زمان مطالعه: 3 دقیقه

پشت پرده آوازخوانی یک زن در سالن ارشاد البرز

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، در واکنش به فیلم منتشر شده جلسه یکی از انجمن‌های شعر و ادب در فضای مجازی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
12 بهمن 1400
شناسه : 83774
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83774
434+
بالا
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، در واکنش به فیلم منتشر شده جلسه یکی از انجمن‌های شعر و ادب در فضای مجازی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

حادثه 24 -  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، در واکنش به فیلم منتشر شده جلسه یکی از انجمن‌های شعر و ادب در فضای مجازی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در چند روز اخیر تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک دختر نوجوان در سالن جلسات اداره کل ارشاد  البرز مشغول خواندن یک قطعه آذری است. این جلسه با عنوان جلسه انجمن شعر و ادب آذربایجان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شده بود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در رابطه با این تصویر؛ اطلاعیه‌ای صادر کرده که در آن آمده است: همه ادارات کل استانی، انجمن‌های متعدد فرهنگی و هنری را زیر نظر و مدیریت خود دارد که یکی از فعال ترین انجمن‌های مذکور، انجمن‌های شعر و ادب است که به صورت دوره‌ای جلسات شعرخوانی خود را در اماکن و سالن‌های مختلف برگزار می کنند.

با عنایت به عدم بهره مندی انجمن‌های ادبی از محل و مکان مستقل، اغلب جلسات شعرخوانی در سالن‌های مستقر در اداره کل و ادارات شهرستانی و مراکز تابعه با رعایت ضوابط و موازین قانونی و شرعی و با حضور اعضای هر انجمن برگزار می‌شود و ضمن خوانش آخرین سروده‌های شاعران عضو، آثار نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به جلسه یکی از انجمن‌های شعر و ادب استان است که مربوط به جلسه‌ای در روز چهارشنبه ششم بهمن در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز است.

در این جلسه یکی از اعضای انجمن پس از خوانش شعر در حرکتی بدون برنامه ریزی قبلی یکی از قطعات ادبی آذری را نیز به صورت آواز خوانده است و وقوع این امر موجب نقض قوانین و تخطی از ضوابط شرعی و تعهدات قانونی و اداری از سوی انجمن مزبور شده است.

پس از وقوع این موضوع و با تذکرات مراجع نظارتی، جلسه‌ای با حضور هیات مدیره انجمن مزبور و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل شد و پس از بررسی جوانب، احکامی برای این موضوع، صادر شد.

به موجب این احکام، فعالیت انجمن شعر و ادب آذربایجان به مدت سه ماه تعلیق و از انجمن شعر و ادب آذربایجان، تعهد کتبی اخذ شد تا در صورت شروع مجدد فعالیت، قوانین و اصول و ضوابط حاکم بر فعالیت انجمن‌ها را بیش از پیش رعایت کنند.

همچنین به خاطر تعلل و عدم واکنش مناسب، نسبت به توبیخ اداری و کتبی مسئول هماهنگی و ناظر سالن اقدام شده است.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر