زمان مطالعه: 3 دقیقه

پدر غزاله: حق دخترم را گرفتم/ آرمان لحظات آخر التماس می‌کرد

پدر غزاله شکور که صبح چهارشنبه بعنوان ولی دم در محل اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی حضور داشت و شاهد اجرای حکم بود در گفتگویی حرفهایی تکان‌دهنده درباره اجرای حکم و آخرین لحظات زندگی آرمان بیان کرد.
04 آذر 1400
شناسه : 81527
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81527
2412+
بالا
پدر غزاله شکور که صبح چهارشنبه بعنوان ولی دم در محل اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی حضور داشت و شاهد اجرای حکم بود در گفتگویی حرفهایی تکان‌دهنده درباره اجرای حکم و آخرین لحظات زندگی آرمان بیان کرد.

حادثه 24 پدر غزاله شکور که صبح چهارشنبه بعنوان ولی دم در محل اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی حضور داشت و شاهد اجرای حکم بود در گفتگویی حرفهایی تکان‌دهنده درباره اجرای حکم و آخرین لحظات زندگی آرمان بیان کرد.

آقای شکوری شما حکم قصاص آرمان را اجرا کردید الان چه احساسی دارید؟

من و همسرم پس از اجرای حکم احساس سبکی داریم و واقعاً از رفت و آمد و بلاتکلیفی که گرفتار آن شده‌بودیم راحت شدیم. ما هر روز در راه دادسرا و دادگاه بودیم به طوری‌که خسته شده بودیم. ما در این چند سال خیلی زجر کشیدیم و اذیت شدیم و الان که به حق‌مان رسیدیم احساس می‌کنیم که سبک شده‌ایم. پس از اجرای حکم واقعاً انگار یک کوله باری از دوشمان برداشته شد.

با توجه به اینکه حکم آرمان چند باری به تعویق افتاده بود، فکرمی‌کردید که حکم اجرا شود؟

بله، ما می‌دانستیم که حکم اجرا می‌شود، چون حق قانونی ما بود. در آخرین جلسه‌ای که هم چند روز قبل با دادستان داشتیم متوجه شدیم که حکم به زودی اجرا می‌شود. هر چند که همه تلاش زیادی داشتند ما رضایت بدهیم و همین موضوع باعث شده‌بود اجرای حکم چند باری به عقب بیفتد، اما در نهایت می‌دانستیم که براساس قانون ما به حق‌مان می‌رسیم.

آقای شکوری چه زمانی به شما اعلام کردند که قرار است حکم آرمان اجرا شود؟

فکر می‌کنم از روز شنبه یا یک‌شنبه که آرمان را به قرنطینه بردند به ما هم خبر دادند که این هفته حکم اجرا می‌شود، اما نیمه‌های شب سه شنبه بود که به صورت قطعی فهمیدیم که حکم اجرا می‌شود.

اصلاً به رضایت فکر نکرده بودید؟

نه، در این مدت جلسات زیادی برای جلب رضایت برگزار شد و حتی قبل از اجرای حکم هم قاضی شهریاری تلاش زیادی کرد ما آرمان را ببخشیم، اما من نماینده دخترم بود و دخترم از من خواسته‌بود که حکم را اجرا کنم.

یعنی فکر می‌کنی غزاله هم خواهان اجرای حکم بود؟

بله، حتما او هم خواهان قصاص بود.

غزاله به خواب شما آمده بود و خواسته بود قصاص کنید؟

نه، اصلاً موضوع خواب نبود و غزاله هم به خواب من نیامده بود. این حق من و همسرم بود و ما هم تصمیم گرفته بودیم حقمان را بگیریم.

آخرین تقاضای آرمان پای چوبه‌دار چه بود؟

او هم مثل همه زندانی‌های دیگر التماس و درخواست بخشش داشت. گفت ببخشید و این تقاضا را همه زندانی‌ها در آخرین لحظه می‌کنند، اما آن‌ها زمانی که مرتکب جرم می‌شوند خبر ندارند که روزی همین موضوع سر خودشان می‌آید.

