زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرقت گوشی در البرز با لباس پلیس

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش پلیس آگاهی، اعضای باند سارقان مأمورنما که در دو استان البرز و تهران اقدام به سرقت گوشی همراه افراد می‌کردند بازداشت شدند.
10 بهمن 1400
شناسه : 83668
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83668
484+
بالا
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش پلیس آگاهی، اعضای باند سارقان مأمورنما که در دو استان البرز و تهران اقدام به سرقت گوشی همراه افراد می‌کردند بازداشت شدند.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش پلیس آگاهی، اعضای باند سارقان مأمورنما که در دو استان البرز و تهران اقدام به سرقت گوشی همراه افراد می‌کردند بازداشت شدند.

سردار عباسعلی محمدیان ظهر یکشنبه در حاشیه شرح روند دستگیری اعضای باند مأمورنما در محل پلیس آگاهی البرز اظهار کرد: یکی از سرقت‌های شایع در سطح کشور بحث سرقت گوشی‌های همراه است، متأسفانه برخی واحدهای تعمیر گوشی ایمان خود را زیر پا می‌گذارند و با علم به اینکه گوشی سرقتی است از سارقان خریداری می‌کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس پلیس با کنترل واحدهای تعمیرگاهی، این‌گونه گوشی‌ها و قطعات را ردیابی می‌کند و در این راستا با مال‌خر نیز برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه شیوه‌های مختلف سرقت گوشی همراه مانند قاپیدن گوشی با موتور در یک لحظه است، تصریح کرد: این سارقان خود را مأمور معرفی می‌کردند و به افرادی که شب در خیابان تردد می‌کردند، اعلام می‌کردند ما مأمور هستیم و به ما گزارش دادن شما فروشنده مواد مخدر هستید و باید پیامک‌های شما بررسی شود و از این طریق گوشی فرد را سرقت می‌کردند.

سرقت در ۲ استان البرز و تهران

وی با بیان اینکه با دستگیری سارقان مأمورنما حدود ۳۸ نفر از شکات شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: این سارقان در استان البرز، غرب تهران و تهران سرقت‌هایی داشتند.

سردار محمدیان با بیان اینکه در این باره ۵ نفر، سه نفر سارق و دو نفر مال‌خر دستگیر شدند، گفت: براین اساس ۳۸ گوشی و چند گوشی دیگر که سوابق آن مشخص نیست کشف شده است و ارزش ریالی هر گوشی ۱۰ تا ۲۵ تومان است.

وی اظهار کرد: این سارقان از نام مأمور انتظامی سوءاستفاده و جعل عنوان کردند و علاوه بر شناسایی شکات که طرح شکایت می‌کنند، نیروی انتظامی اولین شاکی است و به مجازات دوگانه کیفر خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص دستگیری سارقانی که خود را نیروی گشت پلیس معرفی می‌کردند، بیان کرد: با خودرو شخصی پلاک‌های سرقتی را با چسب روی پلاک می‌چسباندند.

وی تصریح کرد: بر این اساس اگر شهروندی با خودرو سمند سفید و دنای سفید مورد سرقت واقع شدند به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه و طرح شکایت کند.

کارت شناسایی رو از مأموران مطالبه کنید

سردار محمدیان ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنم در مواجه با افرادی که با لباس شخصی و خودرو شخصی خود را مأمور معرفی می‌کنند، کارت شناسایی پلیس که دارای هولوگرام، مهر طلاکوب است، مطالبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل فرمایند، بر این اساس بلافاصله در کوتاه‌ترین زمان نزدیک‌ترین گشت پلیس به محل مورد نظر خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان البرز متذکر شد: همچنین اگر قصد ورود به مکان‌های شخصی مانند منزل افراد را داشتند، شهروندان علاوه بر کارت شناسایی باید برگ مأموریت و حکم دادستانی را از این افراد مطالبه کنند تا فرصت از سارقان گرفته شود.

آخرین اخبار «حوادث البرز» را در صفحه حوادث البرز و حوادث کرج حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر