زمان مطالعه: 3 دقیقه

واکنش تند به «یلدا معیری» و سوال درباره فروش کودکان افغان «چرا این بچه را نمی خرند»

ویدیوی منتشرشده از نحوه برخورد یلدا معیری خبرنگار زنِ فارسی‌زبان که به افغانستان فرستاده شده خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.
26 آذر 1400
شناسه : 82177
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82177
1026+
بالا
ویدیوی منتشرشده از نحوه برخورد یلدا معیری خبرنگار زنِ فارسی‌زبان که به افغانستان فرستاده شده خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

حادثه 24 - ویدیوی منتشرشده از نحوه برخورد یلدا معیری خبرنگار زنِ فارسی‌زبان که به افغانستان فرستاده شده خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

یلدا معیری عکاس ایرانی که به افغانستان سفر کرده در حال تهیه گزارش از خانواده‌های تهیدست افغانستانی که مجبور به فروش فرزندان خود هستند در اظهاراتی شرم‌آور خطاب به یک مادر می‌گوید: کدومشون را میخواستی بفروشی بیار؟ اینو میخوای بفروشی؟ آخی این که خیلی خوشگله اینو چرا نمی‌خرند؟!

این اظهارات خبرنگار ایرانی با واکنش تند کاربران فضای مجازی همراه شده:

پسر ساحل در این رابطه نوشت: اینکه انسانها خرید و فروش میشن یک طرف قضیه است ولی اینکه یک خبرنگار!!!! بگه اینکه خوشگله چرا نمیخرن نهایت افول انسانیت هست. متاسفم که تو همچین عصر کثیفی زندگی میکنم!

علی نظری، فعال رسانه‌ای هم با گلایه نوشت:  وقاحت این خبرنگار وصف ناشدنی‌ست. می‌گوید «چرا این پسر بچه‌ی خوشگل خریدار ندارد»! گویا کسی که این را می‌گوید همان عکاس خبرنگاری‌ست که عکس‌های حوادث دی‌ماه ۹۶ را گرفته است.

کاربر دیگری در واکنشی متفاوت و در دفاع از این خبرنگار نوشت: بابا درد اصلی جای دیگه است. یکی داره بچه‌شو میفروشه ... ذهنم حتی نمی‌کشه تصورش کنم... این همه درد را بی خیال شدید چسبیدید به حاشیه؟

نگین، کاربر افغان هم در توئیتر خود نوشته است: خانم خبرنگار چطور میتوانی این قدر بی  ادب باشی؟ این حجم اذیتت نمیکند؟ آمدی در کشورما تا با بدبختی مردم ما به خودت شهرت بخری؟ کرامت انسانی شو حفظ کن فقیر است، مریض نیست!

محمد هم در نقد اظهارات این خبرنگار گفت: قلب من اونجایی تیر کشید که بچه‌ی معصوم با شنیدن «خیلی خوشگله» خندید و براش ذوق کرد.

مهسا، فعال رسانه ای از معیری دفاع کرد و نوشت: یلدا معیری بیشتر از یک ماهه تو افغانستان طالبان داره عکس و گزارش می‌گیره، واقعی‌ترین تصویر از فقر و درماندگی مردم، از این‌که طالبان و طرفدارانش واقعا کی هستند رو به دنیا نشون میده، حالا به خاطر یه جمله این‌طوری فحشش میدن، خیلی عجیبه.

رضا در حساب کاریری خود اینگونه واکنش نشان داد: مردم عزیز و درد کشیده افغانستان من از طرف این خبرنگار از شما پوزش میخوام.

مانچی: در یک گزارش در افغانستان، به مادر بچه ای که برای فروش برده بودنش و به فروش نرفته بود ؛ میگه  اینکه خوشگله چرا نمی خرنش ؟! یعنی شما ببین عمق فاجعه رو با این طرز سوال پرسیدنش!

میلاد هم به معیری معترض شد و نوشت: واقعا سوالت فقط این بود که چرا نمیخرنش؟ اینکه چرا باید بفروشنش مهم نبود؟

یلدا معیری چه کسی است؟

یلدا معیری عکاس ایرانی در تاریخ چهارم دی ماه سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شده است و سال هاست که در عرصه عکاسی فعالیت می‌کند و تاکنون حواشی و جنجال‌های زیادی در رابطه با عکاسی و سبک کار خود داشته است

او فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و پس از آن در دوره‌های مختلفی شرکت کرد و و در این عرصه بسیار به شهرت رسید و موفق به دریافت جوایز و افتخارات زیادی شده است.

چندی پیش یکی از تصاویر او توسط آمریکا برای تبلیغ تحریم علیه ایران استفاده شد که با اعتراض شدید این شخص همراه بود.

انتشار عکس از او در فضای مجازی بازتاب های گسترده ای داشت و این شخص در این رابطه از آمریکا و دولت آن انتقاد کرد و نوشت: (به عنوان یک ایرانی که هر روز بیشتر از تحریم های آمریکا آسیب می بیند معتقدم که دیدن این عکس در توییتر ترامپ و مصاحبه مطبوعاتی پمپئو موجب شرمندگی می باشد)

ارسال نظر