زمان مطالعه: 7 دقیقه

یاسین رامین، شوهر سابق مهناز افشار از اختلاس تبرئه شد/ همه چیز درباره مهناز و یاسین؛ از ازدواج تا طلاق

یاسین رامین، همسر سابق مهناز افشار که با شکایت سازمان تدارکات هلال احمر در دادگاه بدوی به ۱۷ سال زندان و رد مال ۲ میلیون یورویی محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر از این اتهام تبرئه و پرونده اش مختومه شد.
27 آبان 1400
شناسه : 81381
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81381
715+
بالا
یاسین رامین، همسر سابق مهناز افشار که با شکایت سازمان تدارکات هلال احمر در دادگاه بدوی به ۱۷ سال زندان و رد مال ۲ میلیون یورویی محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر از این اتهام تبرئه و پرونده اش مختومه شد.

حادثه 24 - یاسین رامین، همسر سابق مهناز افشار که با شکایت سازمان تدارکات هلال احمر در دادگاه بدوی به ۱۷ سال زندان و رد مال ۲ میلیون یورویی محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر از این اتهام تبرئه و پرونده اش مختومه شد.

در سال ۹۳  سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر  از یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی دولت دهم) به اتهام اختلاس شکایت کرد.

پس از آن با صدور کیفرخواست و برگزاری جلسات متعدد دادگاه،  قوه قضاییه از این پرونده تحت عنوان اختلاف حساب مالی یاد کرد.

 در ۲۵ اردیبهشت ماه سال  ۹۸، رأی بدوی پرونده مبتنی بر حبس و رد مال توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو_ مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تهران_  صادر شد.

پس از آن با اعتراض به رای صادره و تجدیدنظر خواهی یاسین رامین، رای در دادگاه تجدید نظر باطل شد.

این پرونده در برخی رسانه‌ها و افکار عمومی تحت عنوان اتهام واردات شیرخشک فاسد مطرح شده است، در حالی که رییس سازمان تدارکات در مصاحبه‌ای رسماً موضوع شیرخشک های فاسد را تکذیب کرده بود.

یاسین رامین در واکنش به رای صادره در دادگاه تجدید نظر گفت: بارها خواستار  برگزاری جلسات علنی دادگاه شده بودم. می‌خواستم برای همه کسانی که دچار سوءتفاهم شده بودند مشخص شود محتوای این پرونده ربطی به شیرخشک فاسد و اختلاس و حتی تخلف مالی ندارد.

پیش از این وکیل‌مدافع یاسین رامین درباره موضوع اصلی پرونده موکلش گفته بود: «موضوع این پرونده اختلاف حساب مالی بین شرکت موکلم و هلال احمر است و قرار بوده اسناد و مدارکی از آلمان ارسال شود که برخی از این مدارک از آلمان واصل شده، ولی ناقص است و قرار است نماینده هلال احمر به آلمان برود؛ یکسری مدارک هم کارشناس پرونده می‌خواهد که باید تکمیل شود و پرونده در حال بررسی و تکمیل است.»

یاسین رامین چه کسی است؟

محمد یاسین رامین، متولد ۱۳۶۰، مدیر سابق مرکز دارویی رشد و متهم یکی از پرونده‌های معروف فساد مالی ایران است. یاسین، فرزند محمدعلی رامین، مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد و همسر سابق مهناز افشار، بود.

یاسین رامین در مرداد ماه سال ۹۵ با شکایت جمعیت هلال احمر بازداشت و در اسفند همان سال با وثیقه آزاد شد. او متهم شده‌ بودکه دو میلیون یورو از جمعیت هلال احمر برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی دریافت کرده، اما این مبلغ را به فروشنده تحویل نداده‌است.

دلیل جدایی مهناز افشار از یاسین رامین

مهناز افشار و یاسین رامین که زمانی ازدواج شان در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرده بود در میانه رسیدگی به پرونده یاسین خیلی بی سر و صدا از یکدیگر جدا شدند. در جدایی این دو چهره سرنشناس نکات مهمی وجود دارد که برخی از آنها را مرور می کنیم:

مهناز افشار بازیگری که بیشتر او را با کارهای سینمایی و حواشی ایجاد شده پیرامون او می‌شناسیم در  خرداد ۱۳۹۳ با یاسین رامین ازدواج کرد. اولین حاشیه پیرامون او برمی‌گشت به پدر همسرش. یاسین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است و به گفته خود او اختلاف نظرهایی میان او و پدرش وجود دارد. تا جایی که  خطبه عقد آن‌ها توسط سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران خوانده شد.

آنطور که در آن زمان برخی رسانه‌ها مطرح کردند، مهناز افشار دومین همسر محمد امین ( یاسین) رامین بود و رامین پیش از این دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بوده و دوران کودکی را به همراه خانواده‌اش به علت موقعیت شغلی و درسی پدرش در آلمان زندگی کرده و پس از آن ساکن تهران شده است.

  • وثیقه 29 میلیارد تومانی برای آزادی یاسین

اما یک اتفاق این رابطه را دچار چالش بزرگی کرد. در سال ۱۳۹۳ جمعیت هلال احمر ایران به دلیل تصاحب اموال آن سازمان و واردات شیر خشک فاسد از یاسین رامین، همسر مهناز افشار و فرزند محمدعلی رامین معاون وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد شکایت کرد. در ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ یاسین رامین بازداشت شد. او به واردات شیر خشک فاسد از طرف شرکت رشد در آلمان متهم بود که با شکایت این سازمان، به دلیل عدم توانایی در پرداخت وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی بازداشت شد.

  • دفاع جانانه مهناز افشار از شوهرش در قبال اتهام واردات شیرخشک فاسد

این اتفاق درست در زمانی رخ داد که مهناز افشار و بازیگران و سلبریتی‌ها بیش از پیش در فضای مجازی دارای تریبون‌های داغ مجازی و شخصی بودند و همزمان با این اقبال، شمشیر دو لبه محبوبیت به سوی مهناز افشار رفت. او در ابتدا نسبت به پرونده همسرش سکوت کرد و بعد به این اتفاقات واکنش نشان داده و گفت: «وارد کردن شیر خشک آلوده، جنایتی نیست که بتوان از کنار آن گذشت. من هیچ فراری از موضوعی که درباره همسرم مطرح می‌شود نکرده‌ام. چون این که مطرح می‌کنند شیرخشک فاسد وارد کرده و باعث کشته شدن بچه‌ها شده، جنایتی نیست که بتوان از کنار آن گذشت. همسر من هفت ماه بابت پرونده‌ای که برایش تشکیل شده به زندان رفته و پرونده او هنوز باز است و با این فضاهایی که علیه او درست شده بعید نیست محکوم هم بشود ولی اجازه بدهید محکوم بشود، بعد ببینید به چه چیزی محکوم شده.»

  • مهریه میلیاردی مهناز افشار

این مساله و حاشیه‌ها برای مهناز افشار و زندگی شخصی‌اش ادامه داشت و او تحت فشارهای مطرح شده در آذر ماه ۹۷ اعلام کرد که همسرش از آنچه او «شایعه پراکنی» درباره پرونده شیر خشک و مهریه میلیاردی افشار می‌داند، از رسانه‌ها شکایت می‌کند.

  • رد مال 2 میلیون یورویی یاسین رامین در دادگاه

اما سرانجام در اردیبهشت ۱۳۹۸ یاسین رامین در دادگاه بدوی به رد مال بین ۱ تا ۲ میلیون یورو با ثبت شرکتی به نام رشد در آلمان و ۱۷ سال زندان (۷ سال زندان قطعی) محکوم شد.

مهناز افشار بعد از آن در توییتر رویکرد خاصی را در پیش گرفت و در بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی روز واکنش‌هایی به عنوان یک شهروند در فضای مجازی انجام می‌داد. یکی از این مسائل بحث طلبه خراسانی و توییتی بود که به اشتباه در توییتر دست و به دست می‌شد و افشار آن توئیت را موضوع یک انتقاد قرار داد. از آن پس بود که او در فضای مجازی خصوصا در فضای پر بحث و چالش توییتر تنها ماند و برخی صحبت از ضرورت برخورد قضایی با او را کردند و برخی دیگر او را از اتهامات غیر رسمی وارد شده به او مبرا دانستند.

  • واکنش محمدعلی رامین به حرفهای مهناز افشار

این حواشی پیرامون مهناز افشار ادامه داشت و حتی محمدعلی رامین پدر همسر سابق او نیز به واکنش افتاد درباره توییت‌های مهناز افشار نوشت: سابقا پیغام داده بودم، اگر خانم افشار بخاطر ظلمی که به همسرشان شده، با همه چیز به لجاجت برخیزد، نه فقط مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه متقابلا یک مسئله ساده اختلاف حساب با هلال احمر را پیچیده و عنادآلوده تر هم خواهد کرد.

  • دوری مهناز افشار ار حاشیه ها

پس از این وضعیت مهناز افشار سعی کرد از حواشی خود را دور کند. بازی خوب و قابل قبول او در دو فیلم شاه‌کش و قسم تحسین منتقدان را برانگیخت اما از جشنواره‌های سینمایی دست خالی بیرون آمد.

اما مهناز افشار با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود، خبر جدایی از یاسین رامین را اعلام کرد. او نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی تر هم بکنی.» توییتی که نشان می‌دهد افشار می‌خواهد فصل پر فشار و پر حاشیه‌ را اینگونه برای خود تمام کند.

ارسال نظر