زمان مطالعه: 2 دقیقه

اعدام با استفاده از تزریق کشنده در اوکلاهاما

زندانیان اوکلاهاما از سال ۲۰۱۴ به چالش قانون اساسی آمریکا درباره مجازات اعدام در این ایالت پرداخته‎اند.
05 آبان 1400
شناسه : 80662
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/80662
310+
بالا
زندانیان اوکلاهاما از سال ۲۰۱۴ به چالش قانون اساسی آمریکا درباره مجازات اعدام در این ایالت پرداخته‎اند.

حادثه 24 - زندانیان اوکلاهاما از سال ۲۰۱۴ به چالش قانون اساسی آمریکا درباره مجازات اعدام در این ایالت پرداخته‎اند.

در چند هفته آینده، ۲ مجموعه بسیار متفاوت از رویداد‌ها ممکن است زندگی ۷ مرد محکوم به اعدام در اوکلاهامای آمریکا را تعیین کند.

به گزارش «ایندیپندنت»، اگر این ایالت در آمریکا راه خود را ادامه دهد، ۷ مرد محکوم به اعدام، طبق برنامه ریزی در فواصل زمانی منظم از این ماه تا بهار سال آینده اعدام خواهند شد.

با این حال، بیشتر این افراد بخشی از شاکیان یک شکایت بزرگ از سوی زندانیان محکوم به اعدام هستند که فرآیند تزریق کُشنده در اوکلاهما را به عنوان مجازاتی «غیرعادی و غیرقانونی»، می‌خوانند.

این شکایت استدلال می‌کند که حتی پس از یک تعلیق چند ساله و تحقیقات گسترده، دولت آمریکا از زمانی که چندین نفر را با دارو‌های اشتباه اعدام کرده، راه خود را در این زمینه تغییر نداده است.

دفتر دادستان کل اوکلاهاما پیشتر وعده داده بود که اعدام‌ها را تا زمانی که پرونده این شکایت پیش می‌رود متوقف کند، اما با روی کار آمدن یک دادستان جدید در سال ۲۰۲۱، روند تغییر کرده است.

اگر شکایت زندانیان در اوکلاهاما موفقیت آمیز باشد، اعدام آن‌ها می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ به تعویق بیفتد.

این پرونده گسترده از سال ۲۰۱۴ در سیستم حقوقی ایالتی و فدرال آمریکا از جایی به جای دیگر برای رسیدگی ارجاع شده است.

مورد اصلی شکایت مطرح شده این است که ماده‌ای که با آن اعدام به سبک تزریق کُشنده انجام می‌شود، متشکل از ۳ دارو است که تنفس و سپس فعالیت قلب را متوقف می‌کند.

در عوض، طبق این شکایت، شواهد کالبد شکافی نشان می‌دهند که این دارو‌ها باعث می‌شوند زندانیان احساس کنند که زنده سوزانده می‌شوند.

در شکایت اصلی گفته شده است که این ترکیب آنقدر ظالمانه است که هشتمین متمم قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند و باعث ایجاد درد شدید، رنج بیهوده و فرآیند مرگ طولانی مدت می‌شود.

بیش از ۳۰ زندانی محکوم به اعدام اکنون بخشی از این شکایت‎نامه هستند.

ارسال نظر