زمان مطالعه: 3 دقیقه

زخمی شدن یک محیط بان با شلیک گلوله شکارچی در منطقه تنگ صیاد

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: روز گذشته طی درگیری محیط‌بانان با افراد متخلف در منطقه حفاظت‌شده تنگه صیاد یکی از محیط‌بانان زخمی شد، اقدامات قضایی و انتظامی جهت شناسایی و دستگیری این افراد در حال انجام است.
27 شهریور 1400
شناسه : 79337
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/79337
347+
بالا
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: روز گذشته طی درگیری محیط‌بانان با افراد متخلف در منطقه حفاظت‌شده تنگه صیاد یکی از محیط‌بانان زخمی شد، اقدامات قضایی و انتظامی جهت شناسایی و دستگیری این افراد در حال انجام است.

حادثه 24 - مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: روز گذشته طی درگیری محیط‌بانان با افراد متخلف در منطقه حفاظت‌شده تنگه صیاد یکی از محیط‌بانان زخمی شد، اقدامات قضایی و انتظامی جهت شناسایی و دستگیری این افراد در حال انجام است.

شهرام احمدی در خصوص جزئیات زخمی شدن یک محیط‌بان در تنگه صیاد چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: روز گذشته حدود ساعت چهار بعد از ظهر محیط‌بانان در زمان گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده تنگه صیاد به دو فرد متخلف که صورت خود را پوشانده بودند برخورد کردند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: با نزدیک شدن محیط‌بانان به دو فرد متخلف، این افراد شروع به تیراندازی می‌کنند و متاسفانه یکی از محیط‌بانان از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و پای چپ این محیط‌بان زخمی می‌شود.

 وی ادامه داد: پس از وقوع این حادثه محیط‌بان زخمی در مدت زمان کوتاهی با همکاری نیروهای اورژانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شد و در حال حاضر حال عمومی این فرد مساعد است، اما برای خارج شدن ساچمه، محیط‌بان باید تحت درمان و عمل جراحی قرار بگیرد.

احمدی عنوان کرد: باتوجه به این موضوع که متخلفان صورت خود را پوشانده بودند، تاکنون هیچ یک از آن‌ها دستگیر نشده‌اند، اما اقدامات قضایی و انتظامی جهت شناسایی و دستگیری این افراد در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای تامین امنیت جانی محیط‌بانان برنامه‌هایی مانند استفاده از امکانات نوین حفاظتی مانند نصب دکل‌های دوربین مداربسته در سطح مناطق، افزایش نیرو، افزایش تجهیزات و تعامل و همکاری با دستگاه قضایی و انتظامی در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آموزش در سطح جامعه تاثیر بسیاری در کاهش حوادث و به خطر افتادن جان محیط‌بانان دارد، زیرا افرادی که در اثر ناآگاهی به شکار علاقه‌مند هستند با آموزش متوجه ناصحیح بودن این عمل می‌شوند و این امید وجود دارد درصورتیکه فردی میل به شکار دارد، خانواده‌ها مانع این افراد شوند، همچنین اداره محیط زیست نیز تمامی تلاش خود را جهت حفظ امنیت محیط‌بانان که با جان خود حافظ سرمایه‌های ملی ایران هستند، انجام می‌دهد.

ارسال نظر