زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش با درج آگهی‌های دروغین

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی‌های دروغین و دریافت بیعانه از شهروندان در سایت‌های خرید و فروش اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
06 بهمن 1400
شناسه : 83541
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83541
275+
بالا
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی‌های دروغین و دریافت بیعانه از شهروندان در سایت‌های خرید و فروش اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی‌های دروغین و دریافت بیعانه از شهروندان در سایت‌های خرید و فروش اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در تشریح این موضوع اظهار کرد: با مراجعه تعداد کثیری از همشهریان به پلیس فتا استان با بیان اینکه در سایت‌های خرید و فروش مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند و با ارائه شکوائیه‌ای رسیدگی به موضوع را خواستار شدند.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری و احقاق حق شهروندان بزه‌دیده، بلافاصله تیمی خبره از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص گردید که شاکیان برای خرید کالا و نیازمندهای خودشان به یکی از اپلیکیشن‌های خرید و فروش ورود می‌کنند که در این حین با آگهی فروش یخچال و تلویزیون به قیمت پایین مواجه می‌شوند که پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو تماس نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی، گفت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیر‌کننده متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

محمودی یادآور شد: در تحقیقات به عمل آمده وی ضمن اقرار به جرم خود با بیان اینکه با بارگذاری آگهی‌های دروغین در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با قیمت پایین اقدام به فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی کرده و پس از جلب اعتماد قربانیان به بهانه نگهداشت کالا مبالغی از آنان دریافت کرده و سپس با بهانه مختلف از ارسال کالا خودداری می‌نمود؛ در این خصوص پرونده تکمیل و متهم جهت تصمیم‌گیری لازم به دادسرا اعزام شد.

وی به کلاهبرداران هشدار داد و گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در حال پایش فضای مجازی است و چنانچه کسانی بخواهند با درج آگهی دروغین و یا از طرق مختلف اقدام به فریب کاربران فضای مجازی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش نمایند، مطمئن باشند پلیس در چارچوب قانون حتما با آنان برخورد خواهد نمود و این افراد باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

سرهنگ محمودی در پایان توصیه کرد: همشهریان قبل از تحویل کالا از واریز وجه خودداری کنند و پس از دریافت کالای خریداری شده و قبل از پرداخت از سالم بودن اجناس اطمینان حاصل کنند همچنین در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

آخرین اخبار «حوادث آذربایجان شرقی» را در صفحه حوادث آذربایجان شرقی و حوادث تبریز حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر