زمان مطالعه: 4 دقیقه

اعدام زن و شوهر جنایتکار در یاسوج/ پرونده قاتلان سریالی رانندگان یاسوج بسته شد

زن و شوهر کینه جو با همدستی یکدیگر 2 راننده را در یاسوج به قتل رسانده و قصد داشتند سومین نفر را نیز به قتل برسانند اما با فرار سومین طعمه شان دست آنها برای پلیس رو شد تا در نهایت دستگیر و قصاص شوند.
04 آذر 1400
شناسه : 81529
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81529
927+
بالا
زن و شوهر کینه جو با همدستی یکدیگر 2 راننده را در یاسوج به قتل رسانده و قصد داشتند سومین نفر را نیز به قتل برسانند اما با فرار سومین طعمه شان دست آنها برای پلیس رو شد تا در نهایت دستگیر و قصاص شوند.

حادثه 24 - زن و شوهر کینه جو با همدستی یکدیگر 2 راننده را در یاسوج به قتل رسانده و قصد داشتند سومین نفر را نیز به قتل برسانند اما با فرار سومین طعمه شان دست آنها برای پلیس رو شد تا در نهایت دستگیر و قصاص شوند.

رسیدگی به این پرونده از روز ۲۷ آذرماه سال ١٣٩٧ آغاز شد. آن روز مرد جوانی که از ناحیه گلو دچار جراحت و خونریزی شده بود خودش را به ماموران پلیس یاسوج رساند و مدعی شد زن و شوهری خودروی او را کرایه کرده و قصد داشتند او را به قتل برسانند که او توانسته فرار کند. مرد مجروح در ادامه مرد جوان را به پلیس نشان داد که در حال فرار بود و به این ترتیب این مرد دستگیر شد و اعتراف کرد که با همدستی همسرش قصد داشته راننده را به قتل برساند.

این پایان ماجرا نبود؛ چرا که بررسی سوابق مرد دستگیر شده نشان داد که او از مجرمان سابقه داری است که پیش از این چندین مرتبه دستگیر و زندانی شده و آخرین مرتبه با گرفتن مرخصی از زندان خارج شده و دیگر به آنجا برنگشته است. از آنجا که ممکن بود این مرد و همسرش در این مدت مرتکب جرائم دیگری نیز شده باشند، تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند تا اینکه اعتراف کردند با همدستی یکدیگر 2 راننده را به قتل رسانده و اجسادشان را در نقاط مختلف رها کرده اند.

جزئیات 2 جنایت

جوان 23 ساله در اعترافاتش گفت: به دلیل اختلافات شخصی و مالی قصد داشتم از 3 نفر انتقام بگیرم. به همین دلیل وقتز از زندان مرخصی گرفتم وبیرون آمدم با همدستی همسرم خودروی نفر اول را که یک پراید داشت کرایه کردیم و با او به سمت دره‌های اطراف روستای دره بیز «لوداب» رفتیم. در راه بود که با ضربه چاقو از ناحیه گردن و شکم او را به قتل رساندیم و جسدش را به دره انداختیم.

متهم به قتل درباره دومین جنایت گفت: بعد از اولین قتل خودروی مقتول را در شهر گچساران به نفر دومی که برای قتلش نقشه کشیده بودیم فروختیم و همراه او با خودرو به اطراف ارتفاعات روستای قلات یاسوج رفتیم. ما نقشه قتل او را کشیده بودیم و در فرصتی مناسب او را هم از ارتفاع پایین انداختیم و با ضربات سنگ به سرش زدیم تا مطمئن شویم جان داده است.

قتل ناتمام

پس از دومین قتل این زن و شوهر نقشه سومین جنایت خود را هم طراحی کرده بودند. مرد جنایتکار در این باره نیز گفت: خودروی نفر سوم را که به صورت دربستی کرایه کردیم و همراه او به شیراز رفتیم. پس از بازگشت از شیراز قصد داشتیم باز هم خودرواش را کرایه کنیم اما او متوجه نقشه ما شد و وقتی در مرکز شهر یاسوج بودیم با یکدیگر درگیر شدیم و او مجروح شد و پا به فرار گذاشت و به این شکل سومین قتل ناتمام ماند و دستگیر شدیم.

کشف اجساد

به دنبال اعترافات این زن و شوهر به قتل دو راننده، تحقیقات در این باره در شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج ادامه پیدا کرد و با راهنمایی متهمان اجساد دو قربانی در جاده فرعی خاکی روستاهای اطراف لوداب و یاسوج رها کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد. زن و شوهر جنایتکار در ادامه صحنه جنایت هایی را که مرتکب شده بودند بازسازی کردند و در نهایت پرونده شان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.

همه شواهد و مدارک به دست آمده از جمله اعترافات متهمان علیه آنها بود. در این شرایط بود که با توجه به شکایت اولیاء دم دو مقتول، قضات دادگاه هر دو متهم را به اتهام شرکت در قتل عمدی به قصاص محکوم کردند. این رای مدتی بعد در دیوان عالی کشور نیز تاید شد و در نهایت صبح روز سه شنبه زن و شوهر قاتل در زندان مرکزی یاسوج به دار مجازات آویخته شدند تا پرونده زندگی شان برای همیشه بسته شود.

ارسال نظر