زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرگ مشکوک صیاد ایرانی در زندان سریلانکا با خوردن مواد ضد‌عفونی

تحقیقات درباره رازگشایی از مرگ اسرارآمیز صیاد ایرانی که در زندان سریلانکا جانش را از دست داده در دادسرای جنایی تهران آغاز شده است.
01 دی 1400
شناسه : 82358
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82358
471+
بالا
تحقیقات درباره رازگشایی از مرگ اسرارآمیز صیاد ایرانی که در زندان سریلانکا جانش را از دست داده در دادسرای جنایی تهران آغاز شده است.

حادثه 24 - تحقیقات درباره رازگشایی از مرگ اسرارآمیز صیاد ایرانی که در زندان سریلانکا جانش را از دست داده در دادسرای جنایی تهران آغاز شده است. اواخر مهر امسال خانواده پسری جوان به اداره پلیس استان هرمزگان رفتند و گفتند که او در یکی از زندان‌های سریلانکا زندانی بوده اما به طرز مشکوکی جان باخته است. برادر متوفی گفت: برادرم صیاد بود و 3سال قبل تصمیم گرفت به سریلانکا سفرکند. چند روز پس از رفتنش با ما تماس گرفت و گفت که در آنجا در جست‌و‌جوی کار است. پس از آن تا مدت‌ها از او بی‌خبر بودیم تا اینکه از زندان سریلانکا با ما تماس گرفته و اعلام کردند که برادرمان دستگیر و زندانی شده است. هرچند که به درستی دلیل بازداشت او را نمی‌دانستیم اما احتمال دادیم که شاید به‌دلیل ورود غیرقانونی و نداشتن مجوز در آن کشور دستگیر و روانه زندان شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ارتباطی با او نداشتیم اما او 3بار از زندان با ما تماس گرفت و گفت حالش خوب است تا اینکه 24مهرماه امسال از زندان با ما تماس گرفتند و اعلام کردند برادرمان فوت شده و قرار است جسدش را برای ما بفرستند. جسد برادرم را فرستادند اما مرگ او مشکوک است. او بیماری خاصی نداشت و احتمال می‌دهیم که در زندان بلایی بر سرش آمده و به قتل رسیده است. با شکایت این خانواده، پرونده‌ای درباره مرگ مشکوک صیاد ایرانی تشکیل شد و به‌دلیل اینکه حادثه در خارج از کشور رخ داده و دادسرای جنایی تهران صلاحیت رسیدگی به آن را دارد، به شعبه چهارم دادسرا فرستاده شد. قاضی حبیب‌الله صادقی دستور تحقیقات بیشتر در این‌باره را صادر کرد و از پزشکی قانونی خواست تا علت اصلی مرگ وی را اعلام کند. چند روز قبل پزشکی قانونی علت مرگ صیاد ایرانی را مصرف مواد ضدعفونی اعلام کرد. در این شرایط بازپرس جنایی دستور داد پرونده مرگ مرد جوان از سریلانکا به ایران فرستاده شود و تحقیقات بیشتر صورت بگیرد تا مشخص شود آیا مرد ایرانی در زندان سریلانکا به قتل رسیده یا خودش با خوردن مواد ضد‌عفونی به زندگی‌اش پایان داده است.

ارسال نظر