زمان مطالعه: 10 دقیقه

فرار باورنکردنی 6 اسیر فلسطینی از امنیتی ترین زندان اسرائیل با حفر تونل + عکس

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که ۶ اسیر فلسطینی از یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی موفق به فرار شدند.
15 شهریور 1400
شناسه : 78856
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78856
398+
بالا
منابع رسانه‌ای گزارش دادند که ۶ اسیر فلسطینی از یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی موفق به فرار شدند.

حادثه 24 - منابع رسانه‌ای گزارش دادند که ۶ اسیر فلسطینی از یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی موفق به فرار شدند.

به نقل از پایگاه خبری العهد، منابع فلسطینی بامداد امروز اعلام کردند که 6 اسیر فلسطینی موفق به فرار از زندان جلبوع در اراضی اشغالی شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که 6 اسیر فلسطینی توانستند از زندان «جلبوع» در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.

صبح امروز پایگاه خبری عبری زبان «والا» عنوان کرد که اسرای فلسطینی راس ساعت 3:25 دقیقه بامداد امروز دوشنبه نقشه فرار خود از زندان جلبوع که یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی است، را عملی کردند و پس از نیم ساعت زندانبانان اسرائیلی متوجه شدند که آن‌ها فرار کرده‌اند.

یک منبع امنیتی اسرائیلی در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: این حادثه (فرار اسرای فلسطینی) بسیار سخت و عجیب است، هیچ اطلاعاتی در مورد آن وجود نداشت در حالیکه اسرای فلسطینی مدت‌ها در حال حفر تونل بودند اما ما کمترین اطلاعاتی در این زمینه نداشتیم!

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این اسرا از راه تونلی که حفر کرده بودند فرار کردند.

از بین این افراد نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» از اردوگاه جنین نیز به چشم می خورد.

اسامی این 6 اسیر به شرح زیر است:

- محمود عبدالله عارضه 46 ساله ساکن شهرک عرابه/ جنین که از سال 1996 اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.

-محمد قاسم عارضه 39 ساله و ساکن شهرک عرابه، از سال 2002 اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.

-یعقوب محمود قادری 49 ساله ساکن شهرک بیر پاشا، از سال 2003 اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.

- ایهم نایف کممجی 35 ساله ساکن کفردان، از سال 2006 اسیر و به حبس ابد محکوم شده است.

-زکریا زبیدی 46 ساله ساکن اردوگاه جنین که از سال 2019 اسیر شده و مدت محکومیت او هنوز مشخص نشده است.

-مناضل یعقوب انفیعات 26 ساله ساکن شهرک یعبد که از سال 2019 اسیر شده است.

این درحالی است که زندان جلبوع یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود و تحت حفاظت شدید قرار دارد.

«عبدالرحمن شهاب» مدیر مرکز مطالعاتی غزه در این خصوص اظهار داشت، هرکسی که زندان جلبوع را بشناسد می‌داند که فرار از این زندان شبیه معجزه است.

وی افزود هریک از اتاق‌های این زندان به دلیل استحکام و تدابیر امنیتی آن خزانه نامیده می‌شود. فرار این اسرا یک سیلی بزرگ به صورت رژیم اشغالگر از شمال تا جنوب است.

انتقال 400 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع به زندان‌های دیگر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انتقال 400 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع به زندان‌های دیگر از بیم وجود تونل‌های بیشتر خبر دادند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز  با بیان اینکه نقشه فرار اسرا از زندان جلبوع دقیق و حساب شده بود، ادعا کرد که به دریافت کمک‌هایی از خارج زندان  مشکوک هستیم.

خبرنگار شبکه المیادین نیز از اقدام رژیم صهیونیستی در بستن چندین ایست بازرسی و تشدید اقداماتش در ایست‌های نظامی دیگر در کرانه باختری خبر داد.

کانال 12 تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد: پس از فرار زندانیان از زندان جلبوع، یگان غزه دستور العمل‌هایی به نظامیان صادر کرد تا نسبت به هرکس که در صدد ورود به غزه از طریق مرز است، هوشیار باشند.

خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که اسرای فراری موفق شدند خود را از چشم نیروهای اسرائیلی مخفی نگه داشته و متواری شوند، زیرا مسئولان زندان جلبوع چندین ساعت پس از خروج آن‌ها از تونل، متوجه فرار آن‌ها شده‌اند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که برآوردهای محافل امنیتی صهیونیستی نشان می‌دهد که احتمالا 6 اسیر فراری از زندان جلبوع خود را به کرانه باختری رسانده‌اند.

یک منبع امنیتی اسرائیلی هم در گفتگو با پایگاه خبری والا تاکید کرد که برآوردهای امنیتی این احتمال را می‌دهد که 6 اسیر فلسطینی پس از فرار از هم جدا شده و بعضی از آن‌ها به سمت اردن فرار کرده‌اند.

فرار موفقیت آمیز 6 اسیر فلسطینی، مقامات صهیونیست را به پای زندان کشاند

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی گفت که این یک حادثه خطرناک بوده و مستلزم تلاش سازمان‌یافته نیروهای امنیتی اسرائیل است.

فرار موفقیت آمیز 6 اسیر فلسطینی مقامات صهیونیست را به زندان کشاند. بازدید یعقوب شبتای بازپرس کل پلیس رژیم صهیونیستی و عومر بارلیو وزیر امنیت داخلی این رژیم از دهانه تونلی که 6 اسیر فلسطینی از طریق آن موفق به فرار از زندان جلبوع شدند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فراخوان صدها نیروی ویژه پلیس به زندان جلبوع خبر دادند.

فرار اسرای فلسطینی؛ شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی برای اسرائیل

درحالی که صهیونیست‌ها همچنان در شوک فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» به سر می‌برند گروه‌های مقاومت فلسطین این اتفاق را یک شکست بزرگ اطلاعاتی و امنیتی برای اسرائیل دانستند.

به نقل از فلسطین الیوم، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌های جداگانه صبح امروز دوشنبه فرار اسرای قهرمان فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی را یک پیروزی بزرگ برای اراده و عزم این اسرای قهرمان دانستند که با وجود اقدامات امنیتی شدید در زندان مذکور موفق به فرار شدند.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس فلسطین در این خصوص اظهار داشت، این که شماری از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر با وجود همه تدابیر پیچیده امنیتی توانستند آزادی خود را به دست بیاورند یک اقدام شجاعانه و قهرمانانه است.

وی افزود، این عمل قهرمانانه یک پیروزی بزرگ برای اراده و عزم اسرای قهرمان ما و چالشی واقعی برای سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی است که اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند در این زمینه بهترین در جهان هستند.

سخنگوی حماس گفت، این پیروزی بزرگ ثابت می‌کند که عزم و اراده رزمندگان مقاومت چیزی نیست که بتوان آن را شکست داد و هر چقدر هم چالش‌ها زیاد باشد این اتفاق نمی‌افتد. دشمن صهیونیستی هرچقدر هم که امکانات در اختیار داشته باشد هرگز پیروز نخواهد شد و جنگ برای آزادی فلسطین از شر اشغالگران همچنان- چه در داخل زندان‌ها و چه خارج از آن- ادامه دارد.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در این خصوص با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که فرار اسرای قهرمان از زندان جلبوع یک پیروزی بزرگ بوده و بر اراده و عزم قوی اسرای قهرمان ما تاکید دارد. این یک پیروزی بزرگ برای فلسطینی‌ها و یک شکست بزرگ اطلاعاتی و امنیتی برای اسرائیل است که تو خالی بودن ادعاهای دشمن درباره توانایی امنیتی و اطلاعاتی آن را فاش می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این فرار قهرمانانه و پر برکت به امید خدا خبر آزادی همه اسرا را برای ما به ارمغان خواهد آورد و بیانگر مقاومت اسرای قهرمان ماست. این پیروزی سرفصل یک مرحله ضعیف و شکست خورده برای مقامات صهیونیست است و تاکید می‌کند که سقوط موجودیت اسرائیل نزدیک است.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز تاکید کردند که فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی یک پیروزی بزرگ برای همه اسرا و مردم مقاوم فلسطین و نیز همه آزادگان جهان است. این اتفاق همچنین یک سیلی و شکستی بزرگ برای سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی است. امروز ملت قهرمان فلسطین ثابت کردند که اراده آنها بسیار قوی‌تر از میله‌های زندان‌های صهیونیستی و تدابیر امنیتی این رژیم است.

در بیانیه مقاومت مردمی فلسطین آمده است، تصویر تونل‌هایی که اسرای فلسطینی از آن فرار کردند به عنوان شاهدی دیگر بر ضعف و شکنندگی موجودیت رژیم صهیونیستی در تاریخ جاودانه می‌شود.

«داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز در واکنش به خبر فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی اظهار داشت، این یک اقدام قهرمانانه بزرگ است که شوکی شدید به سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی و ضربه جدی به ارتش و کل اسرائیل وارد می‌کند.

 

شادی مردم فلسطین با بخش شیرینی

فرار 6 تن از اسرای فلسطینی از یکی از زندان های امنیتی رژیم صهیونیستی، اهالی مردم فلسطین را خوشحال کرد. مردم فلسطین به خصوص در نوار غزه با پخش شیرینی شادی خود را از این اقدام شجاعانه اسرای فلسطینی اعلام کردند. ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی پخش شده که مردم غزه  با به صدا در آوردن بوق ماشین‌های خود، شادیشان را از فرار موفقیت آمیز اسرای فلسطینی از زندان امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند.

ارسال نظر