زمان مطالعه: 5 دقیقه

سگ‌های ولگرد یاسین ۴ ساله را در بیرجند دریدند

یاسین ۴ ساله همچون بسیاری از کودکان دیگر در میان خشم سگ‌های ولگرد دیگر نفس نمی‌کشد و این حاصل عدم فکر مناسب برای جمع آوری سگ‌های ولگرد است.
08 دی 1400
شناسه : 82591
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82591
587+
بالا
یاسین ۴ ساله همچون بسیاری از کودکان دیگر در میان خشم سگ‌های ولگرد دیگر نفس نمی‌کشد و این حاصل عدم فکر مناسب برای جمع آوری سگ‌های ولگرد است.

 حادثه 24 -  یاسین ۴ ساله همچون بسیاری از کودکان دیگر در میان خشم سگ‌های ولگرد دیگر نفس نمی‌کشد و این حاصل عدم فکر مناسب برای جمع آوری سگ‌های ولگرد است.

روز گذشته خبری دردآور در فضای مجازی منتشر شد و صدای اعتراض کاربران را به دنبال داشت. خبر کوتاه بود و دردناک: یاسین ۴.۵ ساله قربانی خشم یک سگ شد و چقدر بد که همیشه تیترهای تلخ تیتر یک هستند.

این حادثه تلخ در مقابل پاسگاه روستای امیرآباد بیرجند رخ می‌دهد و مامور پاسگاه با داد و فریاد، کودک را از چنگ سگ نجات می‌دهد، اما دیر شده و دیگر قلب کودک توان تپیدن ندارد و با وجود احیای ۴۵ دقیقه‌ای دیگر نمی‌تواند بزند.

مردم امیرآباد اکنون با سکوتی که در این محله پیچیده و گویی فریاد بلندی است، از فرستادن کودکانشان به کوچه برای بازی کودکانه هراس دارند و اکنون برخی از خانواده‌ها حتی فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستادند.

 اما تنها کودکان که طعمه این سگ‌ها نیستند؛ بزرگترها نیز جرات پیاده روی حتی در روز را ندارند و چه ترس بی امانی است این پریدن و خشم سگ‌ها به تو وقتی حتی کوچکترین دفاعی از خود نداری؛ سگ‌هایی که در هوای سرد گویی بسیار گرسنه‌اند و نیاز به غذا و سرپناه دارند.

احیای ۴۵ دقیقه ای نتیجه نداد

رحیمی، سرپرست اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: روز گذشته یک کودک ۴.۵ ساله بیرجندی در منطقه امیرآباد در اثر گازگرفتگی سگ جان باخت.

وی افزود: این کودک از طریق پاسگاه امیرآباد به عوامل اورژانس تحویل داده و به بیمارستان انتقال داده شد، اما هیچ علائم حیاتی نداشت و تلاش ۴۵ دقیقه ای عوامل اورژانس برای احیای او بی نتیجه ماند.

سرپرست اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند بیان کرد: در سه ماه گذشته این دومین حادثه حمله سگ‌های ولگرد به کودکان در منطقه امیرآباد بیرجند است و در مهرماه سگ‌های ولگرد به دختربچه ۶ ساله‌ای حمله کردند که با اقدام به موقع این کودک زنده ماند.

اعضای شورای امیرآباد برای عرض تسلیت به منزل کودک فوت شده رفتند؛ لذا تصمیماتی که در فضای مجازی مبنی بر تشکیل تجمع گرفته شده توسط افرادی صورت می‌گیرد که از این قضیه منافعی غیر از دلسوزی برای کودک یا مردم را دنبال می‌کنند.

مسئولان تا ساعت ۲۳ شب گذشته در جلسه‌ای فوق العاده در فرمانداری بیرجند، ماجرای فوت کودک توسط سگ بلاصاحب را چاره اندیشی کردند و مصوبات خوبی برای رهایی از وضعیت فعلی اخذ شد. اقداماتی در بحث سگ‌های ولگرد در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

شهرداری چه وظایفی دارد

احمد لطایفی، مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند نیز به ایسنا گفت: یکی از وظایفی که به استناد قانون شهرداری‌ها تعریف شده این است که با حیوانات بلاصاحب و حیواناتی است که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، برخورد شود.

وی با بیان اینکه در گذشته با مرگ ترحم آمیز، جمعیت این حیوانات کنترل می‌شد اما امروز مجاز به انجام این کار نیستیم، تصریح کرد: روزانه دو اکیپ با دو دستگاه ماشین در سطح شهر وظیفه زنده‌گیری را برعهده دارند و در پناهگاه‌ها جمع آوری می‌شوند.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه واکسیناسیون و عقیم‌سازی این سگ‌ها و جداسازی آن‌ها در این پناهگاه صورت می‌گیرد، افزود: از طرفی غذادادن مردم به سگ‌ها درست نیست و تنها جمعیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: در حمایت باید چارچوب‌ها را رعایت کنیم و برای کمک به انجمن حمایت از حیوانات بیرجند مراجعه کنند تا کمک‌ها ساماندهی شود.

به نظر می‌رسد اقدامات انجام شده تاکنون کافی نبوده چرا اکه اگر کافی بود این جمعیت بی اندازه از سگ‌ها در شهر پراکنده نبودند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان جنوبی» را در صفحه حوادث خراسان جنوبی حادثه 24 بخوانید

ارسال نظر