زمان مطالعه: 5 دقیقه

مرگ مرموز جوانی در یکی از بیمارستان‌های مشهد/ احتمال مصرف قرص برنج وجود دارد

جان باختن ناگهانی جوان ۲۶ ساله در یکی از بیمارستان‌های مشهد، فرضیه‌های گوناگونی را روی میز گذاشت.
15 بهمن 1400
شناسه : 83874
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83874
652+
بالا
جان باختن ناگهانی جوان ۲۶ ساله در یکی از بیمارستان‌های مشهد، فرضیه‌های گوناگونی را روی میز گذاشت.

حادثه 24 -  جان باختن ناگهانی جوان ۲۶ ساله در یکی از بیمارستان‌های مشهد، فرضیه‌های گوناگونی را روی میز گذاشت.

از صبح که تکنیسین‌های اورژانس بیمار بدحال را به بیمارستان رسانده بودند، هر لحظه به وخامت حالش افزوده می‌شد. اولین احتمال این بدحالی، ابتلا به کرونا بود که بلافاصله از مرد جوان تست کرونا گرفته شد، اما منفی بود. احتمال‌های بعدی با انجام آزمایش‌های صورت گرفته مسمومیت این فرد بود که متخصصان نیز بر این موضوع صحه گذاشتند. اما ساعتی بعد مرد جوان به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد.

با اعلام مرگ مشکوک این جوان ۲۶ ساله به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد، قاضی صادق صفری در بیمارستان حاضر شد تا از نزدیک به بررسی موضوع بپردازد.

اولین موضوع مشکوک در این پرونده، علت مسمومیت احتمالی بود که پزشکان نتوانسته بودند علت دقیق آن را کشف کنند.

زنی جوان به عنوان همراه متوفی اولین فردی بود که باید به پرسش‌های مقام قضایی پاسخ می‌داد. زن درباره نسبتش با مرحوم اعلام کرد که از مدت‌ها قبل همدیگر را می‌شناخته اند و با یکدیگر ازدواج موقت کرده اند.

نمی‌دانم چه شده است

زن ۳۶ ساله مطلقه بود و از ازدواج سابقش دو فرزند داشت. او از مدت‌ها قبل در یک دفتر خدمات هواپیمایی با مردی جوان آشنا می‌شود و این آشنایی خیلی زود به صمیمیت کشیده می‌شود.

پس از چندی با پیشنهاد مرد جوان که مجرد بوده است، آن‌ها به عقد موقت یکدیگر درمی آیند و مرد برخی شب‌ها به منزل او می‌رفته است.

شامگاه سه شنبه مرد جوان به منزل همسرش می‌رود و شب را آنجا می‌ماند. اما صبح که از خواب برمی خیزد حالت طبیعی نداشته است و پس از چندبار رفت و آمد به سرویس بهداشتی موضوع را به زن می‌گوید و بلافاصله به اورژانس اطلاع می‌دهند.

زمانی که تکنیسین‌های اورژانس در محل حاضر می‌شوند با بیماری بدحال روبه رو می‌شوند که توان حرکت نداشته است، بنابراین سریعا ضمن انجام خدمات پیش بیمارستانی این فرد را به بیمارستان می‌رسانند.

زن درباره علت حادثه اظهار بی اطلاعی می‌کند و مدعی می‌شود که آن شب اتفاق خاصی در منزل آن‌ها نیفتاده است و او نمی‌داند ناگهان چه شده است.

باز شدن پای قرص مرگ به پرونده

مقام قضایی در پیگیری اولیه این پرونده هم زمان با دستور انتقال پیکر متوفی به پزشکی قانونی به منظور نمونه برداری و انجام معاینات برای مشخص شدن علت اصلی مرگ، تحقیقاتش را ادامه داد.

زن جوان که هنوز نتوانسته بود ظن مقام قضایی را برطرف کند، در ادعایی دیگر به نقل از پزشکان اعلام کرد که مرد جوان پیش از مرگ به پرستاران و کادر درمان گفته که قرص برنج مصرف کرده است.

با اعلام این موضوع، مقام قضایی دستور‌های لازم به منظور مشخص شدن ادعای زن و تحقیق از کادر درمان را آغاز کرد، که در صورت تأیید، چگونگی تهیه این قرص خطرناک، زمان و نحوه مصرف آن از موضوعاتی است که می‌تواند به حل معمای این پرونده کمک کند.

آزادی با وثیقه

از آنجایی که زن جوان تنها فردی بوده که می‌توانسته به صورت مستقیم در پرونده نقش داشته باشد، با دستور قاضی صفری برای پاره‌ای از توضیحات به دادسرا فراخوانده و پس از تحقیقات اولیه کفالت آزاد شد.

به گفته بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد، تصمیم درباره این پرونده بستگی به نتایج کارشناسی پزشکی قانونی دارد که در صورت تأیید مصرف قرص برنج، یا هر نوع مسمومیت احتمالی تحقیقات تا رسیدن به نتایج دقیق و مستدل علمی ادامه خواهد یافت.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر