زمان مطالعه: 5 دقیقه

بخشش مرد همسرکش بخاطر اربعین / متهم 12 سال کابوس چوبه دار می دید

مردی که 12سال قبل همسرش را در یک درگیری به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از مرگ رهایی یافت.
25 شهریور 1400
شناسه : 79275
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/79275
454+
بالا
مردی که 12سال قبل همسرش را در یک درگیری به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

حادثه 24 - مردی که 12سال قبل همسرش را در یک درگیری به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

این جنایت 29خرداد 88در کرج رقم خورد. آن روز زنی که از چند روز قبل‌تر به‌دلیل صدمات زیاد به بیمارستانی در کرج منتقل شده بود، جانش را از دست داد. پس‌از دیده‌شدن آثار کبودی روی بدن او و اینکه وی در جریان یک درگیری به قتل رسیده است، تحقیقات پلیس برای کشف راز جنایت آغاز شد.

بررسی‌ها از این حکایت داشت که زن جوان از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف داشته و حتی همسایه‌ها هر شب صدای مشاجره و درگیری  آنها را می‌شنیده‌اند. به‌گفته همسایه‌ها، آخرین بار قبل از آنکه زن به بیمارستان منتقل شود صدای دعوای این زوج شنیده شده بود و شکی وجود نداشت که دلیل صدماتی که زن جوان دیده بود، کتک‌های همسرش بوده است.

در این شرایط مرد جوان بازداشت شد و گرچه در تحقیقات اولیه منکر نقش داشتن در مرگ همسرش بود اما در ادامه بازجویی‌ها گفت: چند وقتی می‌شد که در دام اعتیاد گرفتار شده بودم.از روزی که معتاد شدم اختلافات من و همسرم شروع شد. مدتی قبل تصمیم گرفتم ترک کنم تا اوضاع زندگی ام بهتر شود و حتی نزد پزشک رفتم که قرص‌هایی برایم تجویز کرد و درحال مصرف آنها بودم.

وی ادامه داد: روز حادثه همسرم گفت که سردرد شدیدی دارد. بعد از آن به سمت آشپزخانه رفت تا قرص مسکن مصرف کند. اما بعد متوجه شدم قرص‌های مرا مصرف کرده است. او بیش از حد از قرص‌های من خورده بود و همین باعث عصبانیت من شد. وی ادامه داد: آنقدر از کوره در رفتم که عصبانی شدم و او را مورد ضرب و شتم قرار دادم. با این حال او چند ساعتی   حالش خوب بود، اما کمی بعد ناگهان حالش بد شد و من فورا او را به بیمارستان رساندم. اما همسرم جانش را از دست داد و من به‌شدت از مرگ او ناراحتم. من اصلا قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌خواستم زنم را از دست بدهم.

متهم به قتل روانه زندان شد و پس از مدتی در شعبه 80دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفت.در جلسه دادگاه اولیای دم که فرزندان و مادر مقتول بودند خواستار قصاص قاتل شدند. به این ترتیب قضات دادگاه حکم به قصاص متهم دادند و رأی صادر شده به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید.

پس از قطعی‌شدن رأی، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای آن فراهم شود. مرد محکوم به قصاص مدتی قبل پای چوبه دار رفت اما در واپسین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد. او به فرزندانش و مادرزنش التماس کرد که حکم را اجرا نکنند و آنها نیز دلشان به رحم آمد و به او مهلت دادند.

در این شرایط قاتل به زندان بازگشت و از همان زمان تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران با دستور قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرا شروع شد تا اینکه رایزنی‌ها نتیجه داد. اولیای دم چند روز قبل حاضر شدند به‌خاطر رضای خدا و در آستانه اربعین، قاتل را ببخشند. با رضایت اولیای دم سرانجام مرد محکوم به قصاص بعد از گذشت 12سال از مجازات مرگ رهایی یافت و به‌زودی از زندان آزاد خواهد شد.

ارسال نظر