زمان مطالعه: 1 دقیقه

خون صلح در اسلام آبادغرب جان جوانی را از چوبه دار نجات داد

با برگزاری مراسم خون صلح در مسجد جامع اسلام آبادغرب، یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی پیدا کرد.
12 بهمن 1400
شناسه : 83748
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83748
398+
بالا
با برگزاری مراسم خون صلح در مسجد جامع اسلام آبادغرب، یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی پیدا کرد.

حادثه 24 -  با برگزاری مراسم خون صلح در مسجد جامع اسلام آبادغرب، یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی پیدا کرد.

منوچهر فتاحی معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین و مردم شهرستان برگزار شد، در تشریح جزییات این پرونده اظهارکرد: وقوع درگیری و نزاع بین دو نفر در این شهرستان به دلیل پاره ای از اختلافاتی که از قبل داشتند، زمینه بروز حادثه قتل را فراهم کرده بود.

وی ادامه داد: یک روز پس از درگیری که بین این دو نفر رخ می دهد، یکی از طرفین دعوا با سلاح گرم دیگری را به قتل می رساند که در همان ساعات اولیه هم با ورود نیروهای نظامی و انتظامی دستگیر و به جرم خود اعتراف می کند.

معاون توسعه حل اختلاف استان تصریح کرد: پرونده پس از رسیدگی در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان کرمانشاه مستقر در شهرستان اسلام آبادغرب ، در نهایت منتج به صدور رای حکم قصاص برای محکوم علیه می شود.

وی با بیان اینکه پس از طی مراحل قانونی اجرای حکم تائید و ابلاغ می شود، عنوان کرد: خانواده قاتل پس از ابلاغ این حکم درخواست می کنند تا به منظور ایجاد سازش در پرونده، آن را به شعبه 45 ستاد صبر شورای حل اختلاف استان ارجاع دهند.

فتاحی اضافه کرد: با توجه به حساسیت هایی که در این پرونده وجود داشت، در نهایت اعضای شعبه 45 با تشکیل جلسات مکرر که در آن ریش سفیدان، معتمدین محلی و بزرگان منطقه حضور داشتند، توانستند رضایت بی قید و شرط خانواده مقتول را  اخذ کنند.

وی یادآورشد: دراین راستا مراسم خون صلح را با حضور مسئولین و بزرگان عشایر و خانواده قاتل و مقتول در مسجد جامعه اسلام آبادغرب برگزار کردیم.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر