زمان مطالعه: 2 دقیقه

پسر نوجوان برای اخاذی از پدرش خودش را گروگان گرفت

پسرجوانی که اقدام به طرح خودربایی برای دست یابی به ثروت پدرش کرده بود، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شد.
24 آذر 1400
شناسه : 82151
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82151
313+
بالا
پسرجوانی که اقدام به طرح خودربایی برای دست یابی به ثروت پدرش کرده بود، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شد.

حادثه 24 - پسرجوانی که اقدام به طرح خودربایی برای دست یابی به ثروت پدرش کرده بود، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شد.

حدود دو هفته پیش مردی که دارای وضع مالی خوبی بود با مرجوعه قضایی به پلیس مراجعه و اعلام کرد که پسر ۱۷ ساله‌اش صبح امروز از خانه خارج شده و دیگر به خانه برنگشته است.

این مرد به ماموران گفت:‌ چند ساعت پس از بی‌خبری از فرزندم، شماره‌ای ناشناس با من تماس گرفته و اعلام کرد که شاهین را به گروگان‌ گرفته‌اند و اگر جان شاهین برایم اهمیت دارد باید بدون آنکه موضوع را به پلیس اطلاع دهم، یک میلیارد ریال به آنان بدهم. اما من تصمیم گرفتم حتما پلیس را در جریان این ماجرا قرار دهم.

با توجه به اعلام گزارش آدم ربایی، تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و ابعاد مختلف این پرونده را مورد بررسی قرار دادند. در همین راستا نیز از شاکی خواسته شد که با آدم‌ربایان قراری گذاشته و مبلغ مذکور را در اختیارشان قرار دهد. این اقدام نیز انجام شده اما به محض انتقال وجه، ماموران یکی از آدم‌ربایان را در محل قرار که در شرق تهران واقع شده بود، دستگیر کردند.

با دستگیری فرد آدم‌ربا، وی لب به اعتراف باز کرد و گفت که نقشه آدم‌ربایی را فرزند شاکی کشیده و در واقع موضوع خودربایی بوده و آدم‌ربایی در کار نبوده است. فرزند شاکی با توجه به وضع مالی خوب پدرش به آنها وعده داده بود که با انجام این کار درصدی از مبلغ اخذ شده را به آنان خواهد داد و مابقی را برای خودش نگه‌می‌دارد.

با کسب این اطلاعات ماموران به محل اختفای این افراد رفته و علاوه بر دستگیری همدست این آدم ربا، فرزند شاکی را نیز بازداشت کردند که تمامی این افراد به ساختگی بودن جرم خود اعتراف کردند.

معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس اگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر به ایسنا اعلام کرد که هر سه متهم پرونده که شامل دو آدم‌ربانما و فرد ربوده شده بود، بازداشت شده و برای آنان پرونده‌ای تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

ارسال نظر