زمان مطالعه: 2 دقیقه

نجات جان پدر و پسر مفقود شده در کوه‌های جم

رئیس جمعیت هلال احمر جم گفت: با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر پدر و پسر گرمازده در کوه‌های این شهر پیدا شدند.
05 شهریور 1400
شناسه : 78486
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78486
525+
بالا
رئیس جمعیت هلال احمر جم گفت: با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر پدر و پسر گرمازده در کوه‌های این شهر پیدا شدند.

حادثه 24 - رئیس جمعیت هلال احمر جم گفت: با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر پدر و پسر گرمازده در کوه‌های این شهر پیدا شدند.

یزدانی اظهار کرد: دیروز در تماسی به مرکز فوریت‌های جمعیت هلال احمر استان (eoc) مبنی بر مفقودی یک پدر و پسر در کوه‌های غربه ساعت ۱۲و ۳۰ دقیقه اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر جم به محل اعزام شد و پس از یک‌ساعت پیمایش مسیر و گذر از مناطق صعب العبور و انجام عملیات جست‌وجوی نقطه به نقطه کوه، تیم امداد پدر و پسر را پیدا کردند.

رئیس هلال احمر جم تصریح کرد: به دلیل گرمای شدید، هر دو نفر گرمازده شده بودند، اما امدادگران به سرعت اقدامات اولیه در مواجهه با گرمازدگی را انجام دادند و با رعایت اصول ایمنی پس از یک‌ساعت، به پایین کوه هدایت کردند.

یزدانی یادآور شد: ناآشنا بودن به مسیر و در نظر نگرفتن شرایط آب و هوایی مستعد حادثه‌ای تلخ بود که با واکنش به موقع تیم  با تجربه کوهستان هلال احمر از وقوع یک اتفاق تلخ جلوگیری شد.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان جم، وی گفت: همه افرادی که قصد فعالیت کوهنوردی دارند باید شرایط مسیر مناسب، شرایط آب و هوایی و انتخاب راهنما را در نظر بگیرند.

رئیس شعبه جم پایان عملیات را ساعت ۱۴و ۴۰ دقیقه اعلام کرد و از نجاتگران داوطلب تقدیر کرد.

ارسال نظر