زمان مطالعه: 6 دقیقه

جزئیات تازه از محاکمه قاتل وحید مرادی

وکلای متهم اصلی پرونده قتل وحید مرادی معتقدند که ابهاماتی در این پرونده وجود دارد؛ به گفته یکی از وکلا، از جمله این ابهامات این است که به طور قطعی مشخص نشده چه فردی ضربه کشنده را در نزاع به مقتول وارد کرده است.
11 بهمن 1400
شناسه : 83732
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83732
481+
بالا
وکلای متهم اصلی پرونده قتل وحید مرادی معتقدند که ابهاماتی در این پرونده وجود دارد؛ به گفته یکی از وکلا، از جمله این ابهامات این است که به طور قطعی مشخص نشده چه فردی ضربه کشنده را در نزاع به مقتول وارد کرده است.

حادثه 24 -  وکلای متهم اصلی پرونده قتل وحید مرادی معتقدند که ابهاماتی در این پرونده وجود دارد؛ به گفته یکی از وکلا، از جمله این ابهامات این است که به طور قطعی مشخص نشده چه فردی ضربه کشنده را در نزاع به مقتول وارد کرده است.

وحید مرادی؛ 26 اردیبشهت 97 در یک نزاع در خیابان 21 ولنجک، با ضربات چاقو یکی از دوستان بیست‌ و هشت‌ ساله‌اش به‌ نام حسین را به‌قتل رساند و از محل جنایت متواری شد که مأموران پلیس اداره آگاهی پایتخت وی را هنگام فرار از کشور و در 500متری مرز کشور ترکیه بازداشت کردند.

وحید درباره علت قتل حسین گفته بود: دو ماهی بود که از زندان آزاده شده بودم، حسین وقتی فهمید آزاد شده‌ام، با من تماس گرفت و گفت به خانه‌اش بروم، در منزلش چند دوستمان نیز حضور داشتند، حسین در آن مهمانی از من فیلمبرداری کرد و گفت فیلم را در لایو اینستاگرام قرار می‌دهد و از من خواست مقابل دوربین صحبت کنم.

وی افزود: من به حسین گفتم، به خاطر تعهدم نمی‌خواهم از من فیلم بگیرد، او ناگهان فحش ناموس داد، من هم که روی این مسائل حساس هستم، با هم درگیر شدیم و او و دو نفر دیگر را با چاقو زدم.

وحید پس از بازداشت، به زندان رجایی شهر انتقال یافت تا اینکه 11 تیر 97 حین هواخوری در زندان رجایی‌شهر کرج به قتل رسید.

بررسی‌های اولیه نشان داد که وحید مرادی با سلاح دست‌ساز داخل زندان (تیزی) و نه با چاقو یا قمه به‌قتل رسیده است.

کارآگاهان در ابتدا چند متهم را در پرونده قتل وحید مرادی شناسایی کردند تا اینکه "سعید" به عنوان متهم اصلی قتل وحید شناخته شد.

سعید، 13 بهمن 95 طی یک فقره نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خیابان منصور مرد 47 ساله‌ای را به قتل رسانده اما در نهایت با اخذ رضایت از اولیای‌دم، توانسته بود از قصاص رهایی پیدا کند.

سعید نحوه قتل وحید مرادی را اینگونه بازگو کرد: من وحید را اصلاً ندیده بودم و در زمان حضور وحید در زندان، به خاطر پرونده قبلی اداره آگاهی بودم و روز درگیری به زندان بازگشتم.

حسب محتویات پرونده بین زندانیان بند یک و سه از روزهای قبلی درگیری‌های لفظی و تهدیداتی به وجود آمده بود.

سعید می‌گوید: درگیری ابتدا در هواخوری روی داده بود، در هواخوری بین یکی از زندانیان و وحید مرادی زد و خورد به وجود آمده و منجر به چاقوکشی شده بود.  سعید مدعی بود: آن زمان قصد جدا کردن وحید و طرف دیگر دعوا را داشتم که وحید به دست من چاقو زد و آن زندانی نیز به طرف وحید چاقو پرتاب کرد سپس ترسیدم و به بند خودمان برگشتم، وارد بند یک شدیم که در پاگرد آنجا دوباره بین طرفین، درگیری به وجود آمد و وحید با عقب رفتن، زندانیان بند سه را صدا زد درحالیکه زندانیان بند یک درِ بند را بسته بودند.

محتویات پرونده نشان می‌داد در ادامه درگیری، زندانیان بند سه به سمت بند یک هجوم آورده بودند، در این حین یک زندانی، در را برای وحید باز کرده و زندانیان بند سه درحالی وارد وارد بند یک شدند که زندانیان بند سه در سالن تجمع کرده بودند.

سعید مدعی شده بود که تنها جایی که می‌توانسته به آنجا برود و در را قفل کند، حسینه بند سه بوده اما به دلیل بسته بودن در حسینه، در کنج گیر افتاده و تیزی نیز در دست مجروحش قرار داشت.

در نهایت در جریان این نزاع بین وحید مرادی و سعید، چهار ضربه به سینه وحید مرادی و ضرباتی به دیگر نقاط بدن وی وارد شده و وی جان باخته بود.

پرونده قتل وحید مرادی، پس از صدور کیفرخواست، به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران، در بهمن ماه 98، سعید را به قصاص محکوم کردند که پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی، ایراداتی به پرونده وارد دانست؛ پرونده در شهریور 99، مجدداً به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در ادامه پرونده مجدداً با اعتراض متهم به حکم صادره، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که دیوان عالی کشور این بار نیز ایراداتی به پرونده وارد دانست و پرونده بابت رفع ایرادات به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد تا تحقیقات در این پرونده کامل شود.

روز گذشته (10 بهمن) مجدداً دادگاه در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل جلسه داد، در این جلسه نیز، حسین روشن و محمد صالح نقره‌کار؛ وکلای سعید؛ متهم اصلی پرونده قتل وحید مرادی همچنان بر روشن شدن زوایای مبهم این پرونده و رفع برخی از نواقص آن اصرار داشتند.

از جمله ابهامات مورد ادعای وکلای متهم، این است که هنوز به طور قطعی مشخص نشده چه فردی ضربه کشنده را در نزاع به مقتول وارد کرده و از چهار ضربه وارد شده به سینه مقتول کدام یک از آن‌ها کشنده بوده است.

دادگاه معتقد است که آخرین ضربه که توسط سعید وارد و سپس منجر به افتادن وحید به زمین شده بود، کُشنده بوده درحالیکه وکلا می‌گویند احتمال دارد سایر ضربات کشنده بوده باشد البته وکلا با توجه به اظهارات سعید مبنی بر اینکه هیچ خصومت شخصی با وحید مرادی و قصد درگیری را با وی نداشته است، بحث دفاع مشروع را نیز عنوان کرده‌اند.

وکلای متهم اصلی این پرونده بر این باورند که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که ضربه آخر وارد شده به مقتول، کشنده بوده باشد همچنین فیلم مبهمی از این نزاع وجود دارد که به درستی مشخص نیست ضربات به مقتول توسط چه فرد یا افرادی وارد شده درصورتیکه گفته می‌شود سعید 9 ضربه به مقتول وارد کرده است.

با توجه به ابهامات مطرح شده در این پرونده توسط وکلای متهم اصلی، باید منتظر رأی دادگاه ماند و دید که آیا دادگاه حکم بر قصاص سعید خواهد داد یا خیر.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر