زمان مطالعه: 3 دقیقه

پادرمیانی سرباز مدافع حرم برای نجات جان مادر جوان اردبیلی

رییس توسعه حل اختلاف اردبیل از جلب رضایت اولیای دم در پرونده قتل مرد جوان با وساطت سرباز مدافع حرم خبر داد.
16 آذر 1400
شناسه : 81882
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81882
425+
بالا
رییس توسعه حل اختلاف اردبیل از جلب رضایت اولیای دم در پرونده قتل مرد جوان با وساطت سرباز مدافع حرم خبر داد.

حادثه 24 - رییس توسعه حل اختلاف اردبیل از جلب رضایت اولیای دم در پرونده قتل مرد جوان با وساطت سرباز مدافع حرم خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحسین علوی، رییس توسعه حل اختلاف اردبیل، ظهر امروز در اردبیل اظهار کرد: ۳ سال قبل رسیدگی به پرونده قتل مرد جوانی که بر اثر اصابت چاقو به گردنش جان خود را از دست داده بود در دستورکار قضایی قرار گرفت و تحقیقات قضایی از همسر او آغاز شد.

وی افزود: همسر جوان این مرد در اولین اظهارات خود ادعا کرد که موقع باز کردن درب قوطی رب، چاقو از روی قوطی در رفته و با شدت به گردن شوهرش اصابت کرده است اما نحوه برخورد چاقو، با ادعای این زن در تناقض بود و همین کافی بود که تحقیقات قضایی وارد فاز تخصصی شود.

رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل عنوان کرد: زن جوان که راهی برای فرار از حقیقت پیش روی خود نمی‌دید، لب به اعتراف گشود و گفت همسرم اصرار داشت که به تهران مهاجرت کنیم اما من دلم نمی‌خواست از اردبیل کوچ کنم و به خاطر همین موضوع با او اختلاف پیدا کرده بودم که روز حادثه او با ترابری تماس گرفت و می‌خواست اثاثیه‌مان را بار بزند تا به تهران برویم؛ برای همین با هم درگیر شدیم و من که خیلی عصبانی شده بودم با کارد آشپزخانه، ضربه‌ای به گردنش زدم که سبب مرگ او شد.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: با اعتراف متهم، به قتل شوهر خود پرونده برای صدور رای به دادگاه ارجاع شد و مادر مقتول به عنوان تنها ولی دم پرونده، تقاضای قصاص عروس خود را کرد، بنابراین رای قصاص صادر  و شمارش معکوس برای اجرای حکم صادر شده آغاز شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه رای صادر شده از سوی دادگاه کیفری یک استان اردبیل، از سوی دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفت، تلاش شورای حل اختلاف استان اردبیل و هیأت بخشایش ستاد صبر برای جلب رضایت ولی دم آغاز شد، اما مادر مقتول حاضر به بخشش نبود و در نهایت زمان اجرای حکم فرا رسید و عروس جوان پای چوبه دار رفت.

رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل بیان کرد: یکی از اعضای هیأت بخشایش، دقایقی قبل از اجرای حکم به مادر مقتول گفت می‌دانم که شما ارادت خاصی به حضرت زینب(س) دارید، من سرباز مدافع حرم بودم و به عنوان سرباز حضرت زینب(س) از شما می‌خواهم به حرمت ایشان از قصاص صرف نظر کنید.

وی گفت: با این پادرمیانی در حالی که زن جوان تنها چند دقیقه با مرگ فاصله داشت از قصاص نجات پیدا کرد و ولی دم اظهار کرد پسرم دو فرزند ۱۲ و ۸ ساله دارد لذا اول به حرمت نام حضرت زینب(س) و بعد به خاطر دو نوه‌ام از قصاص مادرشان گذشت می‌کنم.

ارسال نظر