زمان مطالعه: 3 دقیقه

آزادی مرد 95 ساله از زندان/ او بخاطر 50 میلیون در زندان بود

پیرمرد 95ساله که زمانی مدیر یک شرکت تاسیساتی بود به دلیل اینکه در یکی از پروژه های قدیمی اش پسری دچار گازگرفتگی شده و جان باخته بود به پرداخت دیه محکوم شد و به زندان مرکزی تهران افتاد اما در نهایت توانست پا پرداخت پول در 95 سالگی از زندان آزاد شود.
22 آذر 1400
شناسه : 82054
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82054
584+
بالا
پیرمرد 95ساله که زمانی مدیر یک شرکت تاسیساتی بود به دلیل اینکه در یکی از پروژه های قدیمی اش پسری دچار گازگرفتگی شده و جان باخته بود به پرداخت دیه محکوم شد و به زندان مرکزی تهران افتاد اما در نهایت توانست پا پرداخت پول در 95 سالگی از زندان آزاد شود.

حادثه 24 - پیرمرد 95ساله که زمانی مدیر یک شرکت تاسیساتی بود به دلیل اینکه در یکی از پروژه های قدیمی اش پسری دچار گازگرفتگی شده و جان باخته بود به پرداخت دیه محکوم شد و به زندان مرکزی تهران افتاد اما در نهایت توانست پا پرداخت پول در 95 سالگی از زندان آزاد شود.

10سال پیش گزارش مرگ پسری جوان بر اثر گازگرفتگی به پلیس پایتخت اعلام شد. تحقیقات نشان می‌داد که او از شهرستان برای دیدن بستگانش و پیدا کردن کار به پایتخت سفر کرده و مهمان خانه دایی‌اش در حوالی یافت‌آباد بوده است. روز حادثه او در خانه دایی‌اش تنها بود اما در خواب دچار گازگرفتگی شد و جانش را از دست داد.

در آن زمان پرونده‌ای درباره مرگ پسرجوان تشکیل شد و کارشناسان با انجام بررسی‌ها اعلام کردند که مرگ او به‌دلیل گازگرفتگی بوده است. علت حادثه نقص فنی در لوله‌کشی آبگرمکن بود و آنطور که کارشناسان می‌گفتند شرکت تاسیساتی که کارهای لوله‌کشی ساختمان را به‌عهده گرفته بود به درستی کار را انجام نداده بودند. با انجام بررسی‌ها مدیر شرکت که مردی به نام حسن بود 25درصد در مرگ پسر جوان مقصر شناخته شده و دستور بازداشت او صادر شد. اما هیچ نشانی از وی وجود نداشت. تحقیقات نشان می‌داد که او در سال80 شرکت را تاسیس کرده اما پس از گذشت مدتی ورشکست شده و شرکت را تعطیل کرده بود. با این حال قاضی پرونده دستور استعلام از سامانه‌های مختلف مانند ثبت احوال، مخابرات و... را صادر کرد تا شاید ردی از او به‌دست‌ آید.

از سوی دیگر پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و مدیر شرکت به‌صورت غیابی محکوم به پرداخت 25درصد از مبلغ دیه به خانواده متوفی شد.

4‌ماه قبل

با صدور حکم دادگاه، پرونده به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و پیش‌روی دادیار حسین گودرزی قرار گرفت. این در حالی بود که با گذشت حدود 10سال از ماجرا هنوز ردی از مدیرشرکت به‌دست نیامده بود تا اینکه مرداد‌ماه امسال سیم کارتی به نام وی فعال شد. همین کافی بود تا مأموران 4‌ماه قبل مخفیگاه جدید متهم را در حوالی یافت آباد شناسایی و او را دستگیر کنند. متهم که حالا پیرمردی 95ساله است دچار آلزایمر و حواس‌پرتی بود. مرد سالخورده حتی خبر نداشت که 20سال قبل شرکت تاسیساتی داشته و کارهای فنی و لوله‌کشی ساختمان‌ها را انجام می‌داده است. در این شرایط او بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. مرد سالخورده محکوم به پرداخت 25درصد از مبلغ دیه - حدود 120میلیون تومان بود- به خانواده متوفی بود و باید آن را پرداخت می‌کرد که آزاد شود.

اما با انجام استعلامات صورت گرفته معلوم شد که وی هیچ دارایی‌ای ندارد. در این شرایط قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران دستور داد تا هرچه زودتر یکی از اعضای خانواده پیرمرد شناسایی شود و طولی نکشید که پسر این مرد سالخورده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران احضار شد. او اما ادعا کرد که پولی برای تامین مبلغ دیه ندارد. در گام بعدی برادر ناتنی مرد سالخورده که ساکن یزد بود شناسایی شد و او وقتی در جریان اتفاقی که برای برادرش افتاده بود قرار گرفت پسرش را به تهران فرستاد. سرانجام جلسه صلح و سازش در شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و خانواده متوفی راضی شدند با دریافت مبلغ 50میلیون تومان رضایت بدهند. به این ترتیب برادرزاده متهم 50میلیون تومان به‌حساب خانواده متوفی واریز کرد و پیرمرد از زندان آزاد شد.

ارسال نظر