زمان مطالعه: 1 دقیقه

خواب ابدی سه کودک سقزی به علت گازگرفتگی

رییس مرکز آورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز گفت: سه کودک یک خانواده در محله حاجی آباد این شهر به علت گازگرفتگی فوت کردند.
02 بهمن 1400
شناسه : 83369
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/83369
677+
بالا
رییس مرکز آورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز گفت: سه کودک یک خانواده در محله حاجی آباد این شهر به علت گازگرفتگی فوت کردند.

حادثه 24 -  رییس مرکز آورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز گفت: سه کودک یک خانواده در محله حاجی آباد این شهر به علت گازگرفتگی فوت کردند.

سیروان فتاحی، رییس مرکز آورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز اظهار داشت: صبح امروز مردم از طریق سامانه از اورژانس درخواست کمک کردند، بلافاصله سه آمبولانس مرکز و منطقه ۲ و چهار به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بلافاصله در سه دقیقه تیم های اورژانس به محل حادثه رسیدند، افزود: تیم های اورژانس پس از بررسی محل، سه کودک را مشاهده کردند که هر سه نفر فوت شده بودند.

وی اضافه کرد: والدین این خانواده هم در منزل حضور داشتند که این سه کودک در یک اتاق بودند و بدلیل نقض فنی سیستم دودکش (گازگرفتگی) فوت شدند.

فتاحی با اشاره به اینکه والدین این خانواده سالم و دچار گازگرفتگی نشده اند، یادآور شد: ۲ دختر و یک پسر به ترتیب ۱۰ ساله، ۱۴ ساله و ۱۶ ساله در این حادثه فوت شدند که گویا یکی از این افراد فامیل این خانواده بوده است.

رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی سقز گفت: تیم های اورژانس جسد ۲ دختر را به بیمارستان تامین اجتماعی و جنازه پسر این خانواده را هم به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه احتمال کنده شدن، جابجا شدن و یا مسدود شدن مسیر خروجی دودکش ها افزایش یافته و در نتیجه مسیر خروج گاز های سمی مونوکسید کربن به داخل اتاق تغییر داده خواهد شد، به مردم توصیه کرد: همشهریان ضمن اطمینان از محکم بودن دودکش های پشت بام منازل خود، از داغ بودن لوله( دودکش) بخاری اطمینان حاصل کنند، سرد بودن لوله بخاری نشانه ی عدم خروج گازهای سمی و خطرناک است.

آخرین اخبار «حوادث کردستان» را در صفحه حوادث کردستان و حوادث سنندج حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر