زمان مطالعه: 3 دقیقه

قاتل سرباز کلانتری در انتظار چوبه دار

پرونده عامل شهادت سرباز کلانتری که سارقی جوان بود به‌صورت وی‍ژه و در خارج از نوبت رسیدگی و بعد از گذشت یک‌ماه از حادثه به صدور کیفرخواست منجر شد.
10 شهریور 1400
شناسه : 78677
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78677
281+
بالا
پرونده عامل شهادت سرباز کلانتری که سارقی جوان بود به‌صورت وی‍ژه و در خارج از نوبت رسیدگی و بعد از گذشت یک‌ماه از حادثه به صدور کیفرخواست منجر شد.

 حادثه 24 - پرونده عامل شهادت سرباز کلانتری که سارقی جوان بود به‌صورت وی‍ژه و در خارج از نوبت رسیدگی و بعد از گذشت یک‌ماه از حادثه به صدور کیفرخواست منجر شد.

این حادثه نهم مرداد‌ماه در نزدیکی کلانتری شهدا تهران رخ داد. آن روز سرباز کلانتری به نام عبدالجبار مختوم‌نژاد، متولد سال80، ‌سارقی را که روز قبل یعنی هشتم مرداد‌ماه هنگام سرقت موتورسیکلت دستگیر شده بود به دادسرای جشنواره برد.

پس از انجام اقدامات قضایی، دادیار پرونده برای متهم قرار وثیقه صادر کرد و او به همراه سرباز از دادسرا خارج شد تا به بازداشتگاه کلانتری بازگردد. متهم اما در نزدیکی کلانتری، پابند خود را باز کرده و تصمیم به فرار گرفت. اما سرباز کلانتری به‌دنبال او رفت تا مانع فرارش شود. همین اتفاق باعث شد تا آنها با یکدیگر گلاویز شوند که در همان لحظه متهم با چاقویی که از میان کیسه وسایلش برداشته بود ضرباتی به سرباز زد و متواری شد. به‌دنبال این حادثه، ‌شاهدان به اورژانس زنگ زدند اما شدت ضربات به حدی بود که موجب شد سرباز 20ساله جانش را از دست بدهد. پس از این اتفاق جست‌و‌جوی تیم جنایی برای بازداشت عامل به شهادت رساندن سرباز کلانتری آغاز شد. هر چند عامل جنایت گریخته بود، اما فقط چند ساعت زمان کافی بود تا کارآگاهان جنایی ردپای وی را در کرج به‌دست آورند و دستگیرش کنند. عامل به شهادت رساندن سرباز پلیس که مجرمی سابقه دار است در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و گفت: چند روزی بود که به مقابل یکی از بیمارستان‌ها می‌رفتم و موتور می‌دزدیدم. وقتی برای سومین بار به مقابل همان بیمارستان رفتم مالباخته‌ای که چند روز قبل موتورش را سرقت کرده بودم مرا شناسایی کرد و به این ترتیب دستگیرم کردند. فردای آن روز به همراه سرباز کلانتری راهی دادسرای جشنواره شدیم و پس از انجام تحقیقات مجددا به همراه سرباز به سمت کلانتری حرکت کردیم. سرباز یک خودرو کرایه کرد و هر دو در صندلی عقب نشستیم. در نزدیکی کلانتری، گفتم که گرسنه‌ام و هر دو پیاده شدیم تا سرباز برای من ساندویچ بخرد. مخفیانه کلید پابند و چاقویم را از بین وسایلی که در اختیار سرباز بود سرقت کردم و وقتی به ساندویچی رفت قفل را باز و فرار کردم، اما سرباز به‌دنبالم دوید و مرا گیر انداخت. در جدال با او ناچار شدم چند ضربه چاقو به وی بزنم تا بتوانم فرار کنم.

اعترافات متهم در حالی بیان می‌شد که اولیای دم خواستار قصاص وی بودند. به این ترتیب، پرونده به‌صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی شد و قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس دادسرای جنایی تهران پس از تکمیل تحقیقات در این پرونده، کیفرخواست را صادر کرد تا متهم به جرم قتل عمدی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود.

 

ارسال نظر