زمان مطالعه: 4 دقیقه

آرمان چهارشنبه پای چوبه دار می‌رود/ روز مرگ و زندگی قاتل غزاله فرارسید

آرمان برای چهارمین بار بعد از لغو سه باره حکم قصاص،بامداد چهارشنبه پای چوبه دار می رود تا تکلیفش برای همیشه مشخص شود.
09 آبان 1400
شناسه : 80793
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/80793
701+
بالا
آرمان برای چهارمین بار بعد از لغو سه باره حکم قصاص،بامداد چهارشنبه پای چوبه دار می رود تا تکلیفش برای همیشه مشخص شود.

حادثه 24 - آرمان برای چهارمین بار بعد از لغو سه باره حکم قصاص،بامداد چهارشنبه پای چوبه دار می رود تا تکلیفش برای همیشه مشخص شود.

جنجالی‌ترین پرونده جنایی این روز‌های کشور بالاخره به ایستگاه آخر رسید و بعد از سه بار لغو اجرای حکم قصاص در یک هفته و در حالیکه تا روز گذشته خبر از اجرای حکم در دوهفته آینده بود، بالاخره زمان اجرای جکم مشخص شد و اینبار آرمان برای آخرین بار قرار است پای چوبه دار برود.

پس از اینکه سه بار اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی به تعویق افتاد و او از قرنطینه خارج شد، انتقاداتی به عدم اجرای حکم مطرح شد اما یکی از وکلای آرمان از ابلاغ زمان اجرای حکم قصاص خبر داد و گفت: بامداد چهارشنبه آرمان پای چوبه دار می رود.

در این پرونده آرمان براساس کیفرخواست دادسرا متهم به قتل عمدی دختری به نام غزاله است. آرمان و غزاله رابطه عاطفی با یکدیگر داشتند که بعد از مرگ غزاله، هیچ‌وقت جسد او پیدا نشد. آرمان بعد از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که این حکم در دیوان‌عالی کشو مهر تایید خورد.

اوایل دی سال گذشته نام آرمان در لیست اجرای حکم قرار گرفت، اما لحظاتی قبل از اجرای حکم، پدر و مادر غزاله یک ماه به او مهلت دادند تا محل مخفی کردن جسد دخترشان را اعلام کند.

در این فرصت وکیل متهم با اشاره به دلایلی درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد که این درخواست از سوی قضات دیوان‌عالی کشور پذیرفته شد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

جلسه دادگاه به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی رضایی برگزار شد که در ابتدای آن محسن اختیاری نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست پرونده و تحقیقات دادسرا، گفت: آرمان متهم به قتل غزاله است که تمام مدارک موجود در پرونده، آن را ثابت می‌کند. آرمان به قتل اعتراف کرده و به یکی از دوستانش هم گفته که مرتکب قتل شده، اما پیدا نشدن جسد باعث شبهه در پرونده شده است. این در حالی است که پرونده‌های زیادی بوده که با وجود پیدا نشدن جسد، با وجود دلایل متقن، قتل اثبات و فرد محکوم شده است.

آن‌ها رای خود را پس نگرفتند، فقط به دلیل این‌که وکیل سابق متهم مدعی پیدا شدن مدارک جدید در پرونده بود، خواستار بررسی بیشتر شدند. دو موضوع دفترچه بیمه غزاله و مرخصی دانشگاه او، به‌دقت بررسی و مشخص شد هیچ‌کدام دلیلی بر زنده بودن غزاله نیست. با توجه به دلایل پرونده که در کیفرخواست اشاره شد، درخواست مجازات متهم را دارم.

در ادامه آرمان به قصاص محکوم شد و پس از آن تلاش برای جلب رضایت پدر و مادر غزاله از سوی خانواده آرمان و واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی آغاز شد.

آخرین جلسه صلح و سازش روز شنبه ۱۷ مهر در دادسرای امور جنایی برگزار شد. اما مادر غزاله که همچنان معتقد بود آرمان واقعیت را نمی‌گوید و حاضر به دادن رضایت و بخشش پسر جوان نیستند. اما چندی پیش پدر غزاله اعلام کرد که باید به محل اجرای حکم برود و بعد در رابطه با بخشش یا اجرای حکم قصاص آرمان تصمیم بگیرند.

ارسال نظر