پس از اجرای حکم اطرافیان چه واکنشی داشتند؟

هر کسی که تلفنی یا حضوری با من در تماس بود احساس همدردی کرد و گفت که حق با شما بوده و به حقتان رسیدید.

دیدگاه ها
  • ازادخان
    27 آذر 1400
    خدا صبر بده به دوتا خانواده.ارمان اشتباه کرد. خانواده غزاله هم بعد از هشت سال باید می‌بخشید.باز هم حق به خانواده غزاله بوده.

    پاسخ

  • شراره
    18 آذر 1400
    خدا ارمان رو رحمتش کنه وبه خانوادش صبر بده.ارمان خیلی وقت پیش قصاص شد بااون چند بار اوردن وبردنش.امیدوار بودم ببخشنش اما واسه بخشش لیاقت میخواد.......

    پاسخ

  • ناشناس
    06 آذر 1400
    پدر ارمان بجای پول خرج کردن و نمک رو زخم اولیاء دم پاشیدن باید پسرش رو وادار میکرد حقیقت رو بگه شاید اونوقت اولیاء دم راضی به بخشش میشدن.

    پاسخ

  • رویا
    06 آذر 1400
    اون موقع که دختراشون با پسر مردم دوست بوده جلوی دخترشون نگرفتن حالا دارن ازبه اصطلاح حق دخترشون دفاع میکنن مطمعن باشد ی روزی هم شما به التماس به خدا میافتیدشک نکنید

    پاسخ

    • ناشناس
      06 آذر 1400
      شروع ارتباط دوطرفه بوده.

      پاسخ

  • زهرا
    06 آذر 1400
    حق صدرصد با خانواده غزاله است فقط کسی که دردهای مشابه راکشیده میفهمد هر کس دیگری بود حکم قصاص را اجرا میکرد

    پاسخ

    • بی نام
      23 دی 1401
      احسنت ، کاملا درست فرمودید

      پاسخ

  • مریم
    06 آذر 1400
    حق با خانواده غزاله است فقط کسی که دردکشیده میفهمد. هر کس جای آنها بود حکم قصاص را اجرا میکرد امیدوارم جسد دخترشان پیدا شود تا مزاری باشد که برآن اشک بریزند خداوند روح درخترشان را قرین رحمت فرماید و به پدر و مادر مهربانش صبرو جزای جمیل عطا فرمایدآمین

    پاسخ

  • ناشناس
    06 آذر 1400
    بهتر است مواظب حرف زدمان باشیم غزاله فقط به پسره گفته من میخواهم درس بخوانم و بهتر است همه چیز تمام شود . کسی حق ندارد دیگران را مجبور کند تا طبق خواسته او زندگی کند و اگر حرف گوش نکند بکشد.غزاله دختر جوانی بوده و خوشحال بوده که می خواهد به خارج برود و درس بخواند و مسیر پیشرفت را انتخاب کند و دل پدر و مادر نجیبش را شاد کند. افسوس .خداوند رحمتش کند و بهشت جایگاهش باد

    پاسخ

  • بی نام
    04 آذر 1400
    ... حق غزاله را نگرفتی ... حق گرفتن اینطور نیست باید از روزی که خودت هم به التماس بیفتی بترسی ! تو که شفاعت امام رضا را قبول نداشتی معلومه که ... ! درسته که حقت بوده و هر حقی وراستی را نمیشه اجرا کرد ...دوعالم !!!

    پاسخ

  • ناشناس
    04 آذر 1400
    کسی حق نداره بنام امام رضا ع درخواست زوری داشته باشه اصلا خدام امام رضا اشتباه کردن بنام امام رضا درخواست کردن کی گفته خدام امام رضا نماینده اقا هستن. وقتی خانواده ارمان 8 سال تمام با اعمال نفوذ خواستن خون مقتوله رو پایمال کنن کار درستی کردن نبخشیدن. از حضرت علی ع بخشنده تر وجود نداره چرا حضرت قاتل خودش رو نبخشید چون بخشیدن همیشه درست نیست.

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر