زمان مطالعه: 4 دقیقه

قتل اشتباهی پسر جوان در حالت مستی

پسری که مدعی است در حالت مستی دست به قتل زده، بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد. به گزارش خبرنگار ما، متهم مدعی است مقتول را با فردی دیگر اشتباه گرفته و چون مست بوده، متوجه نشده چه عملی مرتکب می‌شود.
14 بهمن 1400
شناسه : 83846
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83846
420+
بالا
پسری که مدعی است در حالت مستی دست به قتل زده، بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد. به گزارش خبرنگار ما، متهم مدعی است مقتول را با فردی دیگر اشتباه گرفته و چون مست بوده، متوجه نشده چه عملی مرتکب می‌شود.

حادثه 24 -  پسری که مدعی است در حالت مستی دست به قتل زده، بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد. به گزارش خبرنگار ما، متهم مدعی است مقتول را با فردی دیگر اشتباه گرفته و چون مست بوده، متوجه نشده چه عملی مرتکب می‌شود.

یک‌ سال قبل جسم نیمه‌جان و خونین جوانی به نام آریا به بیمارستان منتقل شد. زمانی که پلیس به بیمارستان رسید، مشخص شد آریا جان باخته است. این در حالی بود که گزارش یک درگیری نیز به مأموران داده شد. پلیس در محل درگیری حاضر شد و متهم را بازداشت کرد. مرد جوان به نزاع با آریا اعتراف کرد و مدعی شد مقتول قبلا او را تهدید کرده بود و از ترس دست به قتل زده است؛ اما در تحقیقات بعدی مشخص شد مقتول و متهم به قتل اصلا همدیگر را نمی‌شناختند و متهم اشتباه کرده است.

مأموران دوست مقتول را که در محل حاضر بود، مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: من و دوستم آریا در ماشین نشسته بودیم که یکباره مرد جوانی به سمت ما آمد و آریا را صدا کرد. وقتی آریا پیاده شد، او با چاقو حمله کرد و آریا را زد. من متوجه نشدم چرا درگیری بین آنها اتفاق افتاد‌؛ اما بعد دیدم مرد جوان فرار کرد و آریا هم پشت او رفت. من به کمک دوستم رفتم که یکباره مرد جوان با قمه ضربه دیگری به او زد و جمجمه‌اش را شکافت، بلافاصله آریا را به بیمارستان رساندیم؛ اما دوام نیاورد و در بیمارستان فوت کرد.

بعد از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و سپس مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی دم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شد.

وقتی نوبت به متهم رسید، او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: چند روز قبل از این حادثه، یک درگیری در محل زندگی من رخ داد و من برای اینکه میانجیگری کنم وارد آن درگیری شدم؛ اما هر دو طرف دعوا به من اعتراض کردند و گفتند به تو ربطی ندارد و این دعوا بین ماست و خودمان هم حلش می‌کنیم.

متهم در ادامه اظهاراتش گفت: از آن روز به بعد با خودم چاقو حمل می‌کردم تا اگر یک وقتی خواستند من را بزنند، بتوانم از خودم دفاع کنم. تا اینکه شب حادثه فرا‌رسید. من رفتم بیرون که زباله‌ها را دم در بگذارم، دیدم دو جوان در ماشین هستند و من را نگاه می‌کنند. یکی از آنها پیاده شد. من برای اینکه غافلگیر نشوم، پیش‌دستی کردم. جلو رفتم و گفتم چرا اینجا ایستاده‌ای، تو آمده‌ای من را بزنی. پسر ناشناس گفت نه من برای این کار نیامده‌ام. دستش را گرفتم و با چاقو یک ضربه به او زدم که دستش زخمی و کاپشنش پاره شد. بعد دوستش به سمت من آمد و اعتراض کرد. گفتم دوستت قبلا تهدیدم کرده و گفته مرا می‌کشد، ولی هیچ‌کدام از پسرها به من نگفتند اشتباه می‌کنم و آنها من را قبلا تهدید نکرده‌اند. چون دو نفر بودند، ترسیدم و فرار کردم. همین که داشتم وارد خانه می‌شدم، یکباره آریا پایش را لای در گذاشت و وارد شد. من هم خیلی ترسیدم و با قمه یک ضربه دیگر به او زدم. غرق در خون شد. من خیلی ترسیده بودم و ماتم برده بود.

با پایان گفته‌های متهم، قضات شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و متهم را با توجه به مدارک موجود در پرونده و همچنین اظهارات خود او به قصاص محکوم کردند. متهم در مدت 20 روز می‌تواند به رأی صادره اعتراض کند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر