زمان مطالعه: 3 دقیقه

جزئیات نجات مرد اصفهانی با عمامه از کوه صفه

روحانی اصفهانی که در کوه صفه با عمامه خود فردی را از خطر سقوط نجات داد گفت: روحانیون در همه حال، کمک به مردم را رسالت خود می دانند.
29 شهریور 1400
شناسه : 79425
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/79425
411+
بالا
روحانی اصفهانی که در کوه صفه با عمامه خود فردی را از خطر سقوط نجات داد گفت: روحانیون در همه حال، کمک به مردم را رسالت خود می دانند.

حادثه 24 - روحانی اصفهانی که در کوه صفه با عمامه خود فردی را از خطر سقوط نجات داد گفت: روحانیون در همه حال، کمک به مردم را رسالت خود می دانند.

حجت الاسلام مهدی معینی ، طلبه درس خارج حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) ، که اخیرا فیلمی از وی در فضای مجازی منتشر شده که با عمامه خود جان یک نفر را از خطر سقوط در کوه صفه اصفهان نجات می‌دهد، با بیان اینکه رسالت و وظیفه همه ما طلاب و روحانیون کمک کردن به مردم در شرایط مختلف است، گفت: ۲۵ سال است به صورت حرفه‌ای کوهنوردی می‌کنم و حدود ۳ سال است که ملبس به کوهنوردی می‌پردازم.

وی ادامه داد: چند روز پیش به کوه صفه اصفهان برای کوهنوردی رفته بودیم و مثل همیشه ملبس بودم، پس از فتح قله به مکانی برای استراحت بازگشتیم که یکی از دوستان از ما عقب مانده بود و متأسفانه مسیر اشتباهی و خطرناکی را برای ملحق شدن به ما انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد که در میان مسیر گیر کرده و امکان بازگشت یا ادامه مسیر نداشته باشد.

حجت الاسلام معینی خاطرنشان کرد: شرایط خطرناک و امکان سقوط برای همراه ما وجود داشت و به همین دلیل سریع وارد عمل شدم و چون در آن لحظه دسترسی به طناب نداشتیم از عمامه خودم استفاده کردم و دوست خود را با استفاده از عمامه  نجات دادیم و مانع سقوط وی شدیم.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون همیشه در سختی‌ها و در مشکلات در کنار مردم بوده‌اند و این چند سال شاهد فعالیت جهادی روحانیون بوده‌ایم، گفت: در شرایطی نظیر سیل و زلزله و شیوع کرونا همواره طلاب و روحانیون در کنار مردم بوده و مشغول خدمت رسانی به مردم بوده‌اند و این بخشی از رسالت و وظیفه ما روحانیون است.

حجت الاسلام معینی  پیرامون چرایی حضور ملبس خود در کوهنوردی تصریح کرد: متأسفانه بر اثر تبلیغات سوء دشمنان مردم خیال می‌کنند روحانیت اهل ورزش و فعالیت‌های ورزشی نیستند درحالی که من و دوستان طلبه‌ام ۱۵ سال است مشغول کوهنوردی حرفه‌ای هستیم و صعود‌هایی داشته‌ایم که کمتر کسی موفق به انجام آن شده است، بسیاری از طلاب و روحانیون فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی دارند و اینکه با لباس مقدس روحانیت وارد فضای کوه و کوهنوردی می‌شوم برای همین است که مردم بدانند ما روحانیون همیشه مانند مردم و در کنار مردم هستیم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین نیاز‌های معنوی و مادی مردم از سوی طلاب و روحانیون اظهار کرد: ما موظف هستیم که در کنار رسیدگی به امور معنوی و تأمین نیاز‌های روحی و معنوی جامعه تلاش کنیم تا برطرف کننده نیاز‌های مادی مردم نیز باشیم و این از وظایف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

ارسال نظر