زمان مطالعه: 3 دقیقه

تنها شاهد آتش‌سوزی مرگبار شرق تهران، آلزایمر دارد

مرگ زن صاحبخانه و مرد مستاجر در میان شعله‌های آتش، در حالی ‌تیم جنایی را با معمایی پیچیده روبه رو کرده که تنها شاهد حادثه، آلزایمر دارد و نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده است.
20 مهر 1400
شناسه : 80125
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/80125
302+
بالا
مرگ زن صاحبخانه و مرد مستاجر در میان شعله‌های آتش، در حالی ‌تیم جنایی را با معمایی پیچیده روبه رو کرده که تنها شاهد حادثه، آلزایمر دارد و نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده است.

حادثه 24 - مرگ زن صاحبخانه و مرد مستاجر در میان شعله‌های آتش، در حالی ‌تیم جنایی را با معمایی پیچیده روبه رو کرده که تنها شاهد حادثه، آلزایمر دارد و نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده است.

عصر یکشنبه گزارش مرگ یک زن 88 ساله و مردی 61 ساله در جریان آتش‌سوزی در خانه‌ای در پایتخت به قاضی محمد تقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد.  حادثه در یک خانه قدیمی در شرق تهران رخ داده بود و قربانیان نیز صاحبخانه و مستاجر او بودند. صاحبخانه زنی بود که بر اثر سوختگی شدید جان باخته و مرد مستاجر نیز به دلیل دودگرفتگی به کام مرگ رفته بود. شواهد نشان می داد؛ مرد مستاجر به همراه همسرش در آپارتمانی که زیر طبقه همکف قرار داشت زندگی می کردند و زن صاحبخانه در طبقه اول.

جسد صاحبخانه در پاگرد افتاده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که در میان شعله های آتش سوخته و جانش را از دست داده است.

در چند قدمی او نیز، جسد مرد مستاجر افتاده بود که روی بدنش آثار سوختگی وجود نداشت که به دلیل استنشاق دود ناشی از آتش سوزی، جان باخته است.

در نزدیکی اجساد، یک ظرف 4 لیتری بنزین افتاده بود و این یعنی آتش‌سوزی عمدی بوده است.  به نظر می‌رسید که محتویات داخل ظرف بر روی زن صاحبخانه ریخته شده و او آتش‌ گرفته بود و دود ناشی از همین آتش‌سوزی جان مستاجر را هم گرفته بود.

همه شواهد از این حکایت داشت که جنایتی رخ داده است، اما مشخص نبود که دقیقا چه اتفاقی افتاده. تنها شاهد ماجرا، همسر مرد مستاجر بود که دچار اختلال حواس و آلزایمر بود. وقتی ماموران سراغ وی رفتند، او حتی یادش نمی‌آمد که چه اتفاقی افتاده و تصور می‌کرد که ماموران پلیس پیک پیتزا هستند.

این زن چیزی از حادثه آتشین و مرگ همسرش و زن صاحبخانه را به یاد نمی آورد و در این شرایط 2 فرضیه پیش روی تیم جنایی قرار گرفت.  نخست اینکه، مرد مستاجر با زن صاحبخانه به دلیل اختلاف درگیر شده و با بنزین او را آتش زده که خودش نیز به دلیل دودگرفتگی فوت شده است.

اما فرضیه دوم از این قرار است که فرد دیگری وارد خانه قدیمی شده و به دلیل اختلاف با زن صاحبخانه و انتقامجویی وی را به آتش کشیده و مرد مستاجر نیز پس از اطلاع از حادثه، برای نجات زن صاحبخانه وارد عمل شده، اما خودش به دلیل دودگرفتگی جان باخته است.

هنوز هیچ یک از این فرضیه‌ها به نتیجه نرسیده است و هم اکنون اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شده و گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران مامور شده‌اند تا با انجام تحقیقات میدانی و بررسی تصاویردوربین های مداربسته اطراف محل حادثه ، اسرار مرگ زن صاحبخانه و مرد مستأجر را فاش کنند.

ارسال نظر