زمان مطالعه: 3 دقیقه

ماجرای ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد اردستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت: چند روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد اردستان در فضای مجازی منتشر شد که اداره بهزیستی این موضوع را تأیید نمی‌کند.
26 آبان 1400
شناسه : 81359
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81359
351+
بالا
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت: چند روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد اردستان در فضای مجازی منتشر شد که اداره بهزیستی این موضوع را تأیید نمی‌کند.

حادثه 24 - رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت: چند روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد اردستان در فضای مجازی منتشر شد که اداره بهزیستی این موضوع را تأیید نمی‌کند.

محمدعلی مطلب زاده اظهار کرد: مراکز کمپ ترک اعتیاد باید دستورالعمل سازمان بهزیستی را به طور کامل رعایت کنند و تخطی از آن از هر نظر تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: نظارت سازمان بهزیستی بر روی مراکز ترک اعتیاد به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و بر اساس شاخص‌ها، چک فهرست‌ها و بر مبنای دستورالعمل‌های موجود این نظارت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان با بیان اینکه گزارش‌هایی از نوع برخورد و خدمات کمپ ترک اعتیاد به ما رسیده که با ورود همکاران ما از مسئول مربوط تعهد گرفته شد، تصریح کرد: چند روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد اردستان در فضای مجازی منتشر شد که اداره بهزیستی این موضوع را رد می‌کند، ولی کمبودهایی وجود دارد که تذکر داده شده است.

مطلب زاده حمام آب سرد در کمپ ترک اعتیاد را یکی از روش‌های درمان بیماری عنوان کرد و گفت: افرادی که نسبت به ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد شکایتی دارند می‌توانند به اداره بهزیستی مراجعه کنند تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان به این موضوع رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه بارها شده که شخصاً با ادعاهای عجیب و غریبی درباره کمپ ترک اعتیاد شهرستان مواجه شده‌ام و شخصاً از مرکز بازدید کرده‌ام، تصریح کرد: شرایط کمپ‌های ترک اعتیاد به شیوه‌ای است که گاهی وقت‌ها نیاز است سختی‌هایی اعمال شود تا فرد بیمار بتواند دوران سخت ترک اعتیاد را بگذراند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: متأسفانه متقاضیان راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد در شهرستان وجود ندارد و به دلیل وضعیت هزینه و درآمد، یک کمپ برای اردستان کافی است ولی در تلاش هستیم یک کمپ دیگر راه‌اندازی شود.

مطلب زاده در خصوص خدماتی که بهزیستی به بهبود یافتگان بیماران اعتیاد انجام می‌دهد، گفت: در سال گذشته ۷۹ مورد و در سال جاری تاکنون ۱۷ مورد تسهیلات به صورت وام خود اشتغالی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد به فرد معتاد بهبودیافته‌ای که آماده‌سازی شغلی را طی کرده، پرداخت می‌شود. همچنین به مراکز و واحدهای صنعتی که معتادان بهبود یافته را به کار گیرند وام پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغال ارتباط مثبت و نزدیکی با موفقیت در درمان دارد، گفت: چنانچه در فرایند درمان بیماران به اشتغال توجه نشود به طور معمول درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.

ارسال نظر