زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرگ هولناک 9 آتش نشان در مانور

زمانی که 26آتش‌نشان برای تمرینات آموزشی و مانور وارد غاری شده بودند، ناگهان سقف غار فرو ریخت و حادثه‌ای هولناک رقم خورد.
11 آبان 1400
شناسه : 80873
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/80873
292+
بالا
زمانی که 26آتش‌نشان برای تمرینات آموزشی و مانور وارد غاری شده بودند، ناگهان سقف غار فرو ریخت و حادثه‌ای هولناک رقم خورد.

حادثه 24 - زمانی که 26آتش‌نشان برای تمرینات آموزشی و مانور وارد غاری شده بودند، ناگهان سقف غار فرو ریخت و حادثه‌ای هولناک رقم خورد.

این حادثه روز یکشنبه رخ داد و در جریان آن 9آتش‌نشان جانشان را از دست دادند. این گروه 26نفره آتش‌نشانان، از سوی یک شرکت خصوصی برای انجام تمرینات آموزشی راهی غاری در حوالی شهر آتینوپلیس شده بودند؛ جایی که به‌دلیل وجود غارها و آبشارهای مختلف معمولا پذیرای شمار زیادی از گردشگران و غارنوردان است. تمرینات آموزشی آتش‌نشانان در داخل غار در حالی آغاز شده بود که از روز شنبه بارش باران شدید، این منطقه را تحت‌تأثیر قرار داده بود.

به‌گفته مسئولان آتش‌نشانی، گروه آتش‌نشانان در داخل غار کمپ زده و در حال تمرینات تخصصی امداد و نجات بودند.  قرار بود شب را در آنجا بگذرانند که ناگهان سقف غار در بخشی که آتش‌نشانان در آنجا حضور داشتند فرو ریخت و بسیاری از آنها زیر آوار مدفون شدند.

به‌دنبال این حادثه، افرادی که جان سالم به در برده بودند ماجرا را به مرکز گزارش کردند و دیگر تیم‌های آتش‌نشانی برای عملیات نجات راهی محل حادثه شدند.

آنها به سرعت عملیات آواربرداری را شروع کردند و هر چند موفق شدند 5نفر از افراد مدفون در آوار را نجات دهند اما اجساد قربانیان نیز یکی پس از دیگری از زیر آوار بیرون کشیده و معلوم شد که 9آتش‌نشان در این حادثه جانشان را از دست داده‌اند. به‌گفته شهردار آتینوپلیس، از میان نجات‌یافتگان، 5نفر دچار مصدومیت شده بودند که به بیمارستان منتقل  و پس از درمان سرپایی، مرخص شدند.

شهردار آتینوپلیس همچنین اعلام کرد که این دوره آموزشی از سوی شرکت «زندگی واقعی» برگزار شده و هیچ مقامی درباره برگزاری آن، شهرداری محلی را در جریان قرار نداده بود.

وی ادامه داد: غار محل حادثه در یک ملک خصوصی واقع شده و نیروهای امدادی پس از اعزام به محل با استفاده از چوب، اقدام به محکم‌سازی سقف غار کرده و پس از آن موفق شدند در عملیاتی سخت، اجساد قربانیان را بیرون بکشند.

ارسال نظر