زمان مطالعه: 5 دقیقه

نقشه هالیوودی کارمند شرکت برای سرقت 89گوشی‌ گرانقیمت

کارمند شرکت فروش گوشی‌های موبایل که از درآمدش ناراضی بود با همدستی 3نفر دیگر نقشه عجیبی کشید. آنها در نقشه‌ای هالیوودی به‌عنوان مأمور پلیس جلوی یکی دیگر از کارمندان شرکت که ده‌ها گوشی لوکس و گران قیمت را حمل می‌کرد گرفتند و سرقت بزرگی را رقم زدند.
14 بهمن 1400
شناسه : 83842
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83842
387+
بالا
کارمند شرکت فروش گوشی‌های موبایل که از درآمدش ناراضی بود با همدستی 3نفر دیگر نقشه عجیبی کشید. آنها در نقشه‌ای هالیوودی به‌عنوان مأمور پلیس جلوی یکی دیگر از کارمندان شرکت که ده‌ها گوشی لوکس و گران قیمت را حمل می‌کرد گرفتند و سرقت بزرگی را رقم زدند.

حادثه 24 -  کارمند شرکت فروش گوشی‌های موبایل که از درآمدش ناراضی بود با همدستی 3نفر دیگر نقشه عجیبی کشید. آنها در نقشه‌ای هالیوودی به‌عنوان مأمور پلیس جلوی یکی دیگر از کارمندان شرکت که ده‌ها گوشی لوکس و گران قیمت را حمل می‌کرد گرفتند و سرقت بزرگی را رقم زدند.

رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل با شکایت مدیر یکی از شرکت‌های فروش گوشی‌های موبایل آغاز شد. او که برای شکایت به شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34رفته بود به بازپرس رفیع‌زاده گفت: چند روز قبل یکی از کارکنان شرکت را برای تحویل گرفتن 89دستگاه گوشی لوکس و گران قیمت سراغ یکی از واردکنندگان فرستادم اما بعد از چند ساعت خبری از او نشد. هرچه با او تماس گرفتم تلفنش را جواب نمی‌داد تا اینکه چند ساعت بعد خودش در حالی که وضعیت آشفته‌ای داشت به شرکت برگشت. او که ترسیده بود، ماجرای عجیبی را تعریف کرد و گفت 3مأمور قلابی گوشی‌ها را دزدیده‌اند. او گفت 3نفر که بی‌سیم و تجهیزات پلیسی به‌همراه داشتند جلوی ماشینش را گرفته‌اند و مدعی شده‌اند مأمور هستند و او در حال حمل کالای قاچاق است. آنطور که این کارمند گفت مأموران قلابی به او دستبند زدند و سوار ماشینش شدند و بعد از کشاندن او به محلی خلوت او را از خودرو بیرون انداخته و با گوشی‌ها فرار کرده‌اند.  به‌دنبال این شکایت بازپرس دادسرا پرونده را به پلیس آگاهی فرستاد و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد مأموران قلابی با نقشه قبلی دست به این سرقت زده‌اند و به‌احتمال زیاد نسبت به شرکت و مراودات تجاری آن آشنایی کاملی داشته‌اند. با وجود این هنوز معلوم نبود چه‌کسی در پشت پرده این سرقت کلان قرار دارد.

اولین سرنخ

کارآگاهان پلیس حتم داشتند که نزدیکان مدیر شرکت یا کارکنان آنجا با این سرقت مرتبط هستند اما مدرکی علیه هیچ‌کدام از آنها وجود نداشت. وقتی چند روز گذشت مأموران که کارکنان شرکت را به‌طور نامحسوس تحت نظر داشتند پی بردند یکی از آنها که کارمند عادی است و درآمد متوسطی دارد مبلغ قابل توجهی دلار خریده است. این موضوع ظن مأموران را برانگیخت و باعث شد آنها در این‌باره بیشتر تحقیق کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد او هیچ درآمد خاصی نداشته که بتواند دلار بخرد. در این شرایط بود که او با مجوز قضایی به‌عنوان مظنون بازداشت شد.

طراحی نقشه سرقت

تنها مظنون این پرونده در همان بازجویی‌های مقدماتی به طراحی نقشه سرقت گوشی‌ها اعتراف کرد. او درباره آنچه اتفاق افتاده گفت: من مدتهاست در این شرکت کار می‌کنم اما درآمد چندان خوبی نداشتم. چند مرتبه درباره درآمدم با مدیر شرکت صحبت کردم اما او کمکی نکرد. با این حال من تصمیمم را گرفته بودم تا هرطور که شده وضع مالی‌ام تغییر کند. متهم در ادامه گفت: مدتی بود که به یک باشگاه بدنسازی می‌رفتم و در آنجا با چند نفر دوست شده بودم. یک روز وقتی در باشگاه بودم نقشه‌ای به ذهنم رسید و آن را با 3نفر از دوستانم در میان گذاشتم. به آنها گفتم که شرکت وضعیت مالی خوبی دارد و می‌توانیم با سرقت چند گوشی وضع مالی مان را عوض کنیم. به آنها گفتم قرار است یکی از کارکنان تعداد زیادی گوشی به شرکت بیاورد. زمان و مکان دقیق حمل گوشی‌ها را به دوستانم گفتم و قرار شد آنها هم به‌عنوان مأمور سر راه او قرار بگیرند و از این طریق گوشی‌ها را سرقت کنند.

متهم ادامه داد: طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم همه‌‌چیز به خوبی پیش رفت و دوستانم 89گوشی سرقت کردند و سهم من را که 90میلیون تومان بود دادند و بقیه گوشی‌ها را برای خودشان برداشتند. هیچ‌کس از این ماجرا بویی نبرده بود و نمی‌دانم چطور شد که دستگیر شدم.

دستگیری مأموران قلابی

به‌دنبال اعترافات این متهم 3همدست او که نقش مأموران پلیس را بازی کرده بودند دستگیر شدند.در بازرسی از مخفیگاه‌شان تعدادی از گوشی‌های مسروقه کشف شد. متهمان درحالی‌که از سوی کارمند شرکت شناسایی شده بودند به اجرای نقشه سرقت اعتراف کردند و گفتند با فروش تعدادی از گوشی‌ها سهم دوست‌شان را که 90میلیون تومان می‌شد دادند و قصد داشتند بقیه گوشی‌ها را هم بفروشند که دستگیر شدند. براساس این گزارش، هم‌اکنون 4متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر