زمان مطالعه: 8 دقیقه

جزئیات شهادت 11 سرباز نیروی انتظامی/ عکس شهدا

جان شان را کف دست می گیرند و برای نظم و امنیت در کشور تلاش می کنند؛ اما ایجاد امنیت گاهی به قیمت جان شان تمام می شود. از ابتدای سال جاری تاکنون 11 سرباز در حوادث مختلف در اقصی نقاط کشور به شهادت رسیده اند. در این گزارش به بازخوانی شهادت این 11 سرباز شهید می پردازیم.
08 آذر 1400
شناسه : 81629
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81629
928+
بالا
جان شان را کف دست می گیرند و برای نظم و امنیت در کشور تلاش می کنند؛ اما ایجاد امنیت گاهی به قیمت جان شان تمام می شود. از ابتدای سال جاری تاکنون 11 سرباز در حوادث مختلف در اقصی نقاط کشور به شهادت رسیده اند. در این گزارش به بازخوانی شهادت این 11 سرباز شهید می پردازیم.

حادثه 24 - جان شان را کف دست می گیرند و برای نظم و امنیت در کشور تلاش می کنند؛ اما ایجاد امنیت گاهی به قیمت جان شان تمام می شود. از ابتدای سال جاری تاکنون 11 سرباز در حوادث مختلف در اقصی نقاط کشور به شهادت رسیده اند. در این گزارش به بازخوانی شهادت این 11 سرباز شهید می پردازیم.

 

شهید مهدی رفیعی

تاریخ شهادت : 5 آذر 1400

محل شهادت : نهاوند

محل تولد : نهاوند

علت شهادت : مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر

شرح علت شهادت : شهید مهدی رفیعی که در نیروی انتظامی نهاوند خدمت می کرد، پنجشنبه 4 آذرماه امسال برای دستگیری یکی از قاچاقچیان مواد مخدر وارد مخفیگاه وی شده بود که از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفت و با وجود انتقال به بیمارستان، شامگاه جمعه به شهادت رسید. این شهید امنیت وطن مجرد و از کشتی‌گیران نهاوند بود.

 

شهید مهدی محرم

تاریخ شهادت : یکم آذرماه 1400

محل شهادت : بسطام کردستان

متولد 1381/04/02

محل تولد : آرسنج بوئین زهرا

علت شهادت : درگیری با قاچاقچیان مسلح

سرباز شهید مدافع وطن مهدی محرم از نیروهای گروهان مرزی بسطام بود که هنگام پایش مرزی همراه همرزمانش با قاچاقچیان مسلح درگیر شدند که در این درگیری وی به شهادت رسید و قاچاقچیان با استفاده از پوشش کوهستانی و تاریکی شب از محل متواری شدند. این شهید مرزبان مجرد بود.

 

شهید امیرحسین خدادادی

تاریخ شهادت :25 آبان 1400

محل شهادت : دشت سمسور کرمان

متولد 1380/06/09

محل تولد : روستای گوشک بافت

علت شهادت : درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح

شرح علت شهادت: شهید امیرحسین خدادادی از نیرویهای یگان تکاوری 114 بم بود. روز 25 آبان ماه امسال به نیروهای این یگان خبر رسید که گروهی از اشرار و قاچاقچیان موادمخدر از مرز عبور کرده و در محدوده دشت سمسور حضور دارند. در این شرایط یگان تکاوری راهی منطقه شدند و در جریان درگیری با اشرار امیرحسین براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

 

شهید ایمان حاتمیان

تاریخ شهادت : 19 آبان 1400

محل شهادت : ایست بازرسی سرچهان استان فارس

متولد 1377/11/09

محل تولد : فرخشهر

عامل شهادت : برخورد عمدی خودرو قاچاقچی

شرح علت شهادت : شهید ایمان حاتمیان اهل فرخ شهر چهارمحال و بختیاری و در نیروی انتظامی شهرستان سرچهان استان فارس خدمت می کرد. روز 19 آبان ماه امسال او که در پست ایست و بازرسی حضور داشت و به کنترل خودروهای عبوری می پرداخت متوجه خودروی قاچاقچیان مواد مخدر شد اما قاچاقچیان او را با خودرو زیر گرفته و از از آنجا فرار کردند. ایمان هنگام شهادت 23 ساله بود.

 

شهید رضا هدایتی

تاریخ شهادت : 15 آبان 1400

محل شهادت : سردشت

متولد 1377/12/12

محل تولد : بندانزلی

علت شهادت : درگیری با تروریست های مرزی

شرح علت شهادت : رضا هدایتی، اهل بندرانزلی بود و در هنگ مرزی سردشت استان آذربایجان غربی بعنوان سرباز خدمت می کرد. او روز جمعه 14 آبان 1400 همراه با تعدادی از همرزمان خود برای تامین امنیت مناطق مرزی، راهی نقاط محل تردد تروریست ها شده بودند که هنگام پایش منطقه از سوی تروریست ها هدف گلوله قرار گرفت. با اینکه وی بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد اما به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

 

شهید مجید تلوک

تاریخ شهادت : 13 مهر 1400

محل شهادت : محور جکیگور استان سیستانو بلوچستان

متولد 1375/11/27

محل تولد : مشهد

عامل شهادت : واژگونی حودرو

شرح علت شهادت: روز 13 مهرماه 1400 شهید مجید تلوک همراه با 4 نفر دیگر از سربازان مرزبانانی سیستان و بلوچستان در مناطق عملیاتی مرزی دچار سانحه رانندگی شدند. در این حادثه هر 4 سرباز مرزبانی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند اما با وجود تلاش کادر درمان هر 4 نفر از جمله مجید به شهادت رسیدند.

 

شهید امیر صادقی

تاریخ شهادت : 13 مهر 1400

محل شهادت : محور جکیگور استان سیستانو بلوچستان

متولد 1379/05/30

محل تولد : نیشابور

علت شهادت : حادثه تصادف

شرح علت شهادت : شهید امیر صادقی نیز یکی از شهدایی بود که در حادثه واژگونی خودرو در محور مرزی جکیگور در استان سیستان و بلوچستان حضور داشت. او نیز در این حادثه به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و پیکرش به زادگاهش منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.

 

شهید سلمان دلاوری

تاریخ شهادت : 13 مهر 1400

محل شهادت : محور جکیگور

متولد 1380/01/26

محل تولد : روستای نریمانی سفلی مشهد

علت شهادت : حادثه رانندگی

شرح علت شهادت: یکی دیگر از شهدای حادثه رانندگی محور مرزی جکیگور شهید سلمان دلاوری، اهل مشهد بود. او نیز روز حادثه سوار بر خودرو عازم منطقه عملیاتی بود که واژگونی خودرو ماموریتش را نیمه تمام گذاشت و باعث شهادت او و 3 نفر دیگر از همرزمانش شد.

 

شهید مهرداد میرشکاری

تاریخ شهادت : 13 مهر 1400

محل شهادت : محور جکیگور

متولد 1380/06/05

محل تولد : چناران، خراسان رضوی

علت شهادت : حادثه تصادف

شرح علت شهادت : حادثه واژگونی خودور در جکیگور یکی از مهم ترین حوادث مربوط به سربازان در سال 1400 بود. چرا که ر این حادثه همزمان 4 نفر از سربازان به شهادت رسیدند. شهید مهرداد میرشکاری، نیز یکی از این شهدا بود.

 

امیرحسین دهقان

تاریخ شهادت : 13 شهریور 1400

محل شهادت : نرماشیر کرمان

متولد 1381/10/20

محل تولد : باقر آباد روداب شرقی

علت شهادت : درگیری با سارق مسلح

شرح علت شهادت : بامداد پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ مأموران پاسگاه عملیاتی پشترود نرماشیر از توابع استان کرمان در راستای تأمین امنیت جاده‌های مواصلاتی بم و زاهدان و کنترل تردد خودروهای عبوری و همچنین با توجه به پیشگیری از وقوع سرقت از باغات این شهرستان، به یک دستگاه خودرو مشکوک می‌شوند و پس از دستور ایست سرنشین این خودرو به سمت مأموران پلیس تیراندازی کرد. در این درگیری امیرحسین دهقان بر اثر اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان منتقل شد. او 8 روز در کما به سر می برد تا اینکه در نهایت به شهادت رسید.

 

شهید عبدالجبار مختوم نژاد

تاریخ شهادت : 9 مرداد 1400

محل شهادت : تهران

متولد 1380/07/16

محل تولد : گنبد کاووس

علت شهادت : درگیری با اشرار

شرح علت شهادت : این حادثه روز شنبه 9 مرداد 1400، هنگامی اتفاق افتاد که تیم عملیاتی پلیس پایتخت جوانی را که به اتهام سرقت تحت تعقیب قرار داشت دستگیر کردند اما او با شهید عبدالجبار مختوم نژاد درگیر شد و با چاقو ضربه ای به قلب او زد و گریخت. بلافاصله پس از این جنایت تلاشها برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد تا اینکه شامگاه شنبه و چند ساعت پس از شهادت این شهید، قاتل فراری در حالی که در کرج سوار بر یک موتورسیکلت سرقتی بود دستگیر شد. شهادت این شهید که متولد دهه 80 بود و در راه امنیت مردم جانش را فدا کرده بود در رسانه ها بازتاب زیادی داشت و تا مدتها همه از او با عنوان سرباز شهید دهه هشتادی یاد می کردند.

ارسال نظر