زمان مطالعه: 1 دقیقه

27 قاتل در اردبیل از چوبه دار نجات یافتند

مسئول هسته جهادی بخشایش دادگستری کل استان اردبیل گفت: با تلاش اعضای این هسته پارسال و امسال ۲۷ زندانی محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافتند.
13 دی 1400
شناسه : 82767
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82767
398+
بالا
مسئول هسته جهادی بخشایش دادگستری کل استان اردبیل گفت: با تلاش اعضای این هسته پارسال و امسال ۲۷ زندانی محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافتند.

حادثه 24 -  مسئول هسته جهادی بخشایش دادگستری کل استان اردبیل گفت: با تلاش اعضای این هسته پارسال و امسال ۲۷ زندانی محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافتند.

حجت الاسلام سید نقی موسوی روز دوشنبه در آیین بخشش یک محکوم قصاص نفس در زندان خلخال افزود:  این تعداد شامل ۱۹ زندانی در سال گذشته و هشت زندانی محکوم به  قصاص نفس در سال جاری بودند.

وی بیان کرد: بدنبال صدور دستور تشکیل هسته جهادی بخشایش از سوی قوه قضائیه،  این هسته در دادگستری اردبیل از ابتدای سال گذشته شکل گرفته و فعالیت‌های جهادی خود را در زمینه جلب رضایت اولیاء دم و نجات جان محکومان به قصاص نفس آغاز کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز با اشاره به بخشش یک جوان از قصاص نفس توسط اولیای دم گفت: در سال ۱۳۹۴ یک جوان ۱۹ ساله به همراه یک نوجوان ۱۶ ساله اقدام به قتل عمد یک جوان دیگر در روستای نساز از توابع بخش خورش رستم خلخال کرده بودند که در سال ۱۳۹۶ اجرای حکم قطعی قصاص نفس در خصوص این دو نفر صادر شده است.

آرش جعفری اظهار کرد: اعضای هسته جهادی بخشایش دادگستری کل استان اردبیل از ابتدای سال گذشته برای جلب رضایت شاکیان تلاش خود را آغاز کرده و نتیجه این اقدامات منجر به جلب رضایت بی‌قید و شرط اولیا دم و گذشت و بخشش جان این جوان (نوجوان شریک در قتل) در زندان خلخال شد.

آخرین اخبار «حوادث اردبیل» را در صفحه حوادث اردبیل حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر