زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلاهبرداری در ایلام با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی

رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروندان خبر داد و گفت: این شخص با برقراری تماس تلفنی و دادن وعده دروغین برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.
11 مهر 1400
شناسه : 79841
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/79841
218+
بالا
رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروندان خبر داد و گفت: این شخص با برقراری تماس تلفنی و دادن وعده دروغین برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروندان خبر داد و گفت: این شخص با برقراری تماس تلفنی و دادن وعده دروغین برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.

سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و برنده قرعه‌کشی بازنده شدارائه مرجوعه قضائی که مدعی بود مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پس از اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد فردی ناشناس با وی تماس گرفته و او را برنده قرعه‌کشی اعلام کرده است افزود: کلاهبردار از وی درخواست کرده شماره‌ای که برای شما ارسال می‌شود همان کد قرعه‌کشی شما می‌باشد و آن را اعلام کند.

سرهنگ جمالی تصریح کرد : کد مذکور باعث ایجاد دسترسی شخص کلاهبردار به همراه بانک شاکی شده و فرد قربانی پس از خواندن کد متوجه خالی شدن حساب بانکی اش می‌شود.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل کلاهبرداری شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جمالی از هموطنان درخواست کرد: چنانچه تا بحال در مسابقه و یا قرعه‌کشی شرکت نکرده‌اید فریب وعده‌های دروغین کلاهبرداران تلفنی و پیامکی را نخورید.

وی تاکید کرد: همچنین برای دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و بانکی نمی‌باشد و از ارائه اطلاعات مهم و حساس بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی ۲ CVV، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه جرایم در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.

ارسال نظر