زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازداشت نفر دوم گروه تروریستی تندر/  ماسماتوس عامل ترور چه کسی بود؟

یکی از اعضای گروه ترویستی تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.
13 بهمن 1400
شناسه : 83841
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83841
1249+
بالا
یکی از اعضای گروه ترویستی تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

حادثه 24 -  یکی از اعضای گروه ترویستی تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

یک مقام امنیتی با اعلام این خبر نام فرد دستگیر شده را ماسماتوس اعلام کرد. پیش از این نیز جمشید شارمهد از چهره های اصلی این گروه تروریسی دستگیر و در انتظار محاکمه است.

ماسماتوس عامل اصلی ترور شهید علی محمدی بود که یک ماه قبل از طریق عملیات پیجیده اطلاعاتی دستگیر شد.

فارس هم نوشت: یک عضو برجسته شاخه نظامی گروهک تندر از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد. این فرد موسوم به «ماسماتوس» یکماه قبل از سوی وزارت اطلاعات، بازداشت شده است.

یک مقام امنیتی با اعلام این خبر نام فرد دستگیر شده را ماسماتوس اعلام کرد.

ماسماتوس که نفر دوم شاخه نظامی گروهک تروریستی تندر است اولین فردی بود که ترور شهید علی محمدی را در سایت خود اعلام کرد.

پیش از این نیز جمشید شارمهد از چهره های اصلی این گروهک تروریسی دستگیر و در انتظار محاکمه است.

اولین عملیات تروریستی گروهک تندر در ایران در ۲۴ فروردین۱۳۸۷ در شیراز بود که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن یک بمب ۸ پوندی میان عزاداران حسینیۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌ شهادت‌ رسیدن ۱۴ تن و مجروحیت ۲۰۰ تن دیگر شدند.

در اقدامی دیگر این گروهک تروریستی که در یکی از هتل‌های تهران مشغول ساخت بمب بودند، بر اثر انفجار و آتش‌سوزی موقعیتشان لو می‌رود و توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌شوند. دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در حرم حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت که البته فرد بمب‌گذار موفق به واردکردن محمولۀ انفجاری به حرم حضرت امام (ره) نشد و بمب را مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن ۸ تن از هم‌وطنان مجروح شدند.

انفجار مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴ دی ۱۳۸۸ از دیگر اقدامات تروریستی این گروهک است. این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور نیز نقش داشت.

گروهک تروریستی تندر طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسول‌گری روسیه در رشت نیز بود اما با هوشیاری نیروهای امنیتی موفقیتی به‌دست نیاورد. از دیگر طرح‌های تروریستی ناموفق این گروهک تروریستی می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‌ها نیز عقیم ماند و اجرایی نشد.

آخرین «اخبار حوادث» را در صفحه اخبار حوادث حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر