زمان مطالعه: 4 دقیقه

مامور وظیفه شناس و خیاطی که گردنبند ۱۰۰ میلیونی را به صاحبش بازگرداندند

مامور وظیفه شناس پلیس راه استان ایلام با همکاری یک خیاط پاکدست، گردنبند صد میلیون تومانی را به صاحبش بازگرداندند.
03 شهریور 1400
شناسه : 78443
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78443
311+
بالا
مامور وظیفه شناس پلیس راه استان ایلام با همکاری یک خیاط پاکدست، گردنبند صد میلیون تومانی را به صاحبش بازگرداندند.

حادثه 24 - مامور وظیفه شناس پلیس راه استان ایلام با همکاری یک خیاط پاکدست، گردنبند صد میلیون تومانی را به صاحبش بازگرداندند.

این روز‌ها که مردم ایران زیر فشار‌های اقتصادی فراوان قرار داشته و شمشیر تیز کرونا هر روز برنده‌تر از روز‌های قبل بر سر معیشت و زندگی آنان فرود می‌آید، هستند کسانی که علی‌رغم همه مشکلات هنوز هم ردای مردانگی و شرافت بر تن دارند و هیچ مادیاتی نیست که آن‌ها را وسوسه کرده و دنیا را جایگزین آخرت‌شان کنند.

اینجا در استان ایلام هستند آدم‌هایی که حتی یک لقمه حرام نیز از گلویشان پایین نمی‌رود. مامور و خیاط نیک روزگار طی روز‌های گذشته رفتار نیکشان نقل محافل ابهر است.

اگر چه خبر‌های ریز و درشت دزدی و اختلاس تیتر صفحه‌ها شده و فضای مجازی را پر می‌کند، اما در این راه هستند نیکوکارانی که در خفا و سکوت راه انسانی خود را ادامه می‌دهند تا کسی نتواند بگوید انسانیت و اخلاق مرده است.

سردار دلاور القاصی‌مهر فرمانده انتظامی ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: سروان  علی سیفی  جانشین پاسگاه پلیس راه دره‌شهر_ پلدختر هنگام مراجعه به مغازه خیاطی جهت دوخت لباس نظامی، از موضوع پیدایش گردنبندی صد میلیون تومانی توسط خیاط باانصاف با خبر می‌شود.

وی افزود: این خیاط با انصاف موضوع پیدایش گردنبند صد میلیون تومانی را با این افسر وظیفه شناس مطرح و عنوان می‌کند که اشتباهاً آن را به کسی دیگری تحویل داده است.

فرمانده انتظامی ایلام تصریح کرد: با صحت عمل و تلاش‌های این افسر وظیفه شناس و پیگیری‌ها و پرس و جو‌های زیاد، شخصی که این گردنبند را اشتبا‌ها در اختیار گرفته بود شناسایی و از وی باز پس گرفته شد.

وی یادآور شد: با همکاری خیاط باانصاف و تلاش‌های مامور وظیفه شناس پلیس راه، این گردنبند تحویل صاحب اصلی آن که یک خانم شاغل در بیمارستان شهرستان دره‌شهر بود داده شد.

علی، خیاط با انصاف دره‌شهری نشان داد امانت دار بودن را می‌توان نه با حرف بلکه با عمل به دیگران آموخت.

همواره در تلاش بوده‌ام نان حلال بر سر سفره ببرم

وی گفت: این اتفاق در شغل ما چیز نادر و عجیبی نیست، از ابتدا نیز همواره تلاش کرده‌ام نان حلال سر سفره ببرم و از حرام خوری دوری کنم.

با خود عهد بسته‌ام همواره اموال دیگران را یک امانت بدانم

سروان علی سیفی جانشین پلیس راه دره‌شهر گفت: بنده طی حادثه‌ای که در گذشته برایم اتفاق افتاده و باعث شده مزه امانتداری را بچشم با خود عهد بسته‌ام همواره اموال دیگران را برای خودم یک امانت بدانم.

وی بیان کرد: برای دوخت لباس‌هایم به خیاطی مراجعه کردم و خیاط موضوع مربوطه را به من انتقال دادند و توانستیم با همکاری دو جانبه، طلای صد میلیون تومانی را به صاحب اصلی بازگرداندیم.

یکی از خصایل اخلاقی انسان که دارای ارزش و اهمیت فوق‌العاده‌ای است، امانت و امانت‌داری است؛ امانت به عنوان یکی از صفات اخلاقی و ملکوتی، دارای واژه‌های زیبا و مقدسی اسـت که وجـود این واژه‌ها نشان‌دهنده قداست و شایستگی خارق‌العاده‌ای بوده و در متن امانت نهفته است.

این خصلت معنوی و روحانی، در روح و روان انسان‌های پاک‌سیرت وجود دارد و همواره در گفتار، رفتار، کردار و اعمال آنان نمایان است؛ به طوری که در کنار همه اخبار بد، روزانه در گوشه و کنار اخبار، تصویر امانت‌داری و کار‌های نیک مردان و زنان نیک این روزگار ترسیم می‌شود.

ارسال نظر