زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین خبر از وضعیت رتبه‌بندی معلمان در شورای نگهبان

قاسم احمدی لاشکی گفت:مجلس قانون رتبه بندی را ششم دی به شورای نگهبان ارسال کرد و مقرر شد پس از نهایی شدن از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شود.
15 دی 1400
شناسه : 82846
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82846
5178+
بالا
قاسم احمدی لاشکی گفت:مجلس قانون رتبه بندی را ششم دی به شورای نگهبان ارسال کرد و مقرر شد پس از نهایی شدن از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شود.

حادثه 24 -  قاسم احمدی لاشکی گفت:مجلس قانون رتبه بندی را ششم دی به شورای نگهبان ارسال کرد و مقرر شد پس از نهایی شدن از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت:در روز‌های آتی خبر‌های خوبی در حوزه ترمیم بیمه فرهنگیان داریم.

به گفته وی، در حال حاضر با کمبود معلم در کشور مواجه هستیم که به طرق مختلف از جمله اضافه‌کاری معلمان فعلی، به کارگیری بازنشستگان، معاونان مدارس، حق التدریس آزاد و نیرو‌های خرید خدمات آموزش و ۸ هزار سرباز معلم در مناطق صعب العبور این کمبود جبران می‌شود.

 لاشکی می گوید: مبنای قانون کار ۴۴ ساعت کار در هفته است، ولی معلمان در طول روز و شب با تدریس و آماده کردن طرح درس و تولید محتوا بیشتر کار می‌کنند، لذا مقرر شد  رئیس مجلس به دیوان محاسبات مکاتبه کند و معلمان را از قانون ۴۴ ساعت کار در هفته مستثنی کرده و این زمان را به ۲۴ ساعت برگرداند.

لاشکی گفت: دولت در تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته لایحه‌ای با ۱۰ ماده را به مجلس تقدیم کرد و مجلس این بار این قانون را به صورت جامع‌تر، اما در قالب ۷ ماده تنظیم و در تاریخ ۶ دی ماه امسال به شورای نگهبان ارسال کرد و مقرر شد پس از نهایی شدن از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شود تا به وزارتخانه ارسال و فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی آن آغاز شود.

به گفته احمدی لاشکی  برای همسان‌سازی حقوق معلمان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ فصل الخطاب ما قانون است؛  ما آنچه را که طبق قانون بوده تا امروز در وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم. اینکه آیا این برنامه در برنامه هفتم توسعه استمرار خواهد یافت یا خیر، قانون گذار تعیین خواهد کرد و ما منتظر هستیم که بفهمیم چه خواهد شد.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر