زمان مطالعه: 10 دقیقه

دستگیری اعضای باند «شیاطین یک چشم» در مشهد/ آنها طعمه های‌شان را شکنجه می کردند

چند محکوم فراری که باند مخوف «شیاطین یک چشم» را برای دستبرد مسلحانه به منازل مردم تشکیل داده بودند، با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و صدور دستورات ویژه قضایی در حالی به دام افتادند که راز شکنجه های جسمی و روحی برخی از شاکیان زن نیز فاش شد.
19 مهر 1400
شناسه : 80082
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/80082
614+
بالا
چند محکوم فراری که باند مخوف «شیاطین یک چشم» را برای دستبرد مسلحانه به منازل مردم تشکیل داده بودند، با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و صدور دستورات ویژه قضایی در حالی به دام افتادند که راز شکنجه های جسمی و روحی برخی از شاکیان زن نیز فاش شد.

حادثه 24 - چند محکوم فراری که باند مخوف «شیاطین یک چشم» را برای دستبرد مسلحانه به منازل مردم تشکیل داده بودند، با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و صدور دستورات ویژه قضایی در حالی به دام افتادند که راز شکنجه های جسمی و روحی برخی از شاکیان زن نیز فاش شد.

بیست و چهارم شهریور گذشته بود که زنی وحشت زده با پلیس 110 تماس گرفت و از ماجرایی تکان‌دهنده پرده برداشت. این زن 35 ساله که هنوز صدایش از شدت ترس می لرزید و اضطراب سراسر وجودش را فرا گرفته بود در تشریح حادثه سرقت مسلحانه به پلیس گفت: به همراه پسر 12 ساله ام در منزل خواب بودم که ناگهان 3 جوان وارد خانه ام شدند. یکی از آن ها متکایی را روی صورتم گذاشت به طوری که نفسم بند آمده بود و دیگری در حالی که با سلاح کلت کمری به سرم می کوبید، با تهدید به مرگ از من می خواستند سروصدا نکنم! در همین حال یکی دیگر از مهاجمان خطرناک، پیچ گوشتی را زیر گلوی پسر 12 ساله ام گذاشت تا محل نگهداری طلاها را  نشان دهد. فرزندم از ترس گریه می کرد و به خاطر آن که سارقان مسلح به من آزار نرسانند، پول و سکه های داخل منزل را به آن ها تحویل داد ولی باز هم دزدان خشن که یکی از آن ها تصویری وحشتناک روی دستش خالکوبی کرده بود، مرا رها نکردند و النگوهایم را با سیم‌چین بریدند.

این زن 35 ساله که در منطقه قاسم آباد مشهد سکونت دارد، در ادامه این ماجرا گفت: از شدت ترس به خود می‌لرزیدم که دزدان مسلح طلاها را جمع کردند و با یک خودرو پژو 207 مشکی رنگ گریختند.

با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرای تکان دهنده، بلافاصله فرمانده انتظامی خراسان رضوی دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری این حادثه و دستگیری سارقان مسلح صادر کرد و از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست هرچه سریع تر همه امکانات را برای به دام انداختن این دزدان بی رحم به کار گیرند.

به دنبال تاکیدات سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی، گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز کردند. همزمان با بررسی های کارآگاهان مشخص شد که روز قبل از وقوع این سرقت وحشیانه، دزدان مسلح به منزل دیگری در منطقه احمدآباد مشهد دستبرد زده اند.

آن ها با بستن دست و پاهای یک زن 30 ساله، لوازم منزل او را به هم ریخته بودند ولی جست و جوهای آنان نتیجه ای نداشت و هیچ گونه طلا  یا اشیای با ارزشی پیدا نکردند به همین دلیل سارقان قمه به دست، با کتک‌کاری زن جوان سوار بر خودروی پژو 207 مشکی رنگ از محل گریخته بودند.

جمع آوری پرونده های سرقت مسلحانه بیانگر آن بود که پلیس با یک باند مخوف تبهکاری روبه رو شده است بنابراین عملیات وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای اداره اطلاعات جنایی نیز به یاری کارآگاهان عملیات ویژه آمدند. بررسی پرونده سرقت های مشابه نشان داد، سارقان مسلح در بولوار استقلال نیز با استفاده از یک دستگاه پژو 207 مشکی رنگ به یک منزل دستبرد زده اند. به همین دلیل جلسات تجزیه و تحلیل های کارشناسی برگزار شد و کارآگاهان در چند گروه تخصصی به ردیابی دزدان مسلحی پرداختند که شاکیان از وجود خالکوبی «شیطان یک چشم» روی دست سرکرده سارقان خبر می دادند. حالا دیگر این پرونده  به باند «شیاطین یک چشم» معروف شده بود که بازبینی دوربین های مدار بسته و کنترل خط سیر سارقان در محیط های جغرافیایی وقوع جرم با  استفاده از فناوری های نوین و تجهیزات پیشرفته پلیسی ادامه یافت.

بررسی های شبانه روزی حکایت از آن داشت که دزدان مخوف پلاک سرقتی روی خودرو پژو نصب کرده اند به همین دلیل شیوه عملیات تغییر کرد و پس از انجام یک سری فعالیت های اطلاعاتی و ردزنی های پلیسی سرنخ هایی از جوان سابقه داری به نام «م- م» به دست آمد که در سرقت های مذکور نقش داشت.

بنابراین گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ همتی (افسر ارشد پرونده) در یک عملیات اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه وی را در شهرک آبادگران شناسایی کنند اما از آن جایی که متهم فردی خطرناک و محکوم فراری از زندان بود، عملیات دستگیری با رعایت موارد امنیتی آغاز شد و گروه ورزیده کارآگاهان وی را در یک عملیات غافلگیرانه درحالی به دام انداختند که خودروی مشکی رنگ نیز در مخفیگاه وی پارک بود.

در بازرسی از مکان اختفای «م- م» چند بطری مشروبات الکلی نیز کشف و مشخص شد متهم مذکور که فردی سابقه دار است خالکوبی جمجمه ای وحشتناک را  روی دست دارد که شاکیان از آن به عنوان شیطان یک چشم نام برده اند و او خودروی پژو 207 را از یکی از موسسات کرایه خودرو، اجاره کرده و با دیگر همدستانش به منازل مردم دستبرد می زند.

با لو رفتن ماجرای «شیاطین یک چشم» دیگر همدستان وی نیز که از زندانیان فراری بودند  یا در زندان ،تحمل کیفر می کردند با صدور دستورات محرمانه از سوی قاضی خاکشور (قاضی شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که «و- گ» (یکی دیگر از اعضای این باند) در شهر جدید گلبهار مخفی شده است بنابراین وی نیز با اعطای نیابت قضایی از سوی قاضی پرونده و در یک عملیات هماهنگ در مخفیگاهش در حالی به دام افتاد که زیر کاناپه مخفی شده بود. در بازرسی از منزل وی نیز یک قبضه سلاح کلت جنگی به همراه 8 تیر فشنگ مورد استفاده در سرقت های مسلحانه کشف شد و بدین ترتیب 4 عضو این باند مخوف تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفتند و به 5 فقره سرقت مسلحانه از منازل مردم اعتراف کردند. متهمان پرونده «شیاطین یک چشم» همچنین 2 مالخر اموال سرقتی در شهرک طرق مشهد و شهرستان اسفراین را لو دادند که بلافاصله گروه ورزیده کارآگاهان با دستورات قاطع قاضی خاکشور وارد عمل شدند و دو مالخر اموال سرقتی را نیز دستگیر کردند.

تحقیقات کارآگاهان که زیر نظر سرهنگ شفیع زاده ادامه داشت، به نتایجی رسید که نشان می داد «م- م» (سرکرده 39 ساله باند) دارای سوابق سرقت منزل، جعل اسناد و کلاهبرداری است که دوران محکومیت 10 ساله خود را در زندان می گذراند که پس از اعزام به مرخصی دیگر به زندان بازنگشته و باند سرقت مسلحانه «شیاطین یک چشم!» را تشکیل داده است. «الف- ش» (عضو 35 ساله باند) نیز که سابقه سرقت دارد به جرم مواد مخدر در حال تحمل 25 سال زندان بود که با سوء استفاده از «بندباز» زندان و در هنگام مرخصی مرتکب سرقت های مسلحانه شده است. «م- الف» (عضو 31 ساله باند) هم که سابقه سرقت منزل دارد حدود 5 سال در زندان مرکزی مشهد تحمل کیفر کرده است. همچنین «و- گ» (سارق مسلح 40 ساله) نیز که مانند همدستانش سابقه سرقت از منزل دارد حدود 12 سال در زندان بود که هنگام دستگیری یک محکوم فراری محسوب می شد. شایان ذکر است، بررسی های بیشتر برای ریشه‌یابی این پرونده و کشف جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند مخوف با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر