زمان مطالعه: 2 دقیقه

آغاز تحقیقات جنایی در پرونده انفجار کپسول گاز در قلعه مرغی/ جسد یکی از قربانیان قابل شناسایی نیست

انفجار هولناک کپسول گاز هلیوم در یک ساختمان 2طبقه که به چندین کارگاه مختلف تبدیل شده بود، به مرگ 2 مرد و تخریب ساختمان منجر شد.
23 آذر 1400
شناسه : 82106
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82106
739+
بالا
انفجار هولناک کپسول گاز هلیوم در یک ساختمان 2طبقه که به چندین کارگاه مختلف تبدیل شده بود، به مرگ 2 مرد و تخریب ساختمان منجر شد.

حادثه  24 - انفجار هولناک کپسول گاز هلیوم در یک ساختمان 2طبقه که به چندین کارگاه مختلف تبدیل شده بود، به مرگ 2 مرد و تخریب ساختمان منجر شد.

این حادثه ساعت 18:45شنبه در محله قلعه‌مرغی رخ داد و آتش‌نشانان پایتخت را به آنجا کشاند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که ساختمانی 2طبقه تبدیل به یک گاراژ شده و داخل آن چندین کارگاه مختلف راه‌اندازی شده بود. در این ساختمان کارگاه‌هایی مانند تولید حباب چراغ و روشنایی، ریخته‌گری و تولید کفش و... فعالیت داشتند که انفجار مهیب در یکی از کارگاه‌ها که 130متر مساحت داشت و در زمینه پرکردن کپسو‌ل‌های هلیوم فعالیت داشت رخ داده بود.

شدت این انفجار به حدی بود که باعث تخریب این ساختمان و شکسته شدن شیشه‌های 2 ساختمان 5طبقه که در اطراف ساختمان قدیمی بودند شده و به بیش از 30 واحد مسکونی در آنجا آسیب زده بود. علاوه بر این 3 دستگاه خودرو که داخل کوچه و مقابل این ساختمان پارک‌شده بودند نیز دچار خساراتی شده بودند.

به‌رغم شدت تخریب ساختمان و خردشدن شیشه‌ها و پرتاب‌شدن آن به اطراف خوشبختانه به رهگذرانی که از کوچه عبور می‌کردند، آسیب جانی وارد نشد اما داخل کارگاه گاز هلیوم 2 مرد که شریک کاری بودند بر اثر انفجار مهیب جانشان را از دست داده بودند که اجسادشان توسط آتش‌نشانان از زیر آوار بیرون کشیده شد.

در این شرایط ماجرا به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور داد اجساد قربانیان که حدودا 40سال سن داشتند به پزشکی قانونی منتقل شود. از سوی دیگر معلوم شد که قربانیان 2 شریک کاری بودند که کارگاه را مدتی قبل اجاره کرده و کارشان این بود که کپسول‌های بزرگ هلیوم را به آنجا منتقل کرده و گاز را داخل کپسول‌های کوچک‌تر منتقل کرده و در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند.

هنوز مشخص نیست که چند کپسول و به چه علت در این کارگاه منفجر شده‌اند اما شدت حادثه به حدی بوده که جسد یکی از قربانیان قابل شناسایی نیست. در این شرایط قاضی جنایی دستور داد تا شهرداری به ساکنان ساختمان‌های اطراف که بر اثر انفجار، شیشه‌هایشان شکسته و آپارتمان‌هایشان دچار تخریب شده بود اسکان موقت بدهد و همان شب شیشه پنجره‌ها نصب شود. علاوه بر این با دستور بازپرس هیأت کارشناسی 9نفره تشکیل شده تا علت این انفجار مرگبار مشخص شود.

ارسال نظر