زمان مطالعه: 4 دقیقه

رسوایی بانکدار گلستانی/ اختلاس میلیاردی فاش شد

مدیرکل بازرسی گلستان از اختلاس میلیاردی دو کارمند بانک در استان خبرداد و گفت: پرونده ۱۷ مدیر دستگاه های دولتی گلستان به دلیل ترک فعل در انجام وظایف در روستای زیارت در حال رسیدگی است.
25 مهر 1400
شناسه : 80322
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/80322
418+
بالا
مدیرکل بازرسی گلستان از اختلاس میلیاردی دو کارمند بانک در استان خبرداد و گفت: پرونده ۱۷ مدیر دستگاه های دولتی گلستان به دلیل ترک فعل در انجام وظایف در روستای زیارت در حال رسیدگی است.

حادثه 24 - مدیرکل بازرسی گلستان از اختلاس میلیاردی دو کارمند بانک در استان خبرداد و گفت: پرونده ۱۷ مدیر دستگاه های دولتی گلستان به دلیل ترک فعل در انجام وظایف در روستای زیارت در حال رسیدگی است.

محمدتقی مشهدی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پرونده ۱۷ مدیر دستگاه های دولتی گلستان به دلیل ترک فعل در انجام وظیفه قانونی خود در روستای زیارت گرگان در حال رسیدگی است.

مدیرکل بازرسی گلستان افزود: این افراد در دستگاه های دولتی از جمله آب منطقه ای، امور اراضی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، بخشداری، فرمانداری مشغول به فعالیت بوده و در ۱۵ سال اخیر به خاطر مسائلی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز، تصرف و تجاوز به اراضی ملی و رعایت نکردن حریم رودخانه ها پرونده تشکیل شده است.

وی همچنین با اشاره به شعار سال و تشکیل دفتر حمایت از سرمایه گذاری در استان، گفت: از ابتدای امسال، حدود ۶۰ واحد صنعتی در استان مورد بازدید کارشناسان این اداره کل قرار گرفته و مشکل ۱۴ طرح صنعتی برطرف شده است.

مشهدی بیان کرد: حدود هزار و ۳۰۰ فقره گواهینامه آموزشی جعلی در دستگاه های دولتی کشف شده و گزارش تکمیلی آن اطلاع رسانی می شود.

اختلاس میلیاردی کارمندان بانک

مدیرکل بازرسی گلستان در ادامه به یک فقره اختلاس در یکی از بانک های استان اشاره کرد و گفت: در این پرونده فرد یا افرادی تسهیلات را به حساب اشخاص واریز اما خودشان آن برداشت می کردند.

وی اضافه کرد: فرد اصلی این پرونده که سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختلاس کرده، بازداشت و مرتبطان وی هم احضار شده اند.

طبق گفته مشهدی این پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

وی توضیح داد: برخی از این افراد حتی از افتتاح حساب به نام خودشان هم مطلع نبودند.

مشهدی بیان کرد: در پرونده‌ای دیگر که اواخر سال گذشته کشف شد، کارمند یکی از بانک ها در بندرگز همین جرم مشابه را برای خانواده‌های شهداء و جانبازان مرتکب شد اما هیات بررسی تخلفات اداری برای وی رای بازخرید ۳۰ روزه را صادر کرد که این رای بازدارنده نیست.

وی اضافه کرد: این فرد پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختلاس مرتکب شده و در مرز بازرگان شناسایی و دستگیر شده بود.

مشهدی بیان کرد: طی یک سال گذشته در استان مجموعاً ۲۳۸ گزارش تخلفات اداری داشتیم که در این راستا ۲۱ مدیر و ۲۱۲ کارمند به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و پنج کارگر هم به کمیته انضباط کار معرفی شدند.

وی در خصوص گزارشات کیفری گفت: ۷۴ گزارش کیفری طی یک سال گذشته به دادسرا ارسال شده که ۵۲ مورد در حال رسیدگی بوده و برای ۱۶ مورد کیفرخواست و برای ۶ مورد نهم موقوفی تعقیب صادر شده است.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: در بازه یکم ماه ۹۹ تا یکم مهرماه ۱۴۰۰، برای یک پرونده اختلاس وجوه عمومی، ۲۶ اختلاس وجوه دولتی، ۳ اختلاس اموال دولتی، ۲۵ مورد تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی، یک مورد ارتشاء، ۲۱ مورد جعل اسناد دولتی، ۵ مورد تزویر و یک مورد تحصیل مال از طریق نامشروع پرونده تشکیل شده است.

ارسال نظر