زمان مطالعه: 6 دقیقه

جزئیات مرگ هولناک زن جوان و دو فرزندش در انفجار پمپ گاز غیرمجاز دیزل آباد تبریز

انفجار کپسول خودرویی که برای شارژ گاز وارد مرکز غیرمجاز سوخت‌گیری شده بود حادثه تلخی به‌دنبال داشت و آتش‌سوزی گسترده‌ای به راه انداخت و موجب جان‌باختن زنی همراه 2فرزندش شد.
15 دی 1400
شناسه : 82821
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82821
767+
بالا
انفجار کپسول خودرویی که برای شارژ گاز وارد مرکز غیرمجاز سوخت‌گیری شده بود حادثه تلخی به‌دنبال داشت و آتش‌سوزی گسترده‌ای به راه انداخت و موجب جان‌باختن زنی همراه 2فرزندش شد.

حادثه 24 -  انفجار کپسول خودرویی که برای شارژ گاز وارد مرکز غیرمجاز سوخت‌گیری شده بود حادثه تلخی به‌دنبال داشت و آتش‌سوزی گسترده‌ای به راه انداخت و موجب جان‌باختن زنی همراه 2فرزندش شد.

این مرکز غیرمجاز در منطقه دیزل آباد تبریز قرار دارد. هرچند تابلویی که در ورودی آنجا نصب شده مربوط به نمایشگاه خودرو است اما از مدتی قبل آنجا به مرکزی برای شارژ کپسول‌های گاز ال‌پی‌جی و خودروهای دوگانه سوز تبدیل شده بود. با این حال این مرکز به شکل مخفیانه اداره می‌شد و گردانندگان آنجا فقط مشتریان خاص خود را به آنجا راه می‌دادند.

حدود ساعت 8شب دوشنبه هم یک خودروی پژو آردی برای سوخت‌گیری وارد آنجا شد. این خودرو 4سرنشین شامل زن و شوهری جوان و دو فرزند خردسال‌شان بود. آن زمان حدود 7نفر از کارگران و گردانندگان آنجا هم حضور داشتند. راننده آردی از خودرو پیاده شد و مشغول شارژ کپسول خودرواش شد و اعضای خانواده‌اش همچنان سوار خودرو بودند. هنوز چند لحظه بیشتر از شروع سوخت‌گیری نگذشته بود که ناگهان کپسول گاز آردی منفجر و بخشی از محوطه دچار آتش‌سوزی شد. شدت این انفجار به حدی بود که علاوه بر آردی، دو خودروی دیگر که آنجا بودند دچار آتش‌سوزی شدند. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که زن جوان و دو فرزندش در خودرو گرفتار شده بودند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند و شعله‌های آتش مانع می‌شد تا کسی بتواند به آنها کمک کند. علاوه بر این سایر افرادی که در آنجا حضور داشتند نیز شرایط چندان خوبی نداشتند و اغلب آنها بر اثر شدت انفجار و آتش‌سوزی مصدوم شده بودند.

صدای این انفجار مهیب افراد زیادی را به محل حادثه کشاند. هنوز هیچ‌کس به درستی از آنچه در آنجا اتفاق افتاده بود اطلاع نداشت و فقط شعله‌های آتش دیده می‌شد. از سویی تعداد زیادی کپسول گاز در میان شعله‌های آتش قرار داشت و هر لحظه ممکن بود انفجار دیگری اتفاق بیفتد و همین موضوع وحشت زیادی به دل شاهدان حادثه می‌انداخت. در این شرایط بود که آتش‌نشانان و امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند.

اکبر دشتی، معاون عملیات آتش‌نشانی تبریز در این‌باره می‌گوید: دقایق کوتاهی پس از اعلام این آتش‌سوزی چندین گروه از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند و مشاهده کردند که تعداد زیادی سیلندر گاز ‌ال‌پی‌جی در میان شعله‌های آتش قرار دارد و 3خودرو نیز طعمه حریق شده است. در این شرایط عملیات کنترل و اطفای حریق آغاز شد. دشتی ادامه می‌دهد: هر لحظه امکان داشت سیلندرهای گاز منفجر شوند. به همین دلیل همکارانم اقدام به سردکردن سیلندرها کردند. عملیات حدود 2ساعت ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت آتش‌سوزی به‌طور کامل خاموش شد اما در این حادثه سرنشینان خودروی پژو آردی شامل زنی همراه با دو کودک خردسالش جان خود را از دست دادند و 7نفر دیگر مصدوم شدند.

معاون عملیات آتش‌نشانی تبریز درباره دلیل وقوع این حادثه می‌گوید: اعلام دقیق علت حادثه به‌کار کارشناسی نیاز دارد اما بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که انفجار مخزن گاز آردی دلیل اولیه حادثه است و این انفجار موجب آتش‌سوزی در کارگاه شده است. او درباره اینکه چرا این حادثه باعث جان‌باختن 3نفر شد می‌گوید: شیوه نامه‌ها در جایگاه‌های سوخت که استاندارد هستند به این شکل است که برای ایمنی بیشتر سرنشینان خودرو هنگام سوخت‌گیری باید از خودرو پیاده شده و فاصله ایمن را رعایت کنند اما در این حادثه شاهد بودیم که در این مرکز غیرمجاز و غیراستاندارد سرنشینان خودرو هنگام سوخت‌گیری در آن حضور داشتند و همین بی‌احتیاطی این حادثه تلخ را رقم زد.

از سوی دیگر وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی نیز درباره حادثه دیدگان این انفجار می‌گوید: به‌دنبال اعلام خبر وقوع انفجار و آتش‌سوزی در کارگاه کپسول مایع 3دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. او ادامه می‌دهد: در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که 3نفر شامل دو کودک و یک زن جان خود را از دست داده‌اند و 7نفر مصدوم شده‌اند که 2نفر از آنها مداوا و 5نفر دیگر به بیمارستان منتقل و در آنجا بستری شدند.

آخرین اخبار «حوادث آذربایجان شرقی» را در صفحه حوادث آذربایجان شرقی و حوادث تبریز حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر