زمان مطالعه: 2 دقیقه

مصدومیت شدید مرد میانسال در آتش سوزی خانه اش

انفجار گاز شهری و بروز آتش سوزی در یک منزل مسکونی واقع در جاده ورامین منجر به مصدومیت شدید مرد میانسالی شد.
18 آبان 1400
شناسه : 81221
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/81221
228+
بالا
انفجار گاز شهری و بروز آتش سوزی در یک منزل مسکونی واقع در جاده ورامین منجر به مصدومیت شدید مرد میانسالی شد.

حادثه 24 - انفجار گاز شهری و بروز آتش سوزی در یک منزل مسکونی واقع در جاده ورامین منجر به مصدومیت شدید مرد میانسالی شد.

در ساعات آغازین بامداد امروز شهروندان در تماس تلفنی با سامانه 125 آتش نشانی تهران از وقوع انفجار شدید و همچنین آتش سوزی دریک منزل مسکونی واقع در جاده ورامین، کوی قلعه نو، خیابان ورزشگاه، کوچه نیلوفر 3 خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 86 را به محل حادثه رهسپارکرد.

داود کارگر فرمانده آتش نشانان اعزامی دراین مورد اظهار داشت: یک واحد مسکونی به مساحت 70 مترمربع در طبقه اول ساختمان سه طبقه مسکونی براثربروزانفجارناشی از نشت گاز شهری دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: بنا به اظهار شاهدان این حادثه، تعدادی از ساکنان با شنیدن صدای انفجار، این ساختمان را سراسیمه ترک کردند ولی چند نفر از ساکنان هم چنان در داخل ساختمان بدام افتاده اند.

این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو تیم عملیاتی تقسیم شده و عملیات جستجو نجات محبوسین و مهار شعله های آتش را شروع کردند.

کارگر اضافه کرد: آتش نشانان در همان دقایق ابتدایی حضور در محل آتش سوزی موفق شدند یک نفر از ساکنان که مرد60 ساله ای بود را نجات داده و به بیرون از ساختمان منتقل کنند.

این فرمانده آتش نشانی اظهار کرد: گروه دیگر از آتش نشانان به طور همزمان با استفاده از لوله های آبده آتش نشانی به مقابله با شعله های آتش پرداخته و توانستند آتش سوزی درقسمت آشپزخانه را مهار و خاموش کرده و از سرایت آتش به سایر قسمت های این منزل جلوگیری کنند.

وی ابراز داشت: آتش نشانان در ادامه روند عملیاتی خود با استفاده از فن های مکانیکی قوی، دود های منتشر شده در داخل ساختمان را تخلیه کردند.

کارگر خاطرنشان کرد: شخص نجات یافته که دچار سوختگی نیزشده بود، توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شد.

فرمانده آتش نشانان با اشاره به اینکه علت اولیه بروز این حادثه، نشت گاز از قسمت اتصالات لوازم گازسوز داخل آشپزخانه بود، اعلام کرد: تحقیقات بیشتر در خصوص دلایل اصلی وقوع این حادثه و نیز خسارات وارده هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست انجام است.م

ارسال نظر