زمان مطالعه: 1 دقیقه

خرید سربازی و حرفهای تند نماینده اصفهان درباره این طرح

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نفس خرید خدمت سربازی به نفع ثروتمندان و به ضرر قشر ضعیف جامعه است و این موضوع به یک امر تبعیض‌آمیز بدل می‌شود.
06 بهمن 1400
شناسه : 83528
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83528
848+
بالا
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نفس خرید خدمت سربازی به نفع ثروتمندان و به ضرر قشر ضعیف جامعه است و این موضوع به یک امر تبعیض‌آمیز بدل می‌شود.

حادثه 24 -  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نفس خرید خدمت سربازی به نفع ثروتمندان و به ضرر قشر ضعیف جامعه است و این موضوع به یک امر تبعیض‌آمیز بدل می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی درباره مخالفت کمیسیون تلفیق با خرید خدمت سربازی مشمولان داخل کشور و تصویب خرید خدمت سربازی برای مشمولانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اظهار کرد: مصوبه خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور به ازای پرداخت ۱۵ هزار یورو ارز قابل توجهی را نصیب کشور می‌کند. باید توجه کنیم کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نمی‌توان از آنان به منظور امور نظامی در پادگان‌ها بهره برد، اما کسانی که در داخل کشور زندگی می‌کنند منفعت قابل توجهی نصیب نیروهای مسلح خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به طور کلی با خرید خدمت سربازی موافق نیستم، افزود: وقتی سربازی خریدنی شد این امکان برای همه اقشار جامعه وجود ندارد که بتوانند سربازی خود را بخرند و تنها افرادی می‌توانند این کار را انجام دهند که تمکن مالی قابل توجهی دارند و در کل نفس خرید خرمت سربازی امری تبعیض‌آمیز است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: از طرفی هم کسانی که به خارج از کشور رفته‌اند در صورتی که دسترسی به آنان وجود داشته باشد می‌توان این الزام را گذاشت که سربازی خود را بروند، اما وقتی دسترسی به این افراد وجود ندارد می‌توان این امکان را مهیا کرد که خدمت سربازی خود را خریداری کنند تا منابع ارزی نسبتاً خوبی نصیب کشور شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: بنابراین نفس خرید خدمت سربازی به نفع ثروتمندان و به ضرر قشر ضعیف جامعه است و این موضوع به یک امر تبعیض‌آمیز بدل می‌شود.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر