زمان مطالعه: 2 دقیقه

کشف پانزدهمین لاشه فک خزری در ساحل جویبار

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران از مشاهده پانزدهمین لاشه فک خزری در سواحل مازندران خبر داد.
10 مهر 1400
شناسه : 79813
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/79813
188+
بالا
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران از مشاهده پانزدهمین لاشه فک خزری در سواحل مازندران خبر داد.

حادثه 24 - رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران از مشاهده پانزدهمین لاشه فک خزری در سواحل مازندران خبر داد.

تعداد لاشه فک‌های خزری تلف شده در سواحل مازندران طی سال جاری به ۱۵قلاده رسید که به گفته مسئولان محیط‌زیست مازندران دست‌کم ۵ برابر آمار تلفات این جانوران در سال‌های اخیر است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران به همشهری آنلاین گفت: صبح امروز یک قلاده فک خزری تلف شده دیگر در سواحل جویبار کشف شد و تعداد لاشه‌های کشف شده این پستاندار دریایی در سواحل مازندران به ۱۵قلاده رسید.

کوروس ربیعی افزود: بررسی‌ها برای یافتن دلیل مرگ فک‌های خزری در حال انجام است،  اما به دلیل گذشت زمان زیاد از مرگ این جانوران و تجزیه شدن لاشه‌ها و از بین رفتن بافت بدن آن‌ها امکان انجام آزمایش وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تلاش ما بر این است که بتوانیم لاشه سالم‌تری از فک‌های تلف شده پیدا کنیم تا آزمایش روی این گونه نادر و در معرض انقراض انجام شود. هنوز موفق نشدیم که نمونه سالمی به دست بیاوریم تا برای انجام آزمایش به دامپزشکی تحویل دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: عوامل متعددی ممکن است در افزایش مرگ فک‌ها دخیل باشد که می‌توان در این زمینه به شیوع بیماری‌های ویروسی یا میکروبی و آلودگی دریا اشاره کرد. اما تا زمان انجام آزمایش نمی‌توان مدلیلی را به طور دقیق در این زمینه مطرح کرد. ضمن این که با توجه به آغاز نشدن فصل صید، احتمال مرگ فک‌ها به دلیل گرفتار شدن در تور صیادان وجود ندارد.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر