جوان 22ساله که ایمان بیاتی نام داشت در شهر تویسرکان واقع در استان همدان زندگی می‌کرد. او به تازگی لیسانس حقوقش را گرفته و به سربازی رفته بود. دوره آموزشی خدمت سربازی ایمان، در یکی از پادگان‌های اطراف تهران بود و چون دایی او در تهران زندگی می‌کرد، گاهی هم به خانه دایی‌اش سر می‌زد. چند روز از شروع دوره آموزشی گذشته بود که ایمان به مرخصی میان دوره رفت. او آن روز به خانه دایی‌اش رفت ومشغول استراحت شد اما چند ساعت گذشت ولی از خواب بیدار نشد. دایی‌اش که نگران شده بود، بالای سرش رفت تا او را بیدار کند اما هرچه صدا می‌کرد ایمان از خواب بیدار نمی‌شد تا اینکه از سر ناچاری با اورژانس تماس گرفت. وقتی امدادگران اورژانس به محل رسیدند و ایمان را معاینه کردند مشخص شد که او دچار ایست قلبی شده است. آنها، همه تلاش شان را کردند تا پسر جوان را احیا کنند اما بی‌فایده بود. پس در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را به بیمارستان رساندند و تلاش‌ها برای نجات ایمان در بیمارستان هم ادامه یافت اما ساعتی بعد کادر پزشکی اعلام کرد؛ ایمان به‌دلیل ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده است و دیگر راهی برای بازگشت او به زندگی وجود ندارد. هنوز به‌درستی معلوم نبود که سرباز جوان به چه دلیلی دچار مرگ مغزی شده و هیچ‌کس توانایی اعلام این خبر تلخ را به خانواده ایمان نداشت. در این شرایط سخت آنچه اتفاق افتاده بود به خانواده‌اش اعلام شد و آنها از تویسرکان خود را به تهران رساندند. امین، برادر ایمان در این‌باره به همشهری می‌گوید: از شنیدن خبر مرگ مغزی برادرم شوکه شدیم. ما 3برادر بودیم که ایمان برادر کوچک‌تر بود. او چند ماه قبل لیسانش را گرفته بود و با هزار امید و آرزو به سربازی رفته بود تا زندگی خوبی را برای خودش بسازد. ما همیشه او را به پیشرفت تشویق می‌کردیم اما وقتی خبر دادند که او فوت شده، دنیا روی سرمان خراب شد.

او ادامه می‌دهد: وقتی با ما تماس گرفتند گفتند برادرم دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی برنمی‌گردد، پزشکان بیمارستان پیشنهاد اهدای عضو دادند. آنها گفتند بیماران زیادی در صف دریافت اعضای پیوندی هستند و اعضای بدن برادرم می‌تواند جان آنها را نجات دهد. باور از دست دادن ایمان برایمان سخت بود اما وقتی ماجرا را با مادرم در میان گذاشتیم، او موافقت کرد تا اعضای بدن ایمان را اهدا کنیم. او زیر برگه رضایت نامه را امضا کرد و به این ترتیب عمل جداسازی اعضای بدن برادرم انجام شد. جوان داغدار در ادامه می‌گوید: در اتاق عمل کبد، دریچه قلب، قرنیه و نسوج چشمان برادرم جداسازی و به چندین بیمار نیازمند پیوند زده شد. ما قبل از این اطلاعات چندانی درباره اهدای عضو نداشتیم اما وقتی از وضعیت بیماران نیازمند باخبر شدیم، گفتیم هرطور که شده باید اعضای بدن ایمان اهدا شود و حالا  خوشحالیم که برادرم باعث حیات جدید افراد دیگری شده است.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر