زمان مطالعه: 2 دقیقه

پدر علی لندی از مردم و رهبری قدردانی کرد

پدر علی لندی، پسرنوجوان ایذه‌ای که برای نجات جان 2زن در حادثه آتش‌سوزی جانش را فدا کرده بود در پیامی از مقام معظم رهبری و مردم برای همدردی و ابراز احساسات‌شان قدردانی کرد.
11 مهر 1400
شناسه : 79825
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/79825
321+
بالا
پدر علی لندی، پسرنوجوان ایذه‌ای که برای نجات جان 2زن در حادثه آتش‌سوزی جانش را فدا کرده بود در پیامی از مقام معظم رهبری و مردم برای همدردی و ابراز احساسات‌شان قدردانی کرد.

حادثه 24 - پدر علی لندی، پسرنوجوان ایذه‌ای که برای نجات جان 2زن در حادثه آتش‌سوزی جانش را فدا کرده بود در پیامی از مقام معظم رهبری و مردم برای همدردی و ابراز احساسات‌شان قدردانی کرد.

این نوجوان 15ساله ساکن شهرستان ایذه در استان خوزستان روز ۱۸ شهریورماه امسال هنگام نجات 2زن از شعله‌های آتش، دچار سوختگی شد و پس از 15روز، روی تخت بیمارستان به شهادت رسید.

به‌دنبال این حادثه، علی به چهره‌ای ملی تبدیل شد و همه از او به‌عنوان یک قهرمان یاد کردند. افراد و مقامات زیادی با صدور پیام و حضور در خانه پدری علی با خانواده او ابراز همدردی کردند. در این میان اما مقام معظم رهبری با اهدای یک جلد قرآن به قدردانی از علی و خانواده‌اش پرداختند و با «در حکم شهید» قلمداد شدن این نوجوان فداکار نیز موافقت کردند.

روز گذشته داوود لندی، پدر علی در پیامی که یک نسخه از آن برای حادثه 24 ارسال شده است، از مقام معظم رهبری و مردم برای همدردی و ابراز احساسات‌شان قدردانی کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «اگرچه عروج آسمانی و ققنوس‌وار علی داغی بس سترگ و جانفرسا بر دل نشاند، اما خداوند سبحان را شاکریم، شهادت او از یک‌سو راه سبز ایثار برآمده از ایمان و تلمذ در مکتب حسینی و عزتی که ارباب به شاگردش می‌دهد را پیش‌روی همگان ترسیم کرد تا ثابت شود روح غیرت و شجاعت در هر سنی و در هر بر‌‌هه‌ای از زمان و مکان می‌تواند جریان‌ساز شود و جوانمردی، شهامت و شجاعت که کلید‌واژه‌هایی برای رجعت جان مایه اخلاق سلیم و کمال‌جوی انسان است توسط نوجوانی در عمل به تصویر کشیده شود و مایه سرفرازی خانواده، شهر، استان، قوم و ایران اسلامی شد.» لذا بدین‌وسیله مراتب سپاسگزاری خود را از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی، سران قوا، آحاد مردم، به‌خصوص همشهریان عزیز اعلام می‌کنم.»

ارسال نظر