زمان مطالعه: 2 دقیقه

خرید دلار دولتی با بلیت جعلی

از ابتدای این هفته بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت ۲۲۰۰ دلار سهیمه‌ای قرار داد و حالا متقاضیان دلار سهمیه‌ای باید کپی بلیط هواپیما و پاسپورت خود را به صرافی ارائه دهند.
09 آذر 1400
شناسه : 81692
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81692
388+
بالا
از ابتدای این هفته بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت ۲۲۰۰ دلار سهیمه‌ای قرار داد و حالا متقاضیان دلار سهمیه‌ای باید کپی بلیط هواپیما و پاسپورت خود را به صرافی ارائه دهند.

حادثه 24 - از ابتدای این هفته بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت ۲۲۰۰ دلار سهیمه‌ای قرار داد و حالا متقاضیان دلار سهمیه‌ای باید کپی بلیط هواپیما و پاسپورت خود را به صرافی ارائه دهند.

در آغاز هفته بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت دلار سهیمه‌ای قرار داد و حالا افرادی که برای گرفتن ۲۲۰۰ دلار خود به صرافی‌ها مراجعه می‌کردند باید مدارکی مثل بلیط، پاسپورت، ویزا یا عوارض خروج از کشور را به صرافی مورد نظرشان ارائه می‌کردند.

با توجه به اختلاف سه هزار تومانی دلار آزاد و صرافی اگر کسی اقدام به خرید دلار سهیمه‌ای خود کند، در جا شش میلیون تومان سود می‌کند.

حالا با توجه به این موضوع که بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای قرار داده است، افرادی با جعل بلیط هواپیما ترکیه اقدام به خرید دلارهای سهمیه‌ای خود می‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر بلیط هواپیما به ترکیه را بین دو نیم تا سه میلیون به فروش می‌رسانند. همچنین هزینه کنسلی آن در بیشتر شرکت‌ها بین ۵ تا ۱۰ درصد است که با احتساب خرید بلیط سه میلیونی مشتری باید فقط ۲۵۰ هزار تومان هزینه کنسلی بلیط را بپردازد.

حالا با توجه به این موضوع که صرافی‌ها امکان تشخیص اصل و جعل بلیط هواپیما را ندارد باز هم مشتریان خرید دلار سهمیه‌ای شش میلیون تومان سود می‌کنند.

یکی از کاربران توییتر نسبت به این موضوع واکنش داشته‌است و در تویییتی نوشته است: «صرافی‌های مورد تایید اخیرا فقط با بلیط سفر خارجی ارز می‌فروشن، یه فتوشاپ بلیط ترکیه بین ۴ تا ۵ میلیون تومان رانت داره چون صرافی امکان تشخیص اصل بودن بلیط رو نداره و به هیچ سامانه مرتبط دسترسی نداره»

تا قبل از اعمال شرایط جدید برای دریافت دلار سهمیه‌ای بازار اجاره کارت ملی هم داغ شده بود به طوری که در صف‌های طولانی صرافی‌های میدان فردوسی، افرادی دیده می‌شدند که صرفا برای اجاره کارت ملی خود اقدام کرده بودند. همچنین قیمتی که دلالان برای هر کارت ملی اعلام کرده‌اند در حال حاضر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

ارسال نظر