زمان مطالعه: 4 دقیقه

قاتل پشیمان با حفظ کردن قرآن از چوبه دار نجات یافت

درحالی‌که مرد محکوم به قصاص در آستانه اجرای حکم قرار داشت، خانواده مقتول به احترام ایام فاطمیه از مجازات قصاص گذشتند و قاتل را بخشیدند.
15 دی 1400
شناسه : 82824
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82824
425+
بالا
درحالی‌که مرد محکوم به قصاص در آستانه اجرای حکم قرار داشت، خانواده مقتول به احترام ایام فاطمیه از مجازات قصاص گذشتند و قاتل را بخشیدند.

حادثه 24 -  درحالی‌که مرد محکوم به قصاص در آستانه اجرای حکم قرار داشت، خانواده مقتول به احترام ایام فاطمیه از مجازات قصاص گذشتند و قاتل را بخشیدند.

 پرونده اول دوازدهم دی سال97 و با قتل مردی در جریان یک درگیری در تهران به جریان افتاد. مرد جوان با ضربه چاقو به قتل رسید و دوست او که شاهد جنایت بود به مأموران گفت: من و دوستم(مقتول) از محل کارمان خارج شده و در حال بازگشت به خانه بودیم. در بین راه و در حوالی خیابان گاندی مردی را دیدیم که در حال صحبت با موبایل است. او با صدای بلند صحبت می‌کرد و فحش و ناسزا می‌داد. کلماتی که به‌کار می‌برد رکیک بود و همین باعث شد تا ما به او اعتراض کنیم. دوستم به او گوشزد کرد که مردم و خانواده‌ها در حال رفت‌وآمد در خیابان هستند اما به دوستم و من توهین کرد و گفت به‌خودش مربوط است. او گفت دعوا خانوادگی است و کسی حق دخالت ندارد و درحالی‌که به‌شدت خشمگین بود به سمت ماشینش که دختری نوجوان در آن نشسته بود رفت و یک چاقوی میوه‌خوری برداشت. سپس با همان چاقو به سمت ما حمله کرد. هرچند من و دوستم سعی کردیم او را خلع سلاح کنیم اما مرد خشمگین با چاقو به من و دوستم ضربه زد که دوستم جانش را از دست داد.

 بازداشت قاتل فراری

هرچند متهم پس از این جنایت فرار کرده بود اما مأموران موفق شدند وی را دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: روزحادثه با دختر خاله‌ام برای خرید هدیه تولد دوستش بیرون رفته بودیم. در همان لحظه موبایلش زنگ خورد. تماس گیرنده پسر مورد علاقه‌اش بود و با هم شروع به حرف زدن کردند اما کمی بعد پسرجوان به دخترخاله‌ام فحاشی کرد. من عصبانی شدم و گوشی را از دست دخترخاله‌ام گرفتم و به آن پسر اعتراض کردم اما او شروع به فحاشی کرد. درگیری لفظی میان ما بالا گرفت و 2نفر رهگذر که صدایمان را شنیدند اعتراض کردند. اما من که به‌شدت عصبانی بودم با آنها برخورد بدی کردم و درگیر شدم. بعد برای ترساندن آنها ضرباتی با چاقو به هردویشان زدم که متأسفانه یکی از آنها جانش را از دست داد.

متهم به قتل پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. حکم به تأیید قضات شعبه35 دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و پیش روی دادیار امین کرمانی‌نژاد قرار گرفت.

شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص قاتل شروع شده بود و این درحالی بود که از زندان خبر می‌رسید که جوان قاتل توبه کرده و در سال‌هایی که در حبس بوده شروع به حفظ قرآن کرده و توانسته بود چند جزء از قرآن را حفظ کند. همین موجب شد تا تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران جلسه‌ای با حضور اولیای دم برگزار کنند. تلاش تیم صلح و سازش برای جلب رضایت از اولیای دم نتیجه داد و آنها وقتی متوجه شدند که قاتل از اشتباهی که مرتکب شده پشیمان است و در زندان هیچ خطایی مرتکب نشده و از طرفی به احترام ایام فاطمیه، حاضر شدند که قاتل را ببخشند. به این ترتیب با گذشت اولیای دم، مرد محکوم به قصاص از مجازات مرگ رهایی یافت و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